vrijdag 11 december 2020

Review: Olcay Gulsen Beauty Blender

Review: Olcay Gulsen Beauty Blender
Foundation kan je op verschillende manier aanbrengen: met je vingers (heeft niet mijn voorkeur: ik vind dit niet heel hygiënisch), met allerlei soorten kwasten (dit heeft mijn voorkeur) of met een beauty blender.  Sinds kort heeft mijn favoriete Nederlandse merk Olcay Gulsen Beauty ook een beauty blender in de collectie zitten. Toen ik de Olcay Beauty Box bestelde, zat deze er ook bij. Natuurlijk verdient deze mooie blender zijn eigen artikel!

Olcay Gulsen Beauty Blender
Naast diverse kwasten heeft Olcay Gulsen Beauty.ook een beauty blender in de collectie. Deze is natuurlijk crèmekleurig. De huiskleur van het merk Olcay Gulsen Beauty. Ook is er OGB in de spons gestanst. Dit is wat er te lezen is op de website van Olcay Gulsen over de beauty blender: The Beautyblender is a soft sponge with our signature OGB logo. The super-soft, exclusive foam quickly blends makeup for an easy application. The blending sponge achieves a flawless finish with any liquid or creamy make up product.

Review: Olcay Gulsen Beauty Blender
De beauty blender komt in een transparante verpakking waarin met zwarte en gouden letters meer informatie over de beauty blender staat. Zo valt er te lezen dat de beauty blender een velvet textuur heeft, geen latex bevat en ergonomisch is. Ook staat er beschreven hoe je de beauty blender moet gebruiken. Dit vind ik persoonlijk erg prettig, want toen ik mijn eerste (en enige) beauty blender ging gebruiken, deed ik dat verkeerd. Ik had hem eerst niet nat gemaakt. Hierdoor zoog de beauty blender te veel foundation op. Voor degene die niet weten hoe je een beauty blender moet gebruiken: maak de blender nat. Hierdoor groeit de beauty blender. Knijp daarna het overtollige water uit en vervolgens doe je een beetje foundation, bb cream of cc cream op de blender. Vervolgens dep je de foundation op jouw gezicht. Je kunt de Olcay Gulsen Beauty Blender ook gebruiken om losse poeders aan te brengen.

De beauty blender voelt erg zacht aan. Ondanks dat ga ik deze beauty blender niet gebruiken. Ik vind een beauty blender namelijk niet prettig werken. Wat ik dan wel mee ga doen? In een mooie houder zetten als decoratie op mijn make up tafel!

Update februari 2021: tegenwoordig gebruik ik wel deze beauty blender. En ik moet zeggen: mijn foundation ziet er netjes uit. Het geeft een mooie en vooral natuurlijk effect. Enige nadeel: het schoon maken van de blender is best lastig. Dus als er nog tips zijn?!

Verkrijgbaarheid: de beauty blender van Olcay Gulsen Beauty is online te koop op de website van Olcay Gulsen zelf voor €6,95

13 opmerkingen:

  1. Voordeel van een blender is dat je een heel dun laagje foundation kunt aanbrengen. Valt het niet op dat je make-up op hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi product Tessa, ik heb het nog nooit gebruikt maar zie hem ook wel terugkomen op knutsel sites, volgens mij om inkt mee te stempelen. Ik vind de producten van Olcay erg stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is net een ei om te zien : ) De prijs vind ik goed te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat je niet tevreden bent over de Beauty blender. Ik gebruik geen foundation dus kan helaas niet mee praten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet sinds een tijdje dat ze een make lijn heeft
    Dit lijkt mij ook mooi product
    Gr corrina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb thuis zowel een beauty blender als kwasten. De beauty blender is vaak leuk om moeilijkere plaatsen te bereiken zoals de neusvleugels maar ik merk ook dat ik vaker naar mijn foundation kwasten grijp.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind beauty blenders ook niet fijn om mijn make-up mee aan te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij ziet er wel erg leuk uit. Zelf gebruik ik amper make up dus ook geen beautyblender

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het product ziet er wel aantrekkelijk uit, jammer dat je niet tevreden bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie vorm en kleur. Echt heel sierlijk en vrouwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is een mooie blender en fijn dat die zacht aanvoelt. Ik heb eigenlijk nooit een blender gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb nog nooit een beauty blender gebruikt. Ik ben eigenlijk altijd bang geweest dat het sponsje ervoor zorgt dat je veel meer product nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: SLA Paris EyeLight Coat

Eind vorig jaar ontving ik van SLA Paris een prachtig pakket . Een van de producten die in dit pakket zat, was de EyeLight Coat. Dit is een ...