zondag 22 januari 2023

Masterclass: Olcay Gulsen Beauty Skincare Masterclass

Olcay Gulsen Beauty huidverzorging

Afgelopen donderdag hield Olcay Gulsen Beauty een online Skincare Masterclass met Olcay Gulsen, huidexpert Shanice en Chloe van C-Blends. Tijdens deze masterclass leerde ja alles over huidtypes, de verschillende huidverzoringsproducten van Olcay Gulsen Beauty en hoe je jouw ideale huidverzorgingsroutine samenstelt. Ook werd het nieuwste product uit de huidverzorgingslijn gelanceerd. Benieuwd welk product dit is en wat ik allemaal geleerd heb? Lees dan vooral verder!

Laat ik beginnen met vertellen welk nieuwe producten Olcay heeft toegevoegd aan haar huidverzoringslijn: de Glow Exfoliant Tonic. Dit zegt Olcay Gulsen Beauty over hun nieuwste product: Ben jij klaar voor jouw meest stralende huid ooit? De Olcay Gulsen Beauty Glow Exfoliant Tonic exfolieert de huid en verwijdert de dode huidcellen om jouw gezonde en gebalanceerde huid te onthullen.

Olcay Gulsen Beauty huidverzorging
Met 5,25% glycolzuur zorgt de formule er door middel van exfoliëren voor dat dofheid, droogheid en oneffen teint en textuur geleidelijk vervagen. Daarnaast worden de poriën grondig gereinigd waardoor ze minder zichtbaar worden en de kans op puistjes wordt verminderd. Waar scrubs vaak de kwetsbare huid en huidbarrière van het gezicht beschadigen, is glycolzuur een mildere én effectievere manier van exfoliëren. Daarnaast heeft glycolzuur ook hydraterende eigenschappen en stimuleert het de celvernieuwing. Samen met kalmerende en verzachtende Aloë Vera, verhelderende vitamine c, hydraterende ingrediënten zoals hyaluronzuur geeft de formule jouw huid een zichtbare boost.

Als een essentieel onderdeel van jouw skincare routine, transformeert de Glow Exfoliant Tonic jouw huid. Gebruik hem in de avond na de reiniging om oneffenheden, dofheid, droogheid, fijne lijntjes, grove poriën en puistjes aan te pakken. De formule is vegan, bevat geen parfum en heeft een waterachtige textuur.


Tijdens de Masterclass werd er veel verteld over het nieuwste product, maar ook over huidverzorging algemeen. Een aantal interessante weetjes wil ik graag met jullie delen:

  • huidverzorging heeft ongeveer een maand de tijd nodig eer dat je resultaat ziet. Dit heeft te maken met jouw huidcyclus. Bij een hydra serum zie je wel gelijk resultaat, omdat een serum een hoge concentratie aan bepaalde ingrediënten heeft

  • een scrub is slecht voor jouw huid. Het zorgt voor scheurtjes in de huid barrière. Een exfoliant is beter voor jouw huid. Ik heb mijn potje scrub gelijk de deur uit gedaan!
  • het gebruik van de exfoliant moet geleidelijk worden opgebouwd. Begin met 1 x per week en breidt langzaam uit naar maximaal 3 x per week. De exfoliant gebruik je in avond en de dag erna moet je SPF gebruiken.  Dit omdat jouw huid nu iets gevoeliger is. Zo ie zo is het verstandig om dagelijks SPF te gebruiken. Als je de hele dag binnen bent, dan volstaat de SPF in jouw dagcreme. Maar ben je de hele dag buiten, dan is het aan te raden om SPF 30 te smeren, omdat de hoeveelheid SPF in jouw dagcreme dan niet toereikend is.
  • je kan verschillende seriums te gelijk gebruiken. Je doet beide serums op je hand en welke het lichtste is qua textuur, die breng je als eerste aan. Het eerste serum moet eerst goed ingetrokken zijn voordat je het tweede serum gaat aanbrengen. Het vitamine C en het Multi serum kan je niet samen gebruiken omdat het dan gaat oxideren door de hoge concentraties vitamine.
  • een goede huidverzorgingsroutine bestaat uit Cleanse (reinigen, liefst double cleanse),  Prep (exfoliant), Boost (serum) en Care (dag- of nachtcreme)
  • een nieuwe trend op het gebied van huidverzorging is Skin Cycling. Het is een vierdaagse huid routine voor de avond. Op dag 1 exfolieer je, op dag 2 gebruik je een vitamine A of multi serum (dit stimuleert de cel vernieuwing), op dag 3 en dag 4 verzorg je jouw huid met een hydraterend serum. Daarna start je weer de cycles op nieuw. Wanneer je dit een maand volhoud, krijg je het beste resultaat.
  • oogcreme breng je kloppend aan en vergeet ook niet jouw wenkbrauw bot in te kloppen met dagcreme. Dit stukje huid wordt namelijk vaak vergeten. Ook ik maakte me hier schuldig aan. Oogcreme breng je aan na een serum en voor je dag/nachtcreme. 


