dinsdag 22 augustus 2023

Make Up Zuster: Rode lipstick van MAC

Rode lipsticks van MAC
Het is geen geheim dat ik dol ben op rode lipsticks en dat ik dol ben op MAC. Het leek me daarom leuk om deze twee in een artikel te gieten: mijn rode lipsticks van MAC. Benieuwd welke rode lipsticks ik van MAC heb? Dat lees je in deze review!


Ik heb vier rode lipsticks van MAC: Lady Bug, Russian Red, de iconische Ruby Woo (mijn allereerste MAC product ooit) en Red Haring.


Lady Bug

Op sommige dagen wil ik geen matte rode lipstick. Op die dagen kies ik Lady Bug. Een tomaat rode lipstick. Lady Bug komt uit de Lustre lipstick lijn. Deze lipsticks staan bekend om hun semi-glossy finish.


Russian Red

Een andere rode lipstick met een blauwe ondertoon is Russian Red. Qua intenstiteit vergelijkbaar met Ruby Woo, maar met als grootste verschil dat het een creamy lipstick is met een matte finish.


Ruby Woo

Mijn allereerste MAC product ooit was de iconische Ruby Woo. Dit is een matte, maar levendige rode lipstick met een wat blauwige ondertoon. De lipstick komt uit de retro matt lijn. Dit houdt in dat Ruby Woo een langhoudende, volledig dekkenede en matte finish heeft. Hierdoor brengt de lipstick wel wat stroef aan. Maar dat kan verholpen worden door eerst een lipprimer op jouw lippen aan te brengen.


Red Haring

Een paar jaar geleden kwam MAC met een speciale VIVA GLAM lipstick uit. Het was een samenwerking met Keith Haring. Er waren 3 lipsticks uitgebracht in de kleuren die Keith Haring vaak in zijn werk gebruikte: geel, blauw en rood. Natuurlijk moest ik als kunstliefhebber een van de lipsticks hebben. Het is denk ik geen verassing dat ik koos voor Red Haring. Een levendige helder rode tint. Deze lipstick heeft een crème achtige finish.


Rode lipsticks van MAC

Draag jij wel eens rode lipstick?


Verkrijgbaarheid

Op Lady Bug na, zijn alle genoemde lipsticks nog te koop bij MAC zelf. Bij Douglas is Lady Bug nog wel te koop.

10 opmerkingen:

  1. De lippenstift rechts vind ik het leukst vanwege de mooie verpakking.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind rode lipstick soms te knallend, maar ik heb wel 2 mooie bordeaux kleuren lipstick in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind rode lipstick zo mooi, maar helaas staat het me niet echt 😣

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ik vind ze het mooiste wanneer ze een tikje oranje zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kleur! Ik gebruik het echter zelf nooit, het staat mij helaas niet zo goed, maar ik vind rood echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik draag zelf nooit lippenstift (laat staan rode) maar ik vind het vaak wel erg mooi staan bij anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lippenstiften zijn er in heel veel kleuren. Ik kan me voorstellen dat het zoeken is naar een kleur die het beste bij jezelf vind passen. Er zijn ook veel tinten rood.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een Douglas winkel hebben we gelukkig wel in Doetinchem. Hoewel ik er eigenlijk nooit kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn moeder had vroeger ook van die super rode lipstick. Het geeft wel echt een splash of color

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik draag vooral nude en roze tinten, maar ik heb Ruby Woo ook in mijn collectie. Russian Red zou ik nog wel graag willen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: SLA PARIS Sunlit Liquid Contouring Skin Touch Cappuccino

Het contouren van jouw gezicht kan je met vele verschillende producten doen, zoals met poeders of met een stick . Maar je kunt ook een vlo...