woensdag 12 augustus 2020

Review: Tartelette Flirt oogschaduw palette

Ik had veel positieve verhalen gehoord over het Amerikaanse beauty merk Tarte. Helaas is dit merk niet in Nederland te koop. Je kunt wel via hun website bestellen, maar dan zit je met hoge douane kosten als jouw bestelling boven de €21 is. Een andere optie is Sephora in Frankrijk (of hun website) of de Sephora in Duitsland. Toen ik eerder dit jaar een dagje naar Aken ging (waar er dus ook een Sephora zit), was het al snel duidelijk wat ik wilde kopen: een Tarte oogschaduw palette! Benieuwd welke ik gekocht heb, lees dan vooral verder!


Sephora

Op de website van Sephora had ik al wat onderzoek gedaan naar wat ze verkopen van Tarte. Mijn oog viel toen gelijk op Tartelette Flirt palette. Een klein palette met bruine en nude tinten. Ik weet het, het is niet echt een spannend palette qua kleuren. Maar ik ben nu eenmaal dol op zulke tinten.


Tartelette Flirt

De verpakking van het Tartelette Flirt palette is klein en langwerpig en gemaakt van karton. Formaat credit card. De perfecte reispartner dus qua formaat. Waar de binnenkant erg neutraal is qua kleuren, is de verpakking kleurrijk: diverse paarse en gouden strepen. In het midden bevind zich een gouden ruit met een rode rand. In het midden staat er in roze en paars de naam van het palette en het merk. Wanneer je het palette opent (het palette heeft een magneet sluiting), valt de spiegel gelijk op en de zes prachtige kleuren oogschaduw:


Gaze – een zandkleur
Touch – metallic rood
Hotline – rood/bruin
Playfull – licht bruin
Passion – metallic koper
Snuggle – donker bruin


Deverhouding matte/shimmers is wat mij betreft goed: 4 matte tinten en 2 shimmer tinten (Touch en Passion). In alle oogschaduw pans staat de naam tarte als imprint


De pigmentatie van het Tartelette Flirt palette is goed, zoals op de swatches te zien is. Alleen de allerlichtste kleur moet goed opgebouwd worden. Maar dat is eigenlijk altijd wel zo bij een hele lichte tint. Er is wel wat fall out, maar als je dat weet, dan valt er goed te werken met het Tartelette Flirt palette. De kleuren blenden erg mooi in elkaar over zonder een nieuwe kleur te creëren. Je kan met dit palette mooi alledaagse ooglooks mee maken, maar ook een mooie smokey eyes. En dankzij het klein compacte formaat én de spiegel, maakt dit het Tartelette Flirt palette tot de perfecte reisgenoot.


Mijn mening

Het Tartelette Flirt palette is een goede eerste kennismaking geweest met het Amerikaanse merk Tarte. Ondanks dat het een nude palette is (iets wat veel mensen saai vinden), vind ik het een prachtig palette waar je veel kanten mee uit kunt. Ik kan niet wachten om weer een keer naar Duitsland te gaan en andere Tarte producten te gaan uit testen!


Wat is jouw favoriete product van Tarte?


Verkrijgbaarheid

Het Tartelette Flirt palette kost rond de €20 en is de koop online bij Tarte en bij de Franse Sephora website. In Duitsland en Frankrijk zitten ook diverse Sephora filialen waar ze Tarte verkopen.

15 opmerkingen:

  1. Hele mooi kleuren, zelf ben ik niet zo van d3 oogschaduw. Maar ik vind de kleuren echt mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De touch met shimmer ziet er wel heel mooi uit. De naam Flirt vind ik ook wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heel leuk uit! Ik heb nog niets geprobeerd van Tarte maar zou het wel een keer willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er super mooi uit. Ik zou het graag willen uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt een aanrader, alleen jammer dat het wat lastiger is om er aan te komen :(

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Daar ben ik ook blij mee. Alleen nu wil ik meer van Tarte....

      Verwijderen
  6. Het ziet er mooi uit, de verpakkingskleur vind ik alleen wat minder

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend mooie oogschaduw kleuren! Staat je erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de kleur paars van dit doosje erg mooi en het lettertype is ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: By Dash Beauty Mysterious Lip Gloss

Toen ik een klein meisje was, had mijn oma een groene lipstick maar als ze die op deed werden haar lippen niet groen, maar rood. Ik vond dat...