woensdag 17 juli 2024

Geshopt: Tassen trends zomer 2024

Deze zomer is het helemaal hip om jouw tas te decoreren met allerlei sjaaltjes, kettingen, bedels en sleutelhangers. Je kunt het zo gek maken als je zelf wil. De trend is ontstaan bij mode icoon (en naamgeefster van de meest gewilde tas ever) Jane Birkin die dit al jarenlang met haar Birkin bag deed. In dit artikel laat ik zien hoe ik twee van mijn tassen versierd heb. 


Online zie je veel tassen die echt volhangen met allerlei gekleurde accessoires. Heel tof en kleurrijk, maar dit past niet echt bij mij. Ik hou meer van subtiel en tijdloos. En bovendien past deze trend niet bij alle tassen in mijn collectie. Ik heb twee tassen die ik gedecoreerd heb.


Le Pliage tas van Longchamp

De eerste tas die voorzien heb van accessoires is mijn Le Pliage tas van Longchamp. Deze tas zie je veel in het straatbeeld, hoe leuk is het dan om jouw draai te geven aan deze klassieker? Mij Le Pliage tas is ebbenhout bruin. Een kleur waar je veel kanten mee op kunt. Ik ben dol op sjaaltjes. Dus er moest een sjaaltje komen. Je kunt een sjaal op verschillende manieren aan een tas vastmaken. Ik heb er voor gekozen om de sjaal (een zijdeachtige sjaal met een florale print in roze en aqua) losjes om het handsvat te knopen. Longchamp verkoopt speciale sjaaltjes. Deze kosten rond de €100. Ik heb er naar staan kijken, maar geen van de sjaals sprong er voor mij uit. Toen ik eerder dit jaar in Parijs was, heb ik bij het warenhuis Le BHV Marias een sjaaltje gekocht voor maar €12! Ik wilde per se een Frans sjaaltje, omdat de tas een Frans merk is en ik dol ben op bijzondere souveniers. Elke keer als ik mijn tas zie, denk ik terug aan het tripje naar Parijs dat ik met mijn moeder heb gemaakt. En dat komt niet alleen door de sjaal, maar ook door de sleutelhanger die ik aan de rist heb gehangen: een goudkleurige Eifeltoren sleutelhanger met gekleurde 'parels'. De kleuren van de parels passen perfect bij de sjaal.


Bayswater bag van Mulberry

Herinneren jullie mijn eerste designer tas nog? De Bayswater bag van Mulberry? Deze tas leent zich ook perfect voor deze trend. Zo komt de tas al met een tag waarin een goudkleurig slotje verstopt zit. Om deze tas heb ik ook een sjaaltje gedaan. Maar dan niet losjes geknoopt aan het handsvat. Nee, ik heb het langwerpige sjaaltje rondom het handsvat gewikkeld. Momenteel is het een licht bruine sjaal met gouden kettingen en de naam Mulberry er op. Ook heb ik een rood/blauwe sjaal met roze print. Beide sjaals wissel ik af. Later dit jaar wil ik nog een leren sleutelhanger van de letter T kopen om aan het handsvat te hangen.


Hoe zou jij jouw tas decoreren?


14 opmerkingen:

  1. Ik ben wel fan van de kleur van je Mulberry-tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk trend, accessoires om je tas op te fleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hang best vaak bedeltjes en dingetjes aan mijn tassen, maar ik heb er nooit aan gedacht om een sjaal te gebruiken. Ik vind de sjaal zoals jij dat hebt gedaan op je Bayswater bag van Mulberry super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb mijn tas nog niet gedecoreerd, maar zo met een sjaaltje vind ik wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee om een vrolijk sjaaltje om je tas heen te hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke trend is dit. Ik ga het zeker proberen. Thx voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, zo super mooi. Lijk me echt leuk om hem te pimpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee dat je je tas kan versieren met verschillende sjaaltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee! Dat ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben zelf totaal niet creatief op dat vlak, maar het is wel een idee om een tijdloze tas op die manier een nieuw uiterlijk te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke (en duurzame!) manier om je tas een nieuwe look te geven, zonder meteen op zoek te gaan naar iets nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat super leuk! Zo kan je je tas net dat extra geen. Ik vind het sjaaltje heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb op moment een sinpel klein tasje vroeger had ik altijd veel tassen maar de interesse is daar echt vanaf

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ontzettend leuk gedaan zo met die sjaaltjes! Geeft de tas toch meteen een heel andere look.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Preview: Alka

Een paar dagen geleden bracht de postbode mij een prachtig pakket van het Nederlandse merk Alka . Ik heb al meerdere producten geprobeerd en...