vrijdag 6 september 2024

Review: Olcay Gulsen Beauty Tanning Drops

ervaring Olcay Gulsen Beauty Tanning Drops
In de goodiebag die ik bij het OGB x Lexa event heb gekregen, zaten ook de Tanning Drops. Ik had veel goede verhalen over dit product gehoord en was daarom er ook erg nieuwsgierig naar. Zou dit ook goed werken bij een zeer lichte huid? Dat lees je in dit artikel!





Olcay Gulsen Beauty Tanning Drops

Tanning Drops, het klinkt interessant, maar wat is het nu precies? Dit is er te lezen op de website van Olcay Gulsen:

Met de Olcay Gulsen Beauty Tanning Drops geniet jij het hele jaar door van een sun-kissed glow. Slechts een paar druppels laten jouw huid stralen en voegen warmte toe aan je teint. Als een stranddag in een flesje geeft dit product jouw gezicht en lichaam een natuurlijke, gezonde tan zonder vlekken of oranje gloed. De snelwerkende formule bevat een hoge concentratie DHA, het populairste self tan ingrediënt van dit moment. Dit zorgt voor een diepe, natuurlijke kleur die geschikt is voor iedere teint. Daarnaast bevat de formule ook vitamine C, hyaluronzuur en organic aloe vera om de huid te hydrateren en je nog meer te laten stralen.
De Tanning Drops kunnen op zichzelf worden gebruikt of gemixt worden met je favoriete (lichaams-) moisturizer. De lichte en zijdezachte formule wordt snel geabsorbeerd en maakt jouw huid zacht en glowy.

ervaring Olcay Gulsen Beauty Tanning Drops
Bij het lezen van de omschrijving word ik erg enthousiast: een sun-kissed glow, dat wil ik wel hebben! Omdat ik zo enthousiast en nieuwsgierig was, ging ik de drops gelijk proberen. Doordat ik niet goed wist wat ik kon verwachten, deed ik de Tanning Drops op een van mijn voeten. Ik deed een paar druppels op mij hand (ik had een handschoen aangetrokken om te voorkomen dat mijn hand onder zou komen te zitten) en wreef dat in op mijn voet. Ik zag geen resultaat, dus nam ik weer een paar druppels. Nog steeds niets te zien. Ik liet het maar voor wat het was. En dat was maar goed ook, de volgende dag was mijn voet oranje. En het was nog vlekkerig ook. Mijn voet leek net een panter huid met al die vlekken. Oops. In mijn enthousiasme had ik dus niet gelezen hoe je de Tanning Drops het beste kunt gebruiken:

De Tanning Drops kunnen zowel op het gezicht als het lichaam worden gebruikt. Breng 3 tot 5 druppels aan op de schone huid en zorg ervoor dat deze evenredig wordt verdeeld. Je kunt het product direct op de huid aanbrengen of mixen met je favoriete crème. Wacht tot het product is opgenomen in de huid voordat je make-up aanbrengt of gebruik de Drops voor het slapengaan. Was je handen na gebruik om vlekken te voorkomen. Exfolieer de huid voor je de Olcay Gulsen Beauty Tanning Drops gebruikt voor de meest natuurlijke, egale teint.

ervaring Olcay Gulsen Beauty Tanning Drops
Zo te lezen heb ik duidelijk te veel druppels gebruik, heb ik mijn huid niet geexfolieerd en blijkbaar de drops niet goed verdeeld over mijn voet. Gelukkig heb ik twee voeten! De dag erna heb ik mijn andere voet een heuse beauty behandeling gegeven: reinigen met cleanings milk en daarna de exfoliant gebruikt. Vervolgens heb ik een beetje dagcrème op mijn hand gedaan (wederom droeg ik weer een handschoen), daarboven op twee druppel van de Tanning Drops en dit alles goed gemengd met elkaar. Vervolgens heb ik dit, in mijn gevoel, goed en gelijkmatig (voor mijn gevoel dan) verdeelt over mijn voet. Net zoals de vorige keer zag ik geen resultaat, maar ik heb geleerd van de vorige keer. Ik heb het zo gelaten. De volgende dag was mijn andere voet bruin geworden. Helaas was het ook weer onregelmatig, net zoals de vorige keer. Ik denk dat Tanning Drops en ik gewoon geen goede combinatie zijn op het gebied van gelijkmatig verdelen. De kleur met twee druppels was wel een mooie match met mijn huid.


Heb jij wel eens Tanning Drops gebruikt?



Verkrijgbaarheid

De Olcay Gulsen Beauty Tanning Drops kosten €19,95 en zijn online te koop bij Olcay Gulsen. Als je via deze link wat besteld, dan krijg je maar liefst €5 korting op jouw eerste bestelling.

* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet*

8 opmerkingen:

  1. Ja ik doe ook zo'n dingen soms. Onlangs een setting mist getest en in had niet gelezen eerst dat het op 30 cm moest. Mijn ogen prikten nogal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee nog nooit eigenlijk... Ik wist niet eens dat dit bestond eigenlijk, maar ik ben er nu wel heel erg nieuwsgierig naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kende de term niet, maar continu een mooie huid, lijkt me wel ideaal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit klinkt ideaal! Want wie wil er niet het hele jaar door een sun kissed glow hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor iedereen: hier juist ook een zeeeer tevreden klant over de tanningdrops! Ik vind ze ideaal op mn gezicht. Iedere huid is natuurlijk anders, maar dit is wel een van mijn OGBfavorieten! Wel goed exfolieren van te voren en ik meng de druppels net mn serum. Oo.. Goed handen wassen erna! Dacht wel even leuk om juist ook een positieve ervaring te lezen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je enthousiast reactie over de tanning drops!

      Verwijderen
  6. Jammer dat je het niet gelijkmatig verdeeld krijgt! Ik heb tanning drops van Bronz'Express.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: ELF Bite Sized Eyeshadow Mini Palette

De laatste paar jaar is het Amerikaanse merk ELF bezig met een opmars te maken in Nederland. En dat is niet zo gek ook. ELF (wat staat voor ...