vrijdag 22 september 2023

Geshopt: Kringloopgeluk

Ik winkel graag in de kringloopwinkel. Je kunt er soms echte pareltjes vinden. Meestal vind ik er (cd) singles van artiesten waar ik als tiener dol op was en van artiesten waar ik nu nog doel op ben. Maar soms vind ik erg mooie beauty en fashion vondsten. En die laat ik je nu graag zien. Kijk je gezellig mee?


Parfum flessen

Iets wat ik ook vaak koop, zijn vintage parfum flesjes. Zoals het flesjes Chanel N°5 uit de jaren '80  en de bijzonder flacon van Guerlain. Regelmatig vind ik parfum flesjes in de kringloop. Ik koop ze eigenlijk alleen als de vormgeving bijzonder is of als het een erg oud parfum is.  Een paar jaar geleden waren de prijzen van deze flesjes nog te doen. Zo heb ik maar €4,95 voor de Guerlain flacon betaald. De prijzen liggen tegenwoordig stukken hoger. Daarom ben ik erg kritische als het om deze flacons ga. Als de prijs hoog is, verwacht ik wel dat het in een goede staat is.


Föhn

Een andere leuke vondst is een baby roze haardroger van het Franse merk Moulinex. De haardroger komt uit eind jaren '50/ begin jaren '60. Ik ben erg blij met deze vondst, want ik ben nooit meer zo'n oude haardroger tegen gekomen! Of deze haardroger werkt, dat weet ik niet. Ik durf hem namelijk niet in het stopcontact te steken.



London compact poeder

De kringloopwinkel waar ik altijd kom, staat een kast met bijzondere/ duurdere spullen. Recentelijk viel mijn oog op rond goudkleurig doosjes met daarop een tekening van de Tower Bridge. Nu ben ik dol op London (dit jaar ga ik er voor de 10de keer naar toe) en was erg geïntrigeerd door het doosjes. Ik verwachte dat het een compact spiegel zou zijn. Maar niets was minder waar: toen ik het uit de kast haalde, viel het mij gelijk op hoe zwaar het doosjes was. Dat kon maar een ding betekenen: vintage make up. Toen ik het doosje open maakte, werd mijn vermoede bevestigd. Het was inderdaad een vintage compact poeder met nog een beetje poeder er in. Natuurlijk ging de compact met mij mee naar huis. Binnenkort komt er nog een artikel online over mijn vintage make up collectie 


Koop jij wel eens iets bij de kringloop?

18 opmerkingen:

  1. Wat heb je leuke dingen gevonden zeg! Ik vind kringloopshoppen ook erg leuk, maar dit soort dingen ben ik helaas nog nooit tegengekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke spulletjes koop je bij de Kringloop, persoonlijk kan ik de leuke dingen nooit vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een toffe vondsten! Mijn man en ik gaan ook graag op 'schattenjacht' in de kringloopwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom eerlijk gezegd nooit in een kringloop winkel. Ja ooit, twee keer, maar vond het maar muffig en een boel ouwe meuk. Misschien had ik dan ook net een verkeerde winkel of zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kom eerlijk gezegd nooit in een kringloop winkel. Ja ooit, twee keer, maar vond het maar muffig en een boel ouwe meuk. Misschien had ik dan ook net een verkeerde winkel of zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie vondsten! Ik heb de liefde voor kringloopwinkels van mijn oma meegekregen. Al moet ik toegeven dat ik het zelf liever online doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je leuke dingen gevonden. Ik moet zeggen dat ik nog nooit in een kringloopwinkel geweest ben. Waar ik woon is er jammer genoeg geen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die compact poeder doos is echt wel mooi. Ik wist niet dat je daar zo'n dingen kon vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke dingen heb je gevonden! Ik snap heel goed dat je het spannend vindt om de haardroger in het stopcontact te steken.
    Ik bezoek ook met enige regelmaat een kringloop winkel. Ik koop er niet veel, maar ik vind het erg leuk om rond te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een toffe dingen zeg! Ik kom er zelf te weinig eigenlijk. Binnenkort maar weer eens heen gaan. Grt Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuke vondsten! Ik ga eigenlijk nooit naar de kringloopwinkel. Ben er slechts één keer geweest en vond er mijn draai niet echt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oe, wat een mooie vondsten! Ik ben een paar keer naar de Kringloopwinkel in 't Gooi gegaan, maar toen ging ik echt voor designerkleding die je daar met enige regelmaat voor mooie prijsjes kunt vinden. Soms zelfs met het prijskaartje er nog aan (het origineel dan bedoel ik). De laatste paar keren is mij dat overigens niet meer gelukt en ik denk dat het komt omdat het steeds bekender wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oe, wat een mooie vondsten! Ik ben een paar keer naar de Kringloopwinkel in 't Gooi gegaan, maar toen ging ik echt voor designerkleding die je daar met enige regelmaat voor mooie prijsjes kunt vinden. Soms zelfs met het prijskaartje er nog aan (het origineel dan bedoel ik). De laatste paar keren is mij dat overigens niet meer gelukt en ik denk dat het komt omdat het steeds bekender wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk dat je bij de Kringloop speciaal op zoek gaat naar unieke producten in de categorie verzorging.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kom af en toe bij de kringloop, maar niet heel vaak. Toevallig heb ik er laatst nog een keer een jurk gekocht. Eerder kocht ik er regelmatig boeken en spelletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat flesje Chanel uit de jaren 80 is echt wel een leuk hebbedingetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat flesje Chanel uit de jaren 80 is echt wel een leuk hebbedingetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat zijn die parfumflesjes mooi zeg! Die had ik ook gekocht! Ik ben dol op de kringloop, kom er wekelijks

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: Nishi een stukje Japan in Rotterdam

Wist je dat in Rotterdam een stukje Japan te vinden is? Ik heb het over Nishi. Dit is een kleine warenhuis geheel in de populaire Kawii stij...