maandag 10 april 2023

Make Up Zuster: Huidverzoringsroutine

Olcay Gulsen Beauty huidverzorging ervaringen
Ik schrijf natuurlijk vooral over make up producten. Maar wist je dat de basis begint bij een schone huid? Daarom leek het mij leuk om mijn huidverzorginsroutine met je te delen. Benieuwd welke producten ik allemaal gebruik? Kleine spoiler: het zijn allemaal producten van Olcay Gulsen Beauty



Ochtend routine

Mijn ochtend routine is vrij kort: reinigen en verzorgen. Vanwege mijn werk in de ouderenzorg, gaat mijn wekker altijd erg vroeg. En vaak heb ik dan helemaal geen zin in een uitgebreide routine.


Olcay Gulsen Beauty huidverzorging ervaringen
Ik begin met het reinigen van mijn gezicht. Waarom ik dat doe? Om de talg en de viezigheid van mijn gezicht te halen. En daarbij: dagcrème wordt beter opgenomen door een schone huid.  En ook niet geheel onbelangrijk: het voorkomt onzuiverheden. Ik gebruik altijd de Olcay Gulsen Beauty Miracle Cleansing Milk. Je hebt slechts een paar pompjes nodig om jouw gezicht goed te reinigen. Wat ik fijn vind van deze melk is, is dat het niet alleen mijn huid goed schoon maakt, maar je hoeft het ook niet af te spoelen. #tijdwinst Na het reinigen breng ik een beetje oog crème aan. Dit doe ik voor mijn dagcrème, zodat de oog crème de tijd heeft om goed in te trekken. Hierdoor haal je het maximale effect vanuit de ingrediënten. Mijn oog crème is ook van Olcay Gulsen Beauty en heeft een romige en rijke textuur die snel intrekt. Tot slot breng ik mijn dagcrème aan. Mijn huid is droog, dus ik gebruik een volle en hydraterende dagcrème van Olcay Gulsen Beauty. Deze routine duurt nog geen vijf minuten.


Avond routine

Olcay Gulsen Beauty huidverzorging ervaringen
Mijn avondroutine is wat uitgebreider dan mijn ochtend routine. Het is echt een me momenten. Ik begin weer met het reinigen van mijn gezicht. Ik pas vaak de double cleansing methode toe. Dit houdt in dat je jouw gezicht met twee producten reinigt. Het eerste product verwijderd SPF, vuil en make up, terwijl het tweede product jouw gezicht goed schoon maakt. De eerste reiniger is een product op oliebasis en de tweede reiniger op waterbasis. Als eerste reiniger gebruik ik de Miracle Cleansing Balm. Ik moet bekennen: het was even wennen en ik was sceptisch dat deze balm echt al mijn make up verwijderde. Maar naar het eerste gebruik was ik om. Ideale reiniger is dit! De tweede reiniger die ik gebruik, is de Miracle Cleansing Milk die ik in de ochtend ook gebruik. Daarna breng ik mijn oog crème aan, zodat deze de tijd heeft om goed in te trekken. Vervolgens breng ik een serum aan: Beauty Magic Hyaluron Serum. Dit is een heerlijk hydraterend serum. Ik heb een droge huid, dus elke extra vorm van hydratie is welkom. Daarna breng ik een nachtcrème aan. Geen verrassing dat deze ook van Olcay Gulsen Beauty is denk ik zo. Tot slot breng ik de OGB Lip Mask Balm aan zodat mijn lippen goed gehydrateerd de nacht in gaan en ik de volgende dag met mooie gladde lippen heb.


Bijzondere routine

Olcay Gulsen Beauty huidverzorging ervaringen
Een paar keer per week voeg ik een extra stap toe aan mijn avond routine. Zo gebruik ik elke woensdag het Olcay Gulsen Beauty Glow Exfoliant Tonic. Dit product exfolieert de huid en verwijderd de dode huidcellen. Daarnaast gebruik ik op zondag de Derma Roller. Deze tool stimuleert de productie collageen en elastine. Elke donderdag en maandag gebruik ik in de ochtend nog extra SPF. Omdat beide producten de huid wat gevoeliger maken voor de zon. Een paar per week gebruik ik OGB Beauty Tool. Deze tool zorgt er voor dat jouw huidverzorging beter wordt opgenomen door de huid, wordt jouw huid strakker en krijgt jouw huid een mooie glow.


Hoe ziet jouw huidverzorgingsroutine er uit?


Als je via deze link wat besteld, dan krijg je maar liefst €5 korting op jouw eerste bestelling.


* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet*

9 opmerkingen:

  1. Ik vind het heerlijk om mijn huid te verzorgen en zo heb ik ook voor de ochtend en avond een routine, andere crèmes en serums.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Huidverzorgingsroutine... die heb ik eigenlijk niet. Ik zou daar eigenlijk eens wat meer aan moeten doen. Maar voor mij blijft het bij tandenpoetsen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik soms alleen een dagcreme, soms tijdens het douchen een scrubje maar meer doe ik eigenlijk ook niet. Ik vind het altijd wel heerlijk als ik een creme op doe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eerlijk? ik gebruik heel weinig cremes. Alleen in de ochtend en avond een paar cremekes. En mijn gezicht natuurlijk goed wassen. Heb in de ochtend niet zoveel tijd en zin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie verpakkingen allemaal! Ik gebruik eerlijk gezegd zelden een crème.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede routine. Ik ben van het reinigen en reinigen. Twee keer per dag. En van de laagjes. Al kan ik sinds een paar maanden heel weinig vanwege de huiduitslag in mijn gezicht. Heel naar. Ik moet dus momenteel heel veel laten liggen en ik reinig mijn gezicht alleen met water. Niet zo best. Maar het kan even niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede routine. Ik ben van het reinigen en reinigen. Twee keer per dag. En van de laagjes. Al kan ik sinds een paar maanden heel weinig vanwege de huiduitslag in mijn gezicht. Heel naar. Ik moet dus momenteel heel veel laten liggen en ik reinig mijn gezicht alleen met water. Niet zo best. Maar het kan even niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om te lezen hoe je dagritueel eruitziet en wat je gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om zo je routine te lezen! Ik heb een in de ochtend een wat simele routine en in de avond net als jij wat uitgebreider

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Preview: Olcay Gulsen Beauty Cappuchino en Baked lipproducten

Het is geen geheim dat ik een grote liefhebber ben van de producten van Olcay Gulsen Beauty. Recentelijk heb ik een viertal (nieuwe) product...