vrijdag 26 april 2024

Citytrip: Nishi een stukje Japan in Rotterdam

Nishi Rotterdam

Wist je dat in Rotterdam een stukje Japan te vinden is? Ik heb het over Nishi. Dit is een kleine warenhuis geheel in de populaire Kawii stijl. Je kunt er niet alleen van alles kopen, maar je kunt er ook thee drinken. Een tijdje geleden ben ik hier geweest en ik deel graag mijn ervaringen met jullie!





Shoppen

Nishi Rotterdam

De winkel, geopend in december 2019, is lieflelijk roze en overal waar je kijkt zie allerlei schattige spullen: van kleding en accessoires tot boeken, spullen voor het interieur en make up. Natuurlijk moest ik wat make up kopen. Zo verliet ik de winkel met twee flesjes water tint en twee gezichtsmaskers. Ik had nog nooit van de term water tint gehoord, dus ik was erg benieuwd. Omdat ik niet kon kiezen welke kleur ik wilde (roze of rood), besloot ik ze allebei mee te nemen. De roze is van het merk Etude en heet Dear Darling Water Tint. Toen ik de verpakking zag, was ik verward. Is dit een nagellak of een lip product? De rode water tint is van een ander merk: Saemmul en heet Water Candy Tint Cherry. De vormgeving is erg kawaii (of te wel: erg schattig). Het heeft namelijk de vorm van een snoepje. Wat mij als eerst opvalt aan de water tint, de naam geeft het al een beetje weg, is hoe vloeibaar het is. Het lijkt inderdaad net water. Maar dan met een kleurtje! Je kunt de liptint gemakkelijk aanbrengen en het voelt prettig aan op de lippen. Je moet alleen wel de water tint even de tijd gunnen om te drogen, maar als het eenmaal opgedroogd is, dan blijf het netjes zitten. Pas na een uitgebreide lunch moest ik mijn lippen bijwerken. Qua pigmentatie ziet er wel een verschil tussen beide merken: de rode water tint is erg goed gepigmenteerd en is duidelijk aanwezig op de lippen. Terwijl de roze, in de verpakking, er fel uit ziet, is deze subtiel aanwezig op de lippen.


Nishi verkoopt ook verschillende sheetmaks van diverse merken. Ik heb er twee geprobeerd en ik moet zeggen, na gebruik voelt mijn huid heerlijk gehydrateerd aan. 



Jushi Cafe

Nishi Rotterdam

Nishi heeft achter in het warenhuis een huis een super schattig cafe (Jushi Cafe) waar je allerlei Japanse lekkernijen kunt nuttigen. Zoals springrols, gyoza, dango of mochi. Maar ook Melon soda en ramune. Je kunt er ook een high tea doen. Dit heb ik vorig jaar gedaan en kan ik je zeker aanraden. Als je meer over die ervaring wil lezen, klik dan hier.





OCHA Café 

Nishi Rotterdam

Hou je niet zo van kawaii of ben je meer geïnteresseerd in authentieke Japanse thee? Dan is het OCHA cafe in het begin van de winkel echt wat voor jou! Waar alles roze en schattig is in het Jushi Cafe, is alles bruin en strak in het OCHA Cafe. Een mooie rustgevende omgeving waar je vijf traditionele Japanse thee kunt bestellen. De thee komt in een prachtige thee pot en een mooi klein thee kopje. Hierdoor kan je langer en meer genieten van de thee. Ik ben zelf een grote liefhebber van zwarte thee en drink eigenlijk nooit groene thee. In Japan wordt vrijwel geen zwarte thee gedronken en juist veel groene thee. De thee die ik gedronken heb, is de sencha thee. Wat bijzonder is aan deze thee, is dat theebladen niet gerold worden, maar geplet en gestoomd. De smaak van de thee wordt bepaald door onder andere de tijd wanneer de thee bladeren geoogst zijn en de temperatuur van het water. Wanneer het theewater niet te heet is, dan heeft de sencha een zachte smaak. Wanneer het theewater warmer is, dan is de smaak krachtiger. Leuk weetje: je kunt deze thee zowel warm als koud drinken. Dit was mijn eerste echte kennismaking met Japanse (groene) thee en ik moet zeggen, het was een zeer positieve ervaring!


Nishi Rotterdam

Je vind Nishi op de Meent 7A in Rotterdam. Nishi ligt op ongeveer 10 minuten lopen vanaf de Markthal. Vanaf Rotterdam Centraal is het ongeveer 20 minuten lopen of je neemt tram 7 (Woudenstein) of 8 (Kleiweg) en stapt uit bij de halte Meent. Vanaf deze halte is het nog maar een minuutje lopen.


Woon je niet in de buurt van Rotterdam, maar wil je wel Japanse producten kopen? Dan kan je een kijkje nemen op de website van Nishi


13 opmerkingen:

  1. Wat een superleuke winkel lijkt me dit! Daar zou ik zeker binnenlopen als hij in de buurt was. Hopelijk komt hij ook naar de Achterhoek ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goede tip, een Japanse winkel in Rotterdam, waar je wat kunt nuttigen en shoppen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeeee gaaf!! Ik kom eigenlijk nooit in Rotterdam, maar hoog tijd om hier snel eens verandering in te brengen..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super leuk dit warenhuis! Ik zou er ook graag een keer naar toe willen gaan. Ben ook dol op thee en schattige dingetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik zie het alweer. Snel terug naar Rotterdam voor deze té leuke shop.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super leuke winkel! Ik ga hier zeker eens een kijkje nemen. Want ik ben helemaal weg van Japan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een Japanse winkel met een modern en strak Japans café voor en een kawaii café achter? Rennen naar de Meent! Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er erg leuk uit die winkel! Ik heb ook nog nooit van water tint gehoord, wel eens van lip tint, maar of dat hetzelfde is?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Das interessant. Rotterdam is niet zo ver van België. Heb ook nog nooit van water tint gehoord

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg leuk! Mila (mijn 12-jarige dochter) is helemaal weg van Kawaii! Wat jammer dat de fysieke winkel in Rotterdam is (is zo'n twee uur met het OV vanaf waar wij wonen). Maar tof ook dat er online aankoopmogelijkheden zijn. Dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg leuk! Mila (mijn 12-jarige dochter) is helemaal weg van Kawaii! Wat jammer dat de fysieke winkel in Rotterdam is (is zo'n twee uur met het OV vanaf waar wij wonen). Maar tof ook dat er online aankoopmogelijkheden zijn. Dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig dit! Vooral het thee drinken Japanse stijl lijkt me fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig dit! Vooral het thee drinken Japanse stijl lijkt me fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Masterclass: Nude look met By Dash Beauty

Een tijdje geleden ging By Dash Beauty live op Instagram. MUA Julia ging met verschillende By Dash Beauty producten een nude make up look ma...