maandag 28 december 2020

Review: Olcay Gulsen Beauty oogschaduw paletten collectie

Review  Olcay Gulsen Beauty oogschaduw
In september bracht Olcay Gulsen Beauty drie prachtige oogschaduw paletten uit om het eenjarige bestaan van het merk te vieren. Ik ben dol op oogschaduw en Olcay Gulsen Beauty is een van mijn favoriete merken. Het mag denk ik geen verassing zijn dat ik alle drie de oogschaduw paletten heb besteld. In dit artikel laat ik jullie alle drie de paletten zien en vertel ik wat ik van ze vind.

Hot Hot Baby oogschaduw palette
Review  Olcay Gulsen Beauty oogschaduw
Olcay heeft samen met make up artiest Gwen van Waveren het Hot Hot Baby oogschaduw palette ontwikkeld. Het palette bestaat uit 9 warme, diepe oogschaduw tinten van warm bruin tot vintage goud en sprankelend oker en bronstinten. Kleuren waar ik dol op ben.

Review  Olcay Gulsen Beauty oogschaduw
Op de buitenste verpakking van het oogschaduw palette is een mooie foto van Olcay afgebeeld. Als je deze hoes van het oogschaduw palette af haalt, komt de iconische Olcay Gulsen Beauty vormgeving tevoorschijn. Crème kleurig met in het midden een goudkleurige waxseal met daarin de letters OGB. Als je het palette opent, valt de grote spiegel gelijk op. Het palette bevat 9 gevarieerde tinten oogschaduw met namen die al een hint geven hoe de kleur eruit ziet: Vanilla, Icey, Light Choco, Pearky Pink, Tender Gold, Taupe Brown, Stone, Vintage Gold, Dark Choco. Voor veel beauty liefhebbers zijn dit niet de meest spannende tinten, maar dankzij de verschillende finishes is het een veelzijdig palette. 

Ice Ice Baby oogschaduw palette
Review  Olcay Gulsen Beauty oogschaduw
Dolshe, de zus van Olcay, heeft ook een palette ontworpen: het Ice Ice Baby palette. Qua vormgeving is dit palette hetzelfde als het Hot Hot Baby palette, maar met als enige verschil dat er een foto van Dolshe op de voorkant staat.

Dit palette heef ook weer negen pans. Maar deze keer zijn het voornamelijk koele kleuren, zoals zilver, licht groem em blauw. Dit palette heeft ook weer de meest toffe namen: Bling, Bling, Wifey Material, Summer Romance, Fleshy, Envious Green, Ice Cold, Hitched, Bombastic, Dark Ocean. Als je mij een beetje kent, zijn dit niet direct kleuren die ik veel gebruik. Je kunt gerust zeggen dat ze ver uit mijn comfort zone liggen. Des te leuker is het juist om een keer een palette zoals dit te hebben. Eens wat anders. Ik vind de kleuren echt prachtig. Vooral Bombastic springt er voor mij uit.

The Party Palette
Review  Olcay Gulsen Beauty oogschaduw
Het derde oogschaduw palette van Olcay Gulsen Beauty heet The Party Palette en is echt een feestje in een doosje: negen diepe en warme tinten in een mix van felle en opvallende kleuren. De naam zijn ook een feestje opzicht: Shimmer, Terra, Burnt Orange, Sahara, Vintage Pink, Night Out, Shine On, Sweet Pink, Disco Queen. Voor mij springt de kleur Disco Queen er echt uit! Lekker vel en opvallend! Als je de verpakking ziet, heb je al zin in een feestje: een goudkleurige disco bal.

Ervaringen met de oogschaduw paletten van Olcay Gulsen Beauty
De pigmentatie en houdbaarheid van de oogschaduw is erg goed. Het zelfde geld voor het blenden. De kleuren kan je mooi in elkaar laten over gaan. De poeders zijn echt boterzacht en hebben maar weinig fall out. De finishes van de oogschaduw is divers: van matte tot shimmer tot metalic. Hierdoor zijn het veelzijdige palette waarmee je vele looks kunt maken.
Swatches van Hot Hot Baby










Swatches Ice Ice Baby

Swatches The Party Palette














Mijn mening
Ik vind de drie oogschaduw paletten van Olcay Gulsen Beauty erg mooi: alle drie zijn ze qua kleur samenstelling heel verschillend. Hetzelfde geld voor de finishes, hierdoor kan je veelzijdige looks maken. Ook de pigmentatie en houdbaarheid is erg goed. Ik ben fan!

Welke van de drie paletten spreekt jou het meeste aan?

Verkrijgbaarheid: de drie oogschaduw palette van Olcay Gulsen Beauty Hot Hot Baby, Ice Ice Baby en The Party Palette zijn te koop op de website van Olcