vrijdag 29 oktober 2021

Make Up Zuster: mijn favoriete blush

geschiedenis van blush
Ik ben dol op blush. Het zal daarom geen grote verassing zijn dat ik een flinke collectie blush heb. Het lijk mij daarom leuk om mijn favoriete blushes met jullie te delen. Ik heb twee top drieën gemaakt. De eerste top drie bevat blushes die (nog) in Nederland te koop zijn. De andere top 3 bestaat uit blushes uit het buitenland of blushes die helaas niet meer te koop zijn. Lees je gezellig mee?

Blush top 3 Nederland
Review Olcay Gulsen Beauty Blush
Het was best lastig om een top 3 van blushes te maken die in Nederland te koop zijn. Maar het is mij gelukt! Mijn top 3 bluhes in alfabetische volgorde zijn:
Dandelion was mijn eerste blush die ik van Benefit kocht. Het is een baby roze poeder die je zowel als blush als verhelderende gezichtspoeder kunt gebruiken. Ik gebruik Dandelion altijd als blush. Het is een zachte subtiele blush die je goed kunt opbouwen. Wat erg fijn is aan deze blush: er zit een klein kwastje bij. Ideaal als je de blush wil meenemen en onderweg wil bij werken. Bovendien is deze blush in twee formaten te koop: een mini variant met 3,5 gram en een normaal formaat met 7 gram.

Olcay Gulsen Beauty Go & Glow Nude
Vorig jaar kwam Olcay Gulsen Beauty met twee blush en highlighter palettes: Nude en Peach. Mijn favoriet is de Go & Glow Nude. Dit palette bevat twee roze blushes en 2 roze highligters. De kleuren kan je onderling goed met elkaar combineren, dus je kunt eindeloos variëren met looks. De kwaliteit van dit palette is erg goed: je hebt maar een klein beetje nodig om een gezonde blos op je wangen te creëren. Ook erg handig: het palette heeft een grote spiegel. Ideaal als je dit palette mee op vakantie neemt.

Too Faced: Papa Don't Peach
De blush met de leukste naam en met de lekkerste geur in mijn collectie: Papa Don't Peach van Too Faced. De naam van de blush geeft al een hint welke kleur blush dit is: perzik kleurig. En zo ruikt deze blush ook. De blush is subtiel, maar je kunt hem ook goed opbouwen. Ik vind de blush van een goede kwaliteit en hij ziet er ook zo schattig uit met de lachende perzik op de verpakking én in de blush!

Blush top 3 moeilijk aan te komen
Review Olcay Gulsen Beauty Blush
Milani Color Harmony 01 Pink Play 
Deze blush kocht ik ooit eens in een make up winkeltje in Leiden. Ik zag de kleuren en was gelijk verkocht. Ik meng de kleuren altijd onderling en mijn wangen hebben dan een mooi subtiele blos. Helaas heeft deze blush een ongelukje gehad waardoor hij er niet zo mooi meer uit ziet. Deze blush is helaas niet meer te koop in Nederland.

NYX High Definition Blush Rose Gold 
Dit was de eerste blush die ik kocht. Het is een beetje een perzikachtige kleur, maar dan net iets donkerder en met een subtiele glitter/glans er in. Helaas is deze blush lijn niet meer te koop.

In Liverpool kwam ik bij Boots het toffe merk Soap & Glory tegen. De blush Love At First Blush sprong er voor mij gelijk uit. Niet alleen vanwege de naam, maar ook vanwege de mooie diepe kleuren. Ondanks dat de kleuren in de pan behoorlijk donker overkomen, valt dat op het gezicht erg mooi. Deze blush gebruik ik vaak in de herfst en winter.

Zoals jullie kunnen zien, hou ik erg van roze blushes. Vaak pas ik de kleur blush aan, aan mijn kleding en de rest van mijn make up. Benieuwd naar mijn andere blushes? Hier kan je alle reviews lezen die ik geschreven heb over blush.

Wat is jouw favoriete blush?

19 opmerkingen:

  1. Ik heb een blush in huis dat is een beetje een bronze kleur, ik zie het op de foto ook staan. Je moet het subtiel opdoen anders zie je er echt niet uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel! Ik gebruik al jaren blush van Mac

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Ik gebruik al jaren blush van Mac

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een blush is echt de finishing touch van je make-up! Ik ben er gek op. Dit merk ken ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fany Van Hemelen31 oktober 2021 om 12:25

    Ik moet eerlijk bekennen dat blush bij mij in de kast blijft staan maar zoals jij erover schrijft krijg je zeker zin om het misschien toch eens uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb eigenlijk geen favoriet merk, want ik gebruik het nooit. Ik heb het denk ik niet eens meer in huis. Toen ik op de middelbare school zat gebruikte ik het vaak, maar nu niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb niet zoveel met blush, ik heb ook altijd van mezelf hele rode wangen haha, met blush vind ik het al snel onnatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moet geen blush hebben. Ik heb al van die natuurlijke blosjes waar ik een hekel aan heb haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb geen favoriet merk,meestal ga ik naar de HEMA en kies ik een blush op kleur uit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eens een blush in huis heb. Oeps! Wel interessant om te lezen hoe enthousiast jij er over bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb geen favoriet merk ik moet bekennen dat ik nog maar weinig make-up gebruik tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oeps....ik gebruik nooit een blush, het zou er als ik het deed waarschijnlijk niet uitzien....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ikzelf gebruik eigenlijk geen blush. Maar mss toch nog eens proberen samen met mijn dochter. Zij is er natuurlijk verzot op😃

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooooh ik lees 'ongelukje' en ik moet meteen denken aan een prachtige blust van No7 en eentje van Pupa Milano. Twee merken en verschillende producten, maar hetzelfde ongeluk (bij mij). Oftewel. Uit mijn handen laten vallen en meteen stuk gevallen op de grond. Waar ik bij No7 meteen ging stofzuigen (dom!) heb ik het bij Pupa Milano geprobeerd bij elkaar te rapen. Maar iedere keer als ik het doosje openmaakte viel er een deel uit. Dus toen heb ik die ook maar weg gegooid. Ik weet het nu nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooooh ik lees 'ongelukje' en ik moet meteen denken aan een prachtige blust van No7 en eentje van Pupa Milano. Twee merken en verschillende producten, maar hetzelfde ongeluk (bij mij). Oftewel. Uit mijn handen laten vallen en meteen stuk gevallen op de grond. Waar ik bij No7 meteen ging stofzuigen (dom!) heb ik het bij Pupa Milano geprobeerd bij elkaar te rapen. Maar iedere keer als ik het doosje openmaakte viel er een deel uit. Dus toen heb ik die ook maar weg gegooid. Ik weet het nu nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn dat je weet wat voor kleur blush je het mooiste vindt. Dan sta je toch niet te lang in de winkel te kiezen he? Een donkere kleur kan best mooi zijn, ja :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb wel een blush in de kast liggen, maar gebruik hem nooit, dus misschien toch maar weer eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat balen dat die ene blush gewoon niet meer te koop is in nederland zeg. Waarom zou dat zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik gebruik een blush alleen als ik een feestje heb ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Geshopt: Le Pliage tas van Longchamp

Al geruime tijd zat ik er aan te denken om de iconische Le Pliage tas van Longchamp aan te schaffen. Toen ik de tas bij een collega zag, was...