woensdag 29 juli 2020

Review: Wet Brush borstels

Review Wet Brush borstels

Jarenlang heb ik mijn haren gekamd met een goedkope kam van de Op is Op Shop. Ik zag, als ik eerlijk ben, niet het nut in van een dure kam. Totdat het kammen van mijn, steeds langer wordende, haren pijnlijk werd. Hoog tijd voor een goede borstel. En ik wist gelijk welk merk ik wilde: Wet Brush. Want daar had ik veel goede verhalen over gehoord. Bij Tkmaxx kwam ik de Wet Brush tegen. Ze hadden twee soorten. En aangezien ik niet kon kiezen, nam ik ze allebei mee. Wil je weten of dat een goed besluit is geweest? Lees dan vooral verder!



Wet Brush Pro Midi Detangler

De eerste kwam ik zag was de Wet Brush Pro Midi Detangler in een mooie felle paarse kleur. Dit wordt gezien als DE borstel om jouw haren te kammen én te ontklitten. Dat klinkt goed, aangezien ik regelmatig last heb van klitten in mijn haar. De Wet Brush Pro Detangler doet een aantal beloften: zo zouden het kammen van jouw haren pijnloos zijn en beschadigen jouw haren niet. Dankzij de speciale IntelliFlex borstelharen kunnen jouw natte haren makkelijk ontklit worden. Ook zou de borstel geschikt zijn voor de gevoelige hoofdhuid, zou er haaruitval voorkomen mee worden en wordt de doorbloeding van de hoofdhuid gestimuleerd.











Wet Brush Flex Dry Shine Enhancer

De andere borstel die ik tegen kwam, was de Wet Brush Flex Dry Shine Enhancer in een diep paarse kleur. Deze borstel heeft HeatFlex borstelharen, maar ook kleine korte stevige haren. Naar wat ik begreep zouden dit zwijenharen zijn. Hierdoor zou jouw haren meer gaan glanzen. En wordt het ontklitten van jouw haren minder pijnlijk. Door de bijzondere en flexibele vormgeving zouden jouw haren sneller drogen tijdens het kammen en zijn jouw haren makkelijker te kammen.



Beide kammen heb ik gebruikt op zowel droog als nat haar. Ik merkte gelijk hoe gemakkelijk de Wet Brush door mijn haren ging. Waar het vroeger pijnlijk was om mijn haren te ontklitten, is dat bij zowel de Wet Brush Flex Dry Shine Enhancer als de Wet Brush Pro Midi Detangler niet het geval. De borstels glijden door mijn haren heen. Na het kammen van mijn haren, zien ze er mooi glanzend uit en voelen mijn haren ook heerlijk zacht aan. Ook liggen beide borstels prettig in de hand. De haren van beide borstels zijn stevig, maar toch ook flexibel. Het kammen van mijn haren is totaal niet pijnlijk.


Mijn mening

Waarom heb ik zo lang gewacht totdat ik de borstels van Wet Brush heb gekocht? Ik had dit veel eerder moeten doen. Het kammen van mijn (natte) haren is geen pijnlijke strijd meer. Het is nu een feestje om mijn haren te kammen! Mijn haren zien er nu veel mooier en glanzender uit. Mocht je opzoek zijn naar een nieuwe borstel, dan raad ik je zeker de Wet Brush borstels aan!


Gebruik jij al de Wet Brush?


Verkrijgbaarheid: de Wet Brush is onder meer online te koop bij Douglas. De prijzen zijn vanaf €9,95 Ik heb mijn borstels bij TKMaxx gekocht voor €4,99 per stuk. Aangezien het assortiment bij TKMaxx snel wisselt, is de kans er dat jouw filiaal ze niet meer heeft of andere kleuren of modellen verkoopt.

30 opmerkingen:

  1. Een borstel met zwijnen haren lijkt me heel naar eigenlijk. Het ziet er wel stijl vol uit. Maar ik kies ervoor geen dieren producten te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan, gelukkig heeft Wetbrush ook diverse kammen zonder dierenharen

      Verwijderen
  2. toen ik tijdens mijn opleiding leerde grimeren is mij vertelt dat je altijd je haren moet borstelen met een borstel van echt haar. Dat doe ik sinds die tijd dan ook

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is mijn eerste kennismaking met een kam met echte haren en ik ben echt super verrast hoe mooi mijn haren zijn na het kammen

      Verwijderen
  3. Ik moet er niet aan denken, een borstel met zwijnenhaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, maar dit spreekt me wel aan. Mijn haar kan wel wat liefde gebruiken denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik gebruik ze ook fijnste borstels ooit!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gebruik een borstel van echt haar. Dat heb ik zo geleerd en die vind ik het fijnste. Het uiterlijk van deze borstels trekt me ook niet zo aan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De haarborstels van Wetbrush gebruiken mijn dochter en ik eigenlijk bijna altijd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb toevallig laatst net een kam gekocht nadat ik jaren mijn korte kapsel gewoon met mijn handen en wat wax in orde bracht. Nu mijn haar langer is, moet ik het wel kammen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had er een, maar de tandjes vielen er na 2 jaar een voor een uit. Super zonde, want wetbrush is zo'n fijn merk!

    En goede deal dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De wet brush is super goed en super zacht voor je haren. Ik ben er dol op.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De wet brush is super goed en super zacht voor je haren. Ik ben er dol op.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is jammer, ik heb daar geen last van

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb sinds een jaartje nu de Tangle Teezer voor fijn haar en die vind ik ook fijn werken! Mijn moeder heeft de WetBrush, erg tevreden mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WetBrush is mijn all-time favorite qua borstels!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben heel benieuwd! Heb ook altijd veel last van klitten in mijn haar..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is bij mij altijd een pijnlijke strijd om mijn haren te kammen. Ik heb veel last van klitten. Ga toch eens kijken naar zo'n borstel, dank je wel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...