vrijdag 9 april 2021

Review: Olcay Gulsen Beauty Concealer

Review Olcay Gulsen Beauty Concealer

Vaste lezers weten het: een concealer is echt een must voor mij. Door mijn werk in de ouderenzorg werk ik onregelmatige diensten. Vooral na lange avonddiensten en nachtdiensten heb ik last van 'mooie' designer bags onder mijn ogen. Om deze een beetje minder zichtbaar te maken en om een wakkere blik te creëren, gebruik ik altijd een concealer. Ik heb daarom een hele collectie concealers in huis, elk met een andere dekking: van volledige coverage tot een lichte dekking. Mijn nieuwste aanwinst op concealer gebied is de concealer van Olcay Gulsen Beauty. Vandaag deel ik met jullie mijn ervaringen met deze concealer.


Olcay Gulsen Beauty Lifting Concealer + Eye Primer Bright Eyes

Ik was vanaf het eerste moment al erg benieuwd naar de Lifting Concealer + Eye Primer Bright Eyes van Olcay Gulsen Beauty. Maar toen der tijd waren er twee kleuren te koop: Light/medium en Medium/dark. Aangezien ik een erg bleke huid heb, zijn vaak de tinten die light genoemd worden al te donker. Ik was daarom ook erg blij dat ze vorig jaar met de kleur fair zijn gekomen (en ook met de kleur Dark). Zouden de kleur fair en ik een goede match zijn?


Voordat ik dat vertel, vertel ik eerst wat er op de website van Olcay Gulsen Beauty staat vermeld over deze concealer:

This product is allergen-free, cruelty-free and for all skin types. This 2-in-1 product contains a color correction with instant tightening and with the eye primer your makeup stays in place perfectly. Bright Eyes comes in four colors: Fair + Light/medium + Medium/dark + Dark Dat klinkt goed niet waar?


Review Olcay Gulsen Beauty Concealer

De vormgeving is als ik gewent ben van Olcay Gulsen Beauty: mooi, stijlvol en luxueus. De tube van de concleaer bevat twee doorzichtige delen waarin de concelaer (links) en de oogschaduw primer (rechtes) zit. Het midden stuk is crèmekleurig en met gouden letters staat er Olcay Gulsen Beauty. Op de andere kant staat Bright Eyes, Lifting + Concealer Eye Primer. Ook staat er duidelijk op dit blokje aangeven welk product waar zit.

De concealer heeft een lichte en aangename geur. Ik vind het moeilijk te omschrijven waar het precies naar ruikt. De geur doet mij denken aan de make up die mijn oma altijd gebruikte. Eenmaal aangebracht ruik je er niets meer van. De concealer is gemakkelijk aan te brengen en is ook super makkelijk te blenden met de huid. De Olcay Gulsen Beauty concealer heeft een goede dekking. Het bedekt de donkere, blauwe kringen onder mijn ogen goed. Wat ik erg fijn vind aan deze concealer, is dat hij niet cakey wordt in de loop van de dag of dat de concealer gaat ophopen in de fijne lijntjes rondom mijn ogen.

Review Olcay Gulsen Beauty Concealer

Het andere product dat bij deze concealer zit, is een primer. Eerst dacht ik dat deze primer bedoelt is voor onder de concealer. Maar dat is niet het geval. Als je de concealer combineert met de primer, dan gaat de concealer juist cakey worden. Iets wat je juist niet wilt bij een concealer! De primer is bedoelt om aan te brengen op jouw ooglid als je oogschaduw draagt. Dankzij een oogschaduw primer blijft jouw oogschaduw de hele dag mooi zitten, vervaagt de oogschaduw niet en in sommige gevallen wordt de kleurintensiteit van de oogschaduw heftiger.


Mijn mening

Ik vind de Lifting Concealer + Eye Primer Bright Eyes van Olcay Gulsen Beauty erg fijn in gebruik. De concealer heeft een zeer goede dekking, is gemakkelijk aan te brengen en blijft gedurende de dag netjes zitten. Ook de oogschaduw primer is erg gemakkelijk in gebruik. Ik pak deze concealer er vaak bij. Vooral als ik de bijpassende CC Cream gebruik. Een review van de CC Cream komt binnen kort online.


Wat is jouw go to concealer?


Verkrijgbaarheid

De concealer is online verkrijgbaar bij Olcay Gulsen en kost €15,95. De concealer is ook in een set te koop met de CC Cream voor €32. Je krijgt er dan ook gratis een beauty blender bij te waarde van €6,95. De CC cream en concealer is verkrijgbaar in vier tinten: Fair, Light/medium, Medium/dark en Dark.

14 opmerkingen:

  1. Hij dekt wel echt goed zeg,mss moet ik m ook maar eens gaan prpberen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een handig dingetje lijkt me dat, om jezelf snel even een kleine opknapbeurt te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie review! Ik heb geen to-go concealer maar je hebt me wel op een idee gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wist niet dat Olcay Gulsen ook concealers in het assortiment had. Maar ik moet ook eerlijk zijn dat ik mij daar minder in verdiep. Ik gebruik de concealer van Manhattan. Volgens mij is deze alleen in Duitsland te koop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb nog nooit een concealer gebruikt, maar ik moet toegeven: wallen onder mijn ogen, die heb ik hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien moet dit toch maar eens gaan proberen, merk namelijk wel dat de huid rondom mijn ogen meer verzorging nodig heeft en dat het steeds lastiger wordt om mijn wallen te camoufleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruik eigenlijk nooit meer een concealer maar dat komt vooral omdat ik tegenwoordig heel snel uitslag krijg van make-up producten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo wat een mooi effect geeft het op je foto! Ik ben benieuwd naar de wipes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan ook niet zonder concealer! Dit lijkt me wel een fijn product om ook eens te proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik gebruik eigenlijk geen concealer maar ik heb het nu nodig heb ik van de week besloten. Ik heb wallen tot aan mijn knieën!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb een concealer van essence die ik heel fijn vind in gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik gebruik al lange tijjd geen confealers meer of lipsticks. Eig door corona

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik gebruik altijd een concealer. ik heb er van verschillende merken maar die van Tarte is toch 1 van mijn favorieten

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoor zulke goede verhalen over Olcay's make-up! En ik vind het ook een lieve vrouw, volg haar op Instagram. Een van de weinigen celebs die reageren op een berichtje. Ik ga deze even bookmarken. Thanks girl!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Preview: International Woman's Day met By Dash Beauty

Op vrijdag 8 maart wordt elk jaar internationale vrouwen dag georganiseerd. Op deze dag wordt de vooruitgang op economische, politieke en so...