dinsdag 22 februari 2022

Mijn favorieten: oogschaduw paletten

favoriete oogschaduw

Ik ben echt dol op oogschaduw paletten. En het mag daarom denk ik geen verassing zijn, dat ik nogal een aardig grote collectie oogschaduw paletten heb. Ik heb ook een aantal losse oogschaduw pans, maar ik merk dat ik die maar zelden pak. Ondanks dat ik veel oogschaduw paletten heb, heb ik natuurlijk mijn favorieten. Het leek me daarom leuk om mijn favorieten met jullie te delen.


Ik heb vijf oude oogschaduw paletten ik er vaak bij pak en een recent gekocht palette dat gelijk een favoriet is geworden.  Benieuwd welke oude paletten mijn favoriet zijn en welk nieuw gekocht palette mijn top 6 is binnengekomen? Ik ga jullie ze nu laten zien! 

Iconic London Day to Slay Eyeshadow Palette

Iconic London Day to Slay eyeshadow paletteDit oogschaduw palette van Iconic London is een van de meest grote oogschaduw palettes uit mijn collectie. Day to Slay heeft allerlei prachtige bruin en oranje tinten met allerlei finishes.






MAC Art Library The Nude ModelMAC Art Library The Nude Model                        Dit is het meest recente oogschaduw palette in mijn collectie en het is gelijk een favoriet geworden van mij. Het heeft mooie nude tinten waarmee je mooie dagelijkse looks kunt maken. Het is mijn eerste kennismaking met MAC oogschaduw en het is een erg fijne kennismaking! 


Olcay Gulsen Beauty Hot Hot Baby
 Olcay Gulsen Beauty oogschaduwHet eerste oogschaduw palette is van mijn favoriete Nederlandse merk: het Hot Hot Baby oogschaduw palette van Olcay Gulsen Beauty. Het is een prachtig mooi palette met bruine tinten die je onderling goed met elkaar kan combineren. Het heeft niet de meest spannende kleuren, maar dat maakt niet uit voor mij. Het is voor mij een perfect oogschaduw palette voor dagelijks gebruik. Dit palette is nog te koop via de website van Olcay Gulsen zelf.


NYX Professional Makeup Avant Pop Nouveau PopNYX Professional Makeup Avant Pop Nouveau Pop                                            Dit is denk ik dit een van de palettes is die ik het meeste gebruikt heb: het NYX Professional Makeup Avant Pop Nouveau Pop oogschaduw palette. Dit palette heb ik een paar jaar geleden gekocht tijdens mijn vakantie in Finland. Ik ben zo dol op dit oogschaduw, omdat het veel kleuren heeft en is niet zo heel groot. Hierdoor is dit palette voor mij de perfecte reisgenoot.

Too Faced Chocolate Bar
 Too Faced Chocolate BarDit icoon van Too Faced pak ik er ook graag bij. Vooral vanwege de mooie bruine tinten. Als ik even geen inspiratie heb voor een ooglook, pak ik standaard dit palette er bij. Wist je dat deze ook lekker naar chocolade ruikt?


Urban Decay Naked Reloaded
Urban Decay Naked ReloadedNog een oogschaduw palette met een herinnering: het Naked Reloaded oogschaduw palette van Urban Decay kocht ik tijdens mijn laatste citytrip naar Liverpool. Wat ik zo fijn vind aan dit palette is dat het dat het zo wel lichte tinten heeft als donkere tinten heeft. Hierdoor kan je veelzijdige looks maken.


Als je naar mijn favorieten kijkt, valt het gelijk op dat ik wel erg dol ben op bruine en nude oogschaduw tinten! Wil je uitgebreidere reviews lezen van de genoemde palettes? Als je op de blauwe titels klikt, kom je direct bij de review van het genoemde palette.


Wat zijn jouw go to oogschaduw palettes?


16 opmerkingen:

  1. Maakt het voor jou nog veel uit of de kleurtjes rond of vierkant zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de warme oogkleuren ook erg mooi, gebruik je de palettes ook echt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een hoop keuze heb je! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben wel fan van de producten van Olcay Gulsen. Via mijn dochter heb ik ze ontdekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zijn wel palettes voor elke dag dus makkelijk om gauw te pakken en een look te verzinnen. Wat mijn favoriete palettes zou zijn ? Poeh moet echt denken. Heerlijk dan zo’n blog zet je weer aan het denken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij kan s'ochtends uitgebreid alle palette bekijken en de juiste kleur uitkiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie top 6! Ik zou het wel heel lastig vinden om mijn favoriete oogschaduw paletten te selecteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga dan toch voor Urban Decay

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kleuren van Iconic London en Too Faced spreken mij het meeste aan, zo mooi die kleuren 😍 ik gebruik de laatste tijd steeds vaker blush of bronzer als oogschaduw, om het te laten matchen met blush of bronzer. Dat vind ik mooier bij mij dan weer een andere kleur op mijn ogen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! We houden wel van dezelfde kleuren zie ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind die van SHAB geweldig. Ook heb ik er nog eentje van Pupa Milano en een aantal (kleintjes met 4 kleuren oogschaduw) van UNG. Het valt mij toch op dat ik regelmatig maar een paar specifieke kleuren gebruik. Eigenlijk vind ik dat best zonde van een compleet palette. Maar nu ben ik niet de doorsnee oogschaduw gebruikster volgens mij. Hoe doe jij dat dan? Gebruik jij echt alle kleuren?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind die van SHAB geweldig. Ook heb ik er nog eentje van Pupa Milano en een aantal (kleintjes met 4 kleuren oogschaduw) van UNG. Het valt mij toch op dat ik regelmatig maar een paar specifieke kleuren gebruik. Eigenlijk vind ik dat best zonde van een compleet palette. Maar nu ben ik niet de doorsnee oogschaduw gebruikster volgens mij. Hoe doe jij dat dan? Gebruik jij echt alle kleuren?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Urban decay oogschaduw en die van ANastasia zijn goed. Ik ga Nyx uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk deze kleurenpalletten, dat nodigt telkens weer opnieuw uit tot mooie make-up creaties

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zelf gebruik ik nooit oogschaduw omdat ik er allergisch voor ben. Maar ik vind Urban Decay altijd erg mooi bij mijn vriendinnnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik gebruik tegenwoordig geen oogschaduw meer, maar voorheen ging ik -net als jij- ook voor nude tinten. Het ziet er wel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: Nishi een stukje Japan in Rotterdam

Wist je dat in Rotterdam een stukje Japan te vinden is? Ik heb het over Nishi. Dit is een kleine warenhuis geheel in de populaire Kawii stij...