woensdag 9 oktober 2024

Review: Gentle Hybrid Routine

In augustus ontving ik voor mijn vader een mooi pakket met alle producten van de Gentle lijn, de skincare lijn voor mannen ontwikkeld door Olcay Gulsen Beauty. Hij heeft alle producten nu geruime tijd gebruikt. Hoogtijd voor een review! De Gentle skincare lijn bestaat uit twee delen: het skincare gedeelte en een hybride gedeelte. In deze review lees je alles over de Hybrid Routine. Hier lees je alles over het skincare gedeelte.


GENTLE MIRACLE BLUR | STEP 3

Nadat de huid helemaal gereinigd en gehydrateerd is, is het tijd voor Het Icoon van de lijn: de Miracle Blur:

Het is niet voor niets dat de Gentle N°3 Miracle Blur onze absolute bestseller is. Dit product vervaagt poriën en fijne lijntjes en maakt ze minder zichtbaar. Daarnaast vermindert het roodheid en glimmen en creëert het een matterend effect. Hyaluronzuur en rozenbottelolie zijn aan de formule toegevoegd om de huid gedurende de dag te hydrateren, waardoor een zijdezachte finish en een egale teint ontstaan.

De Blur zit in een handige tube, zodat je gemakkelijk kan doseringen hoeveel product je nodig hebt. Je kunt de Blur aanbrengen op je gehele gezicht of op alleen plekjes waar het gezicht rood is en waar wat meer fijne lijntjes zitten. De Blur is heerlijk zacht en smeert gemakkelijk uit over het gezicht. Mijn vader heeft vooral last van roodheid op zijn wangen en zijn neus, dus op deze plekken brengt hij de Blur aan. Nadat de Blur is aangebracht, is de roodheid vrijwel niet meer zichtbaar. En is er een goede basis voor stap 4.


GENTLE SKIN PERFECTOR | STEP 4

De laatste stap uit de routine is de Skin Perfector. Nog nooit van gehoord? Dit is op de website te lezen van Gentle:

Eindig je Gentle routine met de laatste stap: de Gentle N°4 Skin Perfector. Dankzij ingekapselde pigmenten past de universele teint van dit product zich aan op de teint. Dankzij een lichte dekking worden onzuiverheden vervaagd, waardoor een natuurlijke, gezonde teint zichtbaar wordt. Minerale, matterende poeders absorberen olie en creëren een zijdezachte, matte finish die de hele dag blijft zitten. De formule biedt langdurige hydratatie en SPF20 om de huid tegen UV-straling te beschermen.

Mijn vader heeft een gecombineerde huid: op sommige plekken is zijn huid droog en op andere plekken juist vet. Dankzij deze laatste stap, heeft zijn huid een zijdezachte finish én is de roodheid geheel uit zijn gezicht verdwenen. Zijn gelaat heeft een mooie egale kleur. Mijn vader, die nog nooit een vergelijkbaar product heeft gebruikt, gebruikt deze stap elke dag vind het een prettige textuur hebben die gemakkelijk uitsmeert.

 

Mijn vaders ervaring

Mijn vader, die een gecombineerde huid heeft, vond het geweldig om de producten van de Gentle skincare lijn te testen. Voordat hij deze prachtige producten ging gebruiken had hij rode, vurige plekken op zijn gezicht. Vooral op zijn wangen en neus. Na een maand trouw dagelijkse alle stappen te gebruiken, zijn de vurige plekken stukken minder geworden. De roodheid is er nog wel, maar veel minder fel en op vallend. Ook vind mijn vader dat zijn gezicht er een stuk gladder en gehydrateerder aanvoelt. Voordat mijn vader Gentle gebruikte, maakte hij zijn gezicht schoon met water en zeep. Binnen een minuutje was hij klaar met zijn skincare, maar nu is hij wat langer bezig. Zo'n 10 minuten is hij bezig met alle 5 de stappen en na elke stap wast hij zijn handen om het vorige product van zijn handen te halen.


Verkrijgbaarheid

Alle bovenstaande producten zijn online te koop op de website van Olcay Gulsen. De producten zijn los te koop of in bundels:
Gentle N°3 Miracle Blur, €29
Gentle N°4 €49
Hybrid Routine Bundle, €54,60
Full Routine Bundle, €122,47


Als je via deze link wat besteld, dan krijg je maar liefst €5 korting op jouw eerste bestelling.


* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet*

3 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat de roodheid in het gezicht bis verminderd, daar zal je vader blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te lezen dat jouw vader tevreden is en resultaat ziet met het gebruik van Gentle skincare producten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed de gentle miracle blur, wellicht dat dit iets is voor mijn partner.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Preview: Alka

Een paar dagen geleden bracht de postbode mij een prachtig pakket van het Nederlandse merk Alka . Ik heb al meerdere producten geprobeerd en...