vrijdag 31 juli 2020

Review: Pupa Bronzer

Review Pupa BronzerWanneer ik aan de zomer denk, dan denk ik aan een sun kissed skin. Van nature ben ik best erg bleek (ik heb vaak de meest lichte foundation nodig), dus een beetje kleur in het gezicht kan bij mij geen kwaad. Om de natuur een handje te helpen om een mooie zon gekuste huid te krijgen, kan je zelfbruiners gebruiken. Of een mooie bronzer! Mijn voorkeur gaat uit naar die laatste. En dat weet mijn make up bestie Berry Ze gaf me een tijdje geleden de mooie Pupa Desert Bronzing Powder in kleur nummer 6 Cocao Matt. Geeft deze bronzer mij de oh zo geliefde zon gekuste huid. Of toch niet?


Review Pupa Bronzer
Pupa Desert Bronzing Powder
Bij de Pupa Desert Bronzing Powder zit een kwastje met geitenharen. Persoonlijk vind ik deze kwast niet fijn, omdat de haren vrij hard en stug zijn. Vanwege mijn gevoelige huid geef ik de voorkeur aan zachte kwasten. Ik vind het wel erg leuk dat er een kwast bij zit. Zo kan je onderweg je bronzer bijwerken. De bronzer zelf zit in een rond bruin doosje van plastic. De randen van het doosje zijn transparant, waardoor het lijkt alsof het doosje ovaalvormig is. Erg leuk gedaan. Op de deksel staat Pupa en op de onderkant de kleur en wat voor product het is. In de deksel zit een grote ronde spiegel. Dat in combinatie met de kwast, is dit een ideale reisgenoot! In de bronzer zelf is de naam Puma gestanst. Deze verdwijnt vrij snel wanneer je de bronzer gebruikt. Nu jullie weten hoe de bronzer er uitziet, zijn jullie vast benieuwd naar mijn ervaringen met de Pupa Desert Bronzing Powder!

Swatches Benefit Hoola Bronzer Pupa Desert Bronzing Powder NYX Matte Bronzer
Swachtes van mijn bronzer collectie
Links: Hoola van Benefit
Midden: Pupa
Rechts: Matte Bronzer NYX
De pigmentatie is goed! Je moet jouw kwast eerst goed uit tikken voordat je de bronzer op jouw gezicht aanbrengt om het, anders oogt het zo onnatuurlijk. Ook blend  de bronzer perfect. En dan nu de kleur. Het is een warme bronzer qua kleur. In de intro was het misschien al een beetje duidelijk geworden: nee, deze bronzer geeft mij niet de oh zo gewilde sun kissed skin. Althans, niet zoals ik een zon gekuste huid voor mij zie. De kleur Cocao Matt maakt mij oranje. Na het aanbrengen leek ik wel een oempa loempa of een deelneemster van zo'n Britse reality show dat letterlijk en figuurlijk maar weinig om het lijf heeft. De kleur is voor mij te warm en vooral te donker. Maar dat doet niets af aan de goede kwaliteit van de  Pupa Desert Bronzing Powder! Het ligt gewoon aan mijn bleke huid. Ik denk dat een lichtere bronzer uit de collectie beter bij mij past.

Mijn mening
Doordat de kleur Cocao Matt van de  Pupa Desert Bronzing Powder voor mij te donker en te warm is, is het geen goede match. Qua kleur dan! Over de kwaliteit en de vormgeving niets meer dan lof! Ik weet zeker dat Pupa ook een hele fijne bronzer in de collectie heeft die wel geschikt is voor mijn huidtint.

Verkrijgbaarheid: de Pupa Desert Bronzing Powder wordt elk jaar opnieuw uitgebracht met een andere vormgeving. Dit jaar is het doosje rond en heeft het een andere imprint en geen kwast. De bronzer is te koop voor €26,95 op de website van Pupa.

23 opmerkingen:

  1. Ik wist niet dat ze kwasten maken van geitenharen zeg! Weer wat geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen weer! Die geitenharen zijn ook nieuw voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kleur is zeker heel warm, gelukkig heb ik een niet zo heftige versie van Pupa!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is fijn! Ik vind het jammer dat deze te warm voor mij is, want de kwaliteit is top

      Verwijderen
  4. Jammer dat de kleur te donker/warm voor je is, zeker voor die prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het zeker. Gelukkig heb ik er iemand anders blij mee kunnen maken

      Verwijderen
  5. Die geitenharen zijn nieuw voor me..maar dat komt vast doordat ik amper make up en kwasten gebruik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tegenwoordig zijn er ook veel kwasten van synthetisch haar, maar echt haar is altijd het beste

      Verwijderen
  6. Die geitenharen zijn nieuw voor me
    de kleur is mooi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tegenwoordig zijn er ook veel kwasten van synthetisch haar, maar echt haar is altijd het beste

      Verwijderen
  7. kwasten van echt haar, zijn goed, echt haar is zelf reinigend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt, daarom geef ik ook de voorkeur aan echte haren

      Verwijderen
  8. Jammer dat de tint niet jouw match is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is het ook, maar gelukkig kon ik er iemand anders blij mee maken

      Verwijderen
  9. Deze kleur zou voor mij ook te veel van het goede zijn, maar misschien dat een lichtere variant wel goed zal uitpakken. Ben bijna aan een nieuwe toe, dus ik ga zeker even kijken bij dit merk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik ook. Succes met de zoektocht naar een nieuwe bronzer

      Verwijderen
    2. Ik ben ook heel bleek dus zou ook geen nieuwe match zijn!

      Verwijderen
  10. Ik zoek altijd koele bronzers, die staan mij het best. Misschien bij jou ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat kan ook komen doordat het een 'harde' swatch is. Ik heb de bronzer niet uitgeblend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb ook een bleke huid, misschien moet ik dit ook eens gebruiken in het voorjaar voor de zon zijn werk een beetje doet

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Geshopt: Le Pliage tas van Longchamp

Al geruime tijd zat ik er aan te denken om de iconische Le Pliage tas van Longchamp aan te schaffen. Toen ik de tas bij een collega zag, was...