vrijdag 24 mei 2024

Geshopt: Longchamp Dépose

Longchamp Dépose
Niet zo heel gek lang geleden heb ik de iconisch Le Pliage tas van Longchamp gekocht. Een hele fijne tas met een klein 'nadeel': de tas heeft binnenin geen afgesloten vakje. Iets wat ik altijd wel prettig vind. Zo bewaar ik vaak mijn paspoort of sleutels in zo'n vakje. Gelukkig was dit probleem gemakkelijk te verhelpen door een leuk make up tasje te gebruiken. Nu kan ik natuurlijk een gewoon make up tasje gebruiken, maar toen ik de Longchamp Dépose zag, wat ik verkocht. Ik moest die gewoon hebben!


Longchamp Dépose

Longchamp Dépose
De Longchamp Dépose heeft precies dezelfde vormgeving al de legendatische Le Pliage tas. Met als grote verschil: dit tasje heeft maar één handsvat en is niet opvouwbaar.

Het tasjes is 17 cm (L) x 11 cm (h) x 5,5 cm (d). Het lijkt klein, maar het tasje is groot genoeg om een mobiele telefoon, paspoort, sleutels, een pasjes houder en een lipstick in te doen. Voor heeft de Longchamp Dépose het perfecte formaat.


Net zoals het grote broertje is de Dépose gemaakt van gerecycled polyamide canvas (dit materiaal is erg gemakkelijk schoon te maken) en het handsvat is van runderleer. De tas komt in zeven kleuren: diverse blauw tinten, zwart, cognac, rood en groen. Mijn Le Pliage tas ebbenhout bruin is, wilde ik een tasje dat er mooi bij staat. Een kleur sprong er direct voor mij uit: cognac. Het is de perfecte match met ebbenhout.

Longchamp Dépose

De Longchamp Dépose heeft verschillend mooie details: zo is het logo van Longchamp te zien op het drukknoopje en in het leer boven het drukknoopje. Ook is het Longchamp logo terug te vinden op de rits en is de naam van de tas in het leer gestanst. Een ander leuk detail is te vinden in  de uiteindes van de tas. Het randje daarvan is lemon groen.


Verkrijgbaarheid

De Dépose tas van Longchamp kost €80 en is (online) te koop bij onder meer de Bijenkorf, Van Os, Zalando. En in de Longchamp winkel op de PC Hoofdstraat in Amsterdam.

13 opmerkingen:

  1. Wel een mooie tas zou ik zeggen. Ik vind het net leuk dat tassen niet te veel extra tasjes of ritjes hebben binnen in. Dan verlies ik te veel tijd met zoeken. En altijd zit het gene wat ik nodig heb in het laatste tasje. Ik steek liever leuke minitasjes in mijn handtas, op die manier heb ik altijd alles netjes bij elkaar en vind ik alles snel terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk klein rood tasje, ideaal voor als je op visite gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het wel veel geld voor deze kleine tas, maar het ziet er mooi uit en lijkt van goede kwaliteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een slimme oplossing! Op die manier kun je echt functies toevoegen aan een tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je brengt mij wel op een idee! Nu wissel ik steeds tussen 2 tassen en dan vergeet ik weleens om dingen over te zetten, maar met zo'n klein tasje erin hoef ik alleen dat tasje over te zetten. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ziet er echt mooie uit, echt klasse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kleur en mooie vormgeving! Ik begrijp dat je verliefd bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettend schattig tasje, en wat fijn dat je belangrijke spullen er allemaal inpassen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben dol op schoenen en tassen ♥♥ En deze tas is echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie tas! Zelf heb ik niet zoveel met tasjes, ik heb gewoon 1 handtasje en dat vind ik prima. Als die kapot is dan komt er pas weer een nieuwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben fan, de kleur is helemaal mijn ding. Die zou niet misstaan hier eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: ELF Bite Sized Eyeshadow Mini Palette

De laatste paar jaar is het Amerikaanse merk ELF bezig met een opmars te maken in Nederland. En dat is niet zo gek ook. ELF (wat staat voor ...