donderdag 10 november 2022

Review: Olcay Gulsen Beauty oog crème

Review Olcay Gulsen Beauty oog crème

De huid rondom de ogen is dunner dan de rest van de huid van jouw gezicht. Doordat de huid dunner is, is deze ook kwetsbaarder dan de rest van de huid. Het is daarom belangrijk een speciale crème te gebruiken rondom de ogen. Sinds enige tijd gebruik ik de Olcay Gulsen Beauty Miracle Eye Cream. Benieuwd hoe deze crème mij bevallen is? Dat lees je in deze review!





Olcay Gulsen Beauty Miracle Eye Cream

Oog crème aanbrengen is de tweede stap in mijn huidverzorging na het schoon maken van mijn gezicht (daar gebruik ik de Olcay Gulsen Beauty Miracle Cleansing Milk voor) en voor het aanbrengen van mijn dagcreme (ik gebruik de Olcay Gulsen Beauty Miracle 24H Day Cream). Maar wat maakt deze oog crème zo bijzonder? Dit is wat Olcay Gulsen Beauty zegt over de oog crème: Speciaal gecreëerd voor de gevoelige huid rondom de ogen, zorgt de Olcay Gulsen Beauty Miracle Eye Cream de gehele dag voor een frisse blik. De crème hydrateert en plumpt de huid, terwijl de zichtbaarheid van fijne lijntjes en donkere kringen worden verminderd.




De basis van de formule bestaat uit plantaardig, huididentiek collageen dat de elasticiteit en stevigheid van de huid verbetert. Samen met hyaluronzuur derivaten, sojaboon extract en shea boter zorgt het ook voor een gladde en gehydrateerde huid en worden fijne lijntjes verminderd. Daarnaast zijn vitamine C en zoethout extract toegevoegd om donkere kringen te verminderen voor een uitgeruste look.



Wat ik erg fijn vind, is dat de crème in een pomp flacon zit. Dit heeft grote voordelen in mijn optiek: je kunt gemakkelijk doseren en het is hygiënische. De vormgeving van de oog crème is erg luxueus: goudkleurig met het OGB wax seal.


De crème heeft een romige en rijke textuur die snel intrekt. Je hebt maar één pompje. Dit is meer dan genoeg om de de huid onder jouw oog en op het wenkbrauwbot te verzorgen. Dep de oog crème voorzichtig op de huid. Ga niet wrijven, want de huid is erg gevoelig en kwetsbaar rondom het oog. Tip: brengt de oog crème aan voordat je jouw dagcrème (of nachtcrème: je kunt oog crème namelijk in zowel jouw ochtend- als avond huidverzorging routine gebruiken) aanbrengt. Hierdoor haal je het maximale effect vanuit de ingrediënten.

Nadat ik de oog crème aangebracht heb, voelt mijn huid verzorgd en gehydrateerd aan. Ik heb bijna geen fijne lijntjes rondom mijn ogen, dus over die claim kan ik niets zeggen. Van donkere kringen heb ik soms last: vooral wanneer ik een avonddienst of nachtdienst heb gedraaid, heb ik erge last van donkere kringen. Ik merk dat wanneer ik na zo'n dienst de oog crème gebruik, de donkere kringen minder worden.


Gebruik jij een oog crème?



Verkrijgbaarheid

De Olcay Gulsen Beauty Miracle Eye Cream is online te koop bij Olcay Gulsen voor €22,95 voor 15 ml. Je kunt de Olcay Gulsen Beauty Miracle Eye Cream is ook te koop bij Glow Institue Rotterdam. Als je via deze link wat besteld, dan krijg je maar liefst €5 korting op jouw eerste bestelling.

* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet*

10 opmerkingen:

  1. Niks zo erg als droge ogen! Heerlijk zo'n creme. Deze klinkt fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee ik heb nog nooit oog crème gebruikt, ik wist eerlijk gezegd ook niet dat er crème voor bestond

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Donkere kringen kunnen ook komen door vocht te kort en veel koffie drinken. Wel handig dat ze minder worden door deze creme.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne review! Ik gebruik nog geen oogcrème maar zou hier eigenlijk wel mee moeten beginnen. Ik denk dat ik deze ook ga kopen. Dankjewel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat er speciale creme is voor de ogen. Zelfs ik weet dat die huid kwetsbaar is : )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt goed, vooral dat van de wallem haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi uitgebreid merk is het toch he, er is voor alles wel een product.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een duidelijke review over de huidverzorging van je ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie flacon trouwens! Oogcrème is heel belangrijk en deze lijkt me fijn. Ik kan niet tegen alle oogcrèmes, want dan gaat het irriteren. Fijne review!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik gebruik een oogcrème van Kruidvat met vitamine C en Q10

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: Nishi een stukje Japan in Rotterdam

Wist je dat in Rotterdam een stukje Japan te vinden is? Ik heb het over Nishi. Dit is een kleine warenhuis geheel in de populaire Kawii stij...