Olcay Gulsen Beauty huidverzorging
Weet je niet welke producten geschikt zijn voor jouw huid? Dan kan Olcay Gulsen Beauty jouw helpen met een persoonlijk huidadvies en met welke Olcay Gulsen Beauty producten je daar het beste bij kunt gebruiken. Je kan hier de Skincare quiz doen. Je vult dan jouw leeftijd, jouw huidtype, of je make up draagt, of je onzuiverheden hebt, of je een egeale huid hebt, of je fijne lijntjes en rimpels heeft, hoe gevoelig je huid is en wat je skin goal (Ik wil huidveroudering tegengaan; Ik wil onzuiverheden zoals puistjes en mee-eters verminderen; Ik wil de donkere kringen onder mijn ogen verminderen; Ik wil het vochttekort in mijn huid aanpakken; Ik wil een stralende glow; Ik wil pigmentvlekjes verminderen; Ik wil de zichtbaarheid van mijn poriën verminderen; Ik wil minder glimmen; Ik wil mijn gevoelige huid kalmeren) is. 

Met mijn antwoorden (35 jaar, droge huid, ik draag meestal wat lichte make up en af toe ook foundation en oogschaduw, vrijwel nooit onzuiverheden, vrijwel egale huid, de eerste lijntjes worden zichtbaar, mijn huid is redelijk gevoelig en snel geïrriteerd, ik wil een stralende glow) kreeg ik mijn persoonlijke skincare routine:

Cleanse met de Miracle Cleansing Balm
Prep met de Glow Exfoliant Tonic
Boost met het Magic Hyaluron Serum
Care met met de 24H Day Cream en de Miracle Eye Cream
Speciaal voor mijn skin goal: de OGB Dermaroller

Het leuk van deze Skincare Quiz is dat je maar liefst 10% korting krijgt als je de voorgestelde producten wilt kopen. Er is een klein nadeel van de quiz: je kunt maar één skin goal opgeven. Terwijl je soms meerdere skin goals hebt.

Hoe verzorg jij jouw huid?

Disclaimer: de foto's uit het artikel (m.u.v. de foto in het begin van het artikel) zijn overgenomen van de website van Olcay Gulsen.

10 opmerkingen:

  1. Ik heb een fijne routine nu. De verzorgingsproducten van OGB zien er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een vaste routine ('s morgens en 's avonds) voor mijn huid. Maak mijn huid ook altijd schoon voor het slapen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sceub slecht voor de huid, oeps ik heb nog een paar potjes staan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb toevallig gisteren nog een scrub gebruikt, maar ik begrijp dus dat dit juist heel slecht is voor je huid...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je aanwezig mocht zijn! Ik verzorg mijn huid incidenteel met een fijne olie of crème.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaa, ik doe de gezichtsroutine precies zoals je het gehoord hebt bij de Masterclass. En ja, ook ik vergeet mijn wenkbrauw bot 🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruikte alles en ook echt heel goed (van begin tot het einde een skincare routine bedoel ik) maar nu ik echt behoorlijke huiduitslag heb mag ik van de dermatoloog echt even niets. Al twee weken geen make-up (is bij mij oogpotlood en mascara) en geen huidverzorging. Poeh. Ik vind het best heftig. De meest simpele vette crèmes daar reageer ik met een allergische reactie op. Dus de reiniging klinkt heel goed, maar daar waag ik mij even heel lang niet aan. Ook niet aan een scrub trouwens. Veel te spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik gebruikte alles en ook echt heel goed (van begin tot het einde een skincare routine bedoel ik) maar nu ik echt behoorlijke huiduitslag heb mag ik van de dermatoloog echt even niets. Al twee weken geen make-up (is bij mij oogpotlood en mascara) en geen huidverzorging. Poeh. Ik vind het best heftig. De meest simpele vette crèmes daar reageer ik met een allergische reactie op. Dus de reiniging klinkt heel goed, maar daar waag ik mij even heel lang niet aan. Ook niet aan een scrub trouwens. Veel te spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niet... ik doe echt helemaal niets voor mijn huid. Maar nu wil ik er eigenlijk meteen snel Nivea creme opsmeren om het goed te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk artikel! Ik heb nooit geweten dat scrubben slecht is voor je huid. Doe het al jaren maar na het lezen van dit artikel ga ik toch maar eens overstappen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: Nishi een stukje Japan in Rotterdam

Wist je dat in Rotterdam een stukje Japan te vinden is? Ik heb het over Nishi. Dit is een kleine warenhuis geheel in de populaire Kawii stij...