dinsdag 18 juli 2023

Review: Olcay Gulsen Beauty Rescue Serum

Review Olcay Gulsen Beauty Rescue Serum

De zomer staat voor de deur en veel mensen gaan heerlijk op vakantie. Als beauty lover is op vakantie gaan altijd een uitdaging: wat neem je mee qua make up en huidverzorging? Gelukkig hebben veel merken tegenwoordig speciale travel size producten. Zo ook Olcay Gulsen Beauty. Sinds kort hebben ze drie serums (Magic Hyaluron Serum, Multi Vitamin Shot Serum en Rescue Serum) te koop in een super schattig travel size formaat. Ik heb het Rescue Serum besteld en vandaag deel ik mijn ervaringen met dit serum.


Olcay Gulsen Beauty Rescue Serum

Voor elk huidprobleem bestaat er wel een speciaal serum. Maar ze zijn lang niet allemaal geschikt voor de gevoelige huid. Daarom heeft OGB speciaal een serum ontwikkeld voor de gevoelige huid: het Rescue Serum. OGB zegt het volgende over hun serum:

Het Olcay Gulsen Beauty Rescue Serum is speciaal ontwikkeld voor de gevoelige huid. Wanneer je kampt met roodheid, rosacea, irritaties, ontstekingen of een overgevoeligheid is dit het serum dat jouw huid verzacht en kalmeert. 
Review Olcay Gulsen Beauty Rescue Serum
Dit power serum bevat het gepatenteerde ingrediënt SyriCalm, wat de huidbarrière herstelt, ontstekingen en roodheid vermindert en beschermt tegen externe factoren (zoals zonneschade). Daarnaast bevat de formule maar liefst 20% panthenol (provitamine B5), dat bekend staat om haar kalmerende en hydraterende eigenschappen, het beschermen tegen vochtverlies en het ondersteunen van de celvernieuwing. In combinatie met andere hydraterende ingrediënten zoals algenextract, hyaluronzuur, glycerine en kruisbes extract is dit de huid held die jouw huid kalmeert, vochttekort tegen gaat en irritaties buiten de deur houdt.

Je brengt het serum aan nadat je jouw huid hebt gereinigd, maar nog voordat je jouw dag- of nachtcreme aanbrengt. Je kunt het serum ook aanbrengen nadat je de Derma Roller gebruikt hebt. Zorg er wel voor dat het serum volledig geabsorbeerd is door jouw huid voordat je jouw creme aanbrengt. Anders kan jouw huid er plakkerig aanvoelen.


Je kan het serum met een gerust hart elke dag gebruiken. Je kunt dit serum ook gebruiken wanneer je geen gevoelige huid hebt. Zo kan het serum combineren met het Magic Hyaluron Serum voor een extra hydratatie boost. Of je wisselt het af met de andere serums die een hoge dosis actieve ingrediënten (zoals vitamine C) hebben. Het Rescue Serum voorkomt dan irritaties. Of wat te denken na een dag in de zon? Dan is het ook heerlijk om dit serum te gebruiken.


Review Olcay Gulsen Beauty Rescue Serum

Het serum is erg vloeibaar en haal je uit de flacon met een glazen pipet. Erg hygiënisch als je het mij vraagt. Plus het ziet er leuk uit. Het doet mij altijd denken aan oude apothekers flessen. Dat zal de zuster in mij wel zijn. Ik moest wel even wennen bij het aanbrengen. Je hebt maar één of twee kleine druppeltjes nodig voor jouw hele gezicht. De eerste keer bracht ik te veel aan en gleed alles van mijn vingers. Waardoor mijn gezicht kleverig aan voelt.

Gebruik jij wel eens een serum?


Verkrijgbaarheid

De travel size serums kosten €9,95 voor 10 ml. Er is ook een set met alle drie de serums én een leuke toilettas. Deze set kost €29,95

Als je via deze link wat besteld, dan krijg je maar liefst €5 korting op jouw eerste bestelling.

8 opmerkingen:

  1. Ik heb nog nooit een serum gebruikt. Maar je hebt maar een paar druppels nodig, dat lijkt me wel handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn jongste dochter heeft een erg gevoelige huid. Dit zou misschien wel iets voor haar zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben dol op een mooi serum maar vind het vreselijk als ze plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yes, ik gebruik altijd een serum. Een tijdje niet gedaan vanwege huidproblemen maar ik ben het nu aan het opbouwen. Ik zeg serum, maar toevallig nu eerst begonnen met een huidolie. Ook heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yes, ik gebruik altijd een serum. Een tijdje niet gedaan vanwege huidproblemen maar ik ben het nu aan het opbouwen. Ik zeg serum, maar toevallig nu eerst begonnen met een huidolie. Ook heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed advies,er zijn namelijk zo veel serums

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb nog nooit een serum gebruikt (en tot ik je blog las wist is niet waar het voor gebruikt kon worden), maar dit klinkt zeker de moeite waard om eens te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit klinkt als een fijn serum! Ik gebruik regelmatig een serum van Clarins en/of G.M. Collin.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Preview: Olcay Gulsen Beauty Cappuchino en Baked lipproducten

Het is geen geheim dat ik een grote liefhebber ben van de producten van Olcay Gulsen Beauty. Recentelijk heb ik een viertal (nieuwe) product...