vrijdag 20 september 2024

Review: Olcay Gulsen Beauty Retinoid Renewal Face Oil

Olcay Gulsen Beauty Retinol
Begin dit jaar lanceerde Olcay Gulsen Beauty de Retinoid Renewal Face Oil. Een huidverzorgingsproduct die de celvernieuwing stimuleerd en de afbraak van collageen afremt om zo huidverouding door zonneschade tegen te gaan. Dat klinkt geweldig, maar ik had gehoord dat dit product agressief zou kunnen zijn en huidirritaties kan veroorzaken. Toch bleef ik nieuwsgierig naar het product. Toen ik Olcay een tijdje geleden sprak, vroeg ik haar of zij denkt dat ik met mijn gevoelige huid tegen de Retinoid Renewal Face Oil zou kunnen. Olcay zei dat mijn huid dat zeker aan kan. Benieuwd of dat ook zo is? Dat lees je in dit artikel.


Olcay Gulsen Beauty Retinoid Renewal Face Oil

Wat is nu precies retinoid? Gelukkig staat dit uitgebreid uitgelegd op de website van Olcay Gulsen:


Ga fijne lijntjes en rimpels tegen terwijl je slaapt met de Olcay Gulsen Beauty Retinoid Renewal Face Oil. Met 1% Granactive Retinoid, de nieuwste innovatie op gebied van retinoïden, heeft het alle voordelen van retinol, maar dan zonder irritaties.

De krachtige formule stimuleert de celvernieuwing en remt de afbraak van collageen af om zo huidveroudering en photoaging door zonneschade tegen te gaan. Ook wordt pigmentatie, roodheid en grove poriën zichtbaar verminderd. Daarnaast egaliseert het de teint en textuur van de huid en pakt het onzuiverheden en acne aan. Dankzij de toevoeging van plantaardige oliën die rijk zijn aan antioxidanten heeft de formule ook kalmerende, hydraterende en ontstekingsremmende eigenschappen.

Dit is jouw go-to product om je huidverzorgingsroutine naar een hoger niveau te tillen. De combinatie van Granactive Retinoid en plantaardige oliën pakt het alle huid issues aan, maar blijft zacht genoeg voor alle huidtypes (zelfs de gevoelige huid!).


Op de website van Olcay Gulsen staat ook hoe je het product moet gebruiken:

Gebruik de Retinoid Renewal Face Oil ‘s avonds als laatste stap in je routine door deze in de huid te masseren en bouw het gebruik langzaam op. Begin met één keer per week gedurende de eerste week, daarna twee keer per week gedurende drie weken enzovoort. We adviseren om de olie maximaal drie keer per week te gebruiken. Draag altijd SPF wanneer je de avond ervoor de gezichtsolie hebt gebruikt.

Olcay Gulsen Beauty Retinol
Er wordt aangeraden als je nog nooit een retinoïden hebt gebruikt of een gevoelige huid heb, dat je dan de sandwich methode gebruikt. Dit houdt in dat je eerst een dun laagje moisturizer aanbrengt. Als deze door de huid geabsorbeerd is, breng je de Retinoid Renewal Face Oil aan en tot slot weer een dun laagje moisturizer. Heb je geen gevoelige huid of heb je al vaker een retinoïden gebruikt, dan kan je de Retinoid Renewal Face Oil aanbrengen nadat je jouw gezicht hebt gereinigd.


Mijn huid

Ik heb zelf een droge en gevoelige huid met roodheid op mijn wangen en kin. Dus ik ben erg benieuwd hoe mijn huid op de Olcay Gulsen Beauty Retinoid Renewal Face Oil gaat reageren en hoe mijn huid er na een paar weken uit ziet. Omdat ik nog geen ervaring heb met een product zoals dit én omdat ik een gevoelige huid heb, heb ik de sandwich methode gebruikt. Ik kreeg van een mede OGB-liefhebber de tip om de Beauty Tool gebruiken bij aan brengen van de oil. Echt een klein skincare me momentje.



Week 1

Er wordt aangeraden om het gebruik van de Retinoid Renewal Face Oil voorzichtig op te bouwen. Dus in de eerste week gebruik je het één keer, in de tweede week twee keer en vanaf week 3 drie keer per week. Ik heb dus netjes in week 1 de oil maar één keer gebruikt. De oil is gemakkelijk aan te brengen dankzij het pipetje en wordt goed geabsorbeerd door de huid. Bij mij voelt mijn huid totaal niet vet aan na gebruik. De volgende dag voelde mijn huid super zacht aan. Net een baby huidje! Natuurlijk de volgende ochtend SPF aangebracht om mijn huid te beschermen. Ik was heel blij dat mijn huid goed reageerde op de oil. Dit geeft goede hoop voor week 2.



Week 2

Olcay Gulsen Beauty Retinol
Deze week heb ik de Retinoid Renewal Face Oil twee keer gebruikt. Op maandag en op donderdag. Natuurlijk de dag erna extra aandacht besteed aan huidbescherming in de vorm van SPF. Na beide keren voelde mijn huid zacht aan na gebruik. Ook de volgende dag voelde mijn huid heerlijk zacht aan. Ik zie nog geen resultaat als in de teint van mijn huid geëgaliseerd is of dat de roodheid in mijn gezicht minder is. Maar goed, het duurt meestal een aantal weken eer dat je resultaat ziet. Op naar week 3!

Week 3

Al weer week 3 van het gebruiken van de Retinoid Renewal Face Oil. Deze week heb ik het 3 x gebruikt: maandag, woensdag en zondag. Nog steeds voelt mijn huid heerlijk zacht aan na gebruik van de oil. Ik heb het idee dat de textuur van mijn huid wat meer egaal aan het worden is.


Over een week of vier komt het tweede deel van deze review online. Dan vertel ik of ik resultaat zie en wat mijn ervaringen zijn.

Heb jij wel eens een retinoid product gebruikt?


Wil je meer weten over de voordelen van Retinoid? Dan raad ik je aan dit artikel te lezen. Hierin kan je alles lezen wat je moet weten over dit fijne product.


Verkrijgbaarheid

De Retinoid Renewal Face Oilkost €27,95 en is online te koop bij Olcay Gulsen. Er zijn ook diverse bundels te koop:

Als je via deze link wat besteld, dan krijg je maar liefst €5 korting op jouw eerste bestelling.


* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Olcay Gulsen Beauty Retinoid Renewal Face Oil

Begin dit jaar lanceerde Olcay Gulsen Beauty de Retinoid Renewal Face Oil. Een huidverzorgingsproduct die de celvernieuwing stimuleerd en de...