dinsdag 23 maart 2021

Review: Olcay Gulsen Beauty CC Cream Best Skin Ever

Review Olcay Gulsen Beauty CC Cream
Soms wil je dat jouw huid er wat egaler uit ziet, maar wil je niet foundation gebruiken? Een CC Cream brengt dan de uitkomst! De afkorting CC Cream staat voor Colour Correcting Cream. Maar wat is een CC Cream nu precies? Het is een cream, vaak met SPF er in, die onzuiverheden minder zichtbaar maakt en jouw tint corrigeert. Het is dus een ideaal product als je last hebt van roodheid of oneffenheden in het gezicht. Perfect voor mij dus met mijn rode wangen! Recentelijk kocht ik de Olcay Gulsen Beauty CC Cream. In deze review deel ik mijn ervaringen met deze cream

Olcay Gulsen Beauty CC Cream
Op de website van Olcay Gulsen valt het volgende te lezen over de CC Cream, ook wel Best Skin Ever genoemd: This CC cream is like a moisturizer with a color that provides medium buildable coverage for a skin-like finish. It covers small imperfections, hydrates and protects against the sun with an SPF25. The package has a spatula with a build-in applicator for blending. Best Skin Ever comes in four colors: Fair + Light/medium + Medium/dark + Dark. This product is allergen-free, cruelty-free and for all skin types.

Review Olcay Gulsen Beauty CC Cream
De verpakking van de CC Cream is in de bekende Olcay Gulsen Beauty kleurcombinatie: crèmekleurigs met gouden detail. En zoals bij veel producten van Olcay Gulsen Beauty is wat verstopt. In de deksel zit namelijk een sponsje verstopt. Deze kan je makkelijk gebruiken om de CC Cream aan te brengen. Wanneer je de deksel losdraait, dan heb je een spatel in jouw handen. Hiermee kan je gemakkelijk de CC Cream doseren. Wanneer de CC Cream bij op is, kan je het gedeelte met de spons op de opening van het potje doen, om ze de laatste restjes product er uit te krijgen. De vormgeving van Olcay Gulsen Beauty vind ik altijd erg mooi, stijlvol en, vooral, erg luxe ogend! 

Review Olcay Gulsen Beauty CC Cream
De CC Cream heeft een aangename geur. Eenmaal op jouw gezicht aangebracht, ruik je dit niet meer. De CC Cream is redelijk dun van textuur. Mijn tip is daarom ook om een sponsje of beauty blender te gebruiken bij het aanbrengen. De crème is gemakkelijk aan te brengen en is erg goed met jouw huid te blenden.  De dekking van de CC Cream is licht tot medium. Dit type dekking heeft mijn voorkeur: jouw huid zit er mooi egaal uit, maar de textuur van jouw huid is nog wel zichtbaar. Ik heb zelf best wel wat rode plekken op mijn wangen. Deze vallen beduidend minder op als ik de CC Cream van Olcay Gulsen Beauty op heb.

Mijn mening
Ik vind de 
Olcay Gulsen Beauty CC Cream een erg fijne CC Cream. Perfect voor dagen dat ik wil dat mijn huid er wat egaler uitziet qua kleur, maar zonder een echte zware make up look te hebben. De dekking van de CC Cream is erg goed, hetzelfde geldt voor de houdbaarheid. Ik ben het helemaal eens met de naam Best Skin Ever. Want zo voelt het ook!

Gebruik jij ook wel eens een CC Cream of een BB Cream?

Verkrijgbaarheid: de CC Cream is online verkrijgbaar bij Olcay Gulsen en kost €19,95. De concealer is ook in een set te koop met de CC Cream voor €32. Je krijgt er dan ook gratis een beauty blender bij te waarde van €6,95. De CC cream en concealer is verkrijgbaar in vier tinten: Fair, Light/medium, Medium/dark en Dark.

19 opmerkingen:

  1. Ooooh dit kende ik helemaal nog niet maar klinkt erg interessant! die ga ik onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig, is het ook geschikt om een pigmentvlek ermee te verdoezelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt goed. Vooral dat het geen zware make-up look geeft spreekt mij aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik weet het niet...ik geloof dat ik voor dat geld liever de aandacht van mijnhuid afleidt met een paar oorbellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik gebruik echt nooit een cc cream (of een bb cream), doe mij maar gewoon foundation als ik make-up op doe. Ben wel benieuwd hoe het op de huid eruit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is zeker erg fijn zeg. Ik heb zelf een BB cream maar deze ziet er ook fijn uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een cc cream gebruik ik niet vaak, maar zou ik wel eens moeten proberen. Deze klinkt erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien is dit wel iets voor mij inderdaad, want ik vind dat mijn gezichtskleur wel wat egaler zou mogen worden zodat het er ook wat frisser uit ziet, maar ik ben niet zo van allerlei make up dingen, dus dan is dit wel een uitkomst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog niet eerder gedaan. Ooit weleens geprobeerd (BB- geloof ik, of was het toch een CC-Cream?) maar ik bracht het niet goed aan waardoor het toch echt een masker leek. Als ik het nu eens professioneel kon laten aanbrengen - en dan meteen meefilmen of iets dergelijks - dan zou ik het wel vaker willen proberen. De verpakking van deze van Olcay is wel heel chique trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog niet eerder gedaan. Ooit weleens geprobeerd (BB- geloof ik, of was het toch een CC-Cream?) maar ik bracht het niet goed aan waardoor het toch echt een masker leek. Als ik het nu eens professioneel kon laten aanbrengen - en dan meteen meefilmen of iets dergelijks - dan zou ik het wel vaker willen proberen. De verpakking van deze van Olcay is wel heel chique trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kende cc cream niet,kan ik dat vergelijken met bb cream?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tegenwoordig draag ik liever een bb of cc cream dan een foundation, vaak wat natuurlijker en rimpels vallen ook minder op. Ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Door jou leer ik steeds meer producten van Olcay kennen. Er gaat een wereld voor me open! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nee ik gebruik het niet. Wist ook niet Olcay beauty producten op haar naam had staan, ken alleen haar kleding. De verpakking mag wel wat gezelliger, niet? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik gebruik het liefst een BB creme omdat ik graag voor een natuurlijke look ga. Ik vind het, persoonlijk, niet zo mooi als ik te veel make-up draag.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een handig systeem met dat spateltje al in het flesje om het makkelijker te kunnen opbrengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een handige tip voor als je huid niet egaal is en je het een beetje wilt verminderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Blij te horen dat dit geen zware crème is. Nu ik wat ouder ben kiest mijn huid eerder voor een lichte crème in plaats van een zware foundation. Ik gebruik een dergelijke licht gekleurde crème nu eerder rond mijn ogen en werk de rest van mijn gezicht bij met een poeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat fijn dat de geur zo aangenaam is!!! De textuur klinkt ook super fijn. Ik ben erg benieuwd geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Preview: International Woman's Day met By Dash Beauty

Op vrijdag 8 maart wordt elk jaar internationale vrouwen dag georganiseerd. Op deze dag wordt de vooruitgang op economische, politieke en so...