dinsdag 2 januari 2024

Review: Olcay Gulsen Beauty Concealer

Review Olcay Gulsen Beauty Concealer

Vaste lezers weten het: een concealer is echt een must voor mij. Door mijn werk in de ouderenzorg werk ik onregelmatige diensten. Vooral na lange avonddiensten en nachtdiensten heb ik last van 'mooie' designer bags onder mijn ogen. Om deze een beetje minder zichtbaar te maken en om een wakkere blik te creëren, gebruik ik altijd een concealer. Ik heb daarom een hele collectie concealers in huis, elk met een andere dekking: van volledige coverage tot een lichte dekking. Een favoriet van mijn was de Olcay Gulsen Beauty Lifting Concealer + Eye Primer Bright Eyes. Recentelijk heeft deze concealer een make over gehad. Benieuwd of ik de nieuwe concealer ook zo fijn vind? Dat lees je in deze review. Hier vind je de review van de oude concealer mocht je nieuwsgierig zijn. 


Olcay Gulsen Beauty Bright Eyes Concealer

Een tijdje geleden heeft de Olcay Gulsen Beauty concealer een make over ondergaan. Veel OGB liefhebbers gebruikten alleen het concealer gedeelte en niet de primer. Daarom heeft OGB de verpakking van de concealer aangepast: vanaf nu is het alleen een concealer zonder primer. Ik snap deze aanpassing wel: niet iedereen gebruikt oogschaduw. Dus die mensen gooien een half product weg. En dat is ook zonde. Zelf vind de combinatie van concealer en primer erg fijn om mee te nemen op vakantie. Scheelt weer ruimte in de koffer!


Toen de eerste concealer uit kwam, waren er twee kleur keuzes: light/medium en medium/dark. Nu heb je keuze uit vijf tinten: naast de eerste genoemde tinten, heb je ook fair (deze heb ik), medium/medium en dark.


Voordat ik dat vertel, vertel ik eerst wat er op de website van Olcay Gulsen Beauty staat vermeld over deze concealer:

Review Olcay Gulsen Beauty Concealer
Toe aan een frisse blik? De Olcay Gulsen Beauty Bright Eyes Concealer is alles wat nodig hebt. Met dit product blend je alle oneffenheden weg in no-time voor een egale, stralende teint. De concealer bevat zogenaamde light-difusing pigmenten die licht reflecteren en daarmee de hele dag door een frisse huid creëren. Daarnaast zit de formule vol met verzorgende ingrediënten, zoals natuurlijke bisabol, voor een ontstekingsremmende werking, een gladde huid en het verminderen van fijne lijntjes. De Concealer is een absolute musthave om jouw look af te maken. Of je nu vermoeidheid wilt verdoezelen of puistjes wilt camoufleren: dit is jouw nieuwe go-to.


De vormgeving is als ik gewent ben van Olcay Gulsen Beauty: mooi, stijlvol en luxueus. De tube van de concleaer is doorzichtig, zo zie je gelijk de kleur van de concealer. In gouden letters staat aan de ene kant Olcay Gulsen Beauty en aan de andere kant Concealer Lifting Effect + Care


Review Olcay Gulsen Beauty Concealer

De concealer heeft een lichte en aangename geur. Ik vind het moeilijk te omschrijven waar het precies naar ruikt. De geur doet mij denken aan de make up die mijn oma altijd gebruikte. Eenmaal aangebracht ruik je er niets meer van. De concealer is gemakkelijk aan te brengen en is ook super makkelijk te blenden met de huid. De Olcay Gulsen Beauty concealer heeft een goede dekking. Het bedekt de donkere, blauwe kringen onder mijn ogen goed. Wat ik erg fijn vind aan deze concealer, is dat hij niet cakey wordt in de loop van de dag of dat de concealer gaat ophopen in de fijne lijntjes rondom mijn ogen.


Ik vind de Olcay Gulsen Beauty Bright Eyes Concealer net zo fijn als de voorganger. Voordeel is, dat je nu meer concealer hebt dan met de vorige concealer. De concealer heeft een zeer goede dekking, is gemakkelijk aan te brengen en blijft gedurende de dag netjes zitten. Ik pak deze concealer er vaak bij. Vooral als ik de bijpassende CC Cream gebruik.


Wat is jouw go to concealer?


Verkrijgbaarheid

De concealer is online verkrijgbaar bij Olcay Gulsen en kost €16,95. De concealer is ook in een set te koop met de CC Cream voor €32,10. Je krijgt er dan ook gratis een beauty blender bij te waarde van €6,95. 


Als je via deze link wat besteld, dan krijg je maar liefst €5 korting op jouw eerste bestelling.


* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet*

10 opmerkingen:

  1. Ook voor mij is concealer één van de belangrijkste MU-producten. de oude concealer vond ik zo handig, maar de nieuwe heb ik nog niet geprobeerd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wallen onder de ogen probeer ik gewoon aan te pakken door meer rust te nemen. Bij vermoeidheid heb ik al heel snel last van wallen. Een concealer gebruik ik dan eerder om de teint onder mijn ogen wat egaler te maken, ik heb nl. nogal een dunne huid die al snel wat blauw kleurt onder mijn ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt als een goede concealer! Die ga ik even onthouden. Ik gebruik nu de Fit Me concealer van Maybelline, die ook wel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je zo tevreden bent met de concealer en dat het makkelijk op te brengen bis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie aanpassing van dit bedrijf. Goed voor het milieu ook. Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fijne review. Deze ga ik zeker onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me voorstellen dat je er dagelijks goed wilt uitzien, fijn dat er make-up is dat daarvoor zorgt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit klinkt als een erg fijne concealer! Ik heb nu een concealer van L'Oréal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik gebruik eigenlijk nooit een concealer. Heb je tips hoe je dit het beste aan kunt brengen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je maakt me benieuwd naar deze concealer en dit merk! Ik kende het nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Preview: Olcay Gulsen Beauty Cappuchino en Baked lipproducten

Het is geen geheim dat ik een grote liefhebber ben van de producten van Olcay Gulsen Beauty. Recentelijk heb ik een viertal (nieuwe) product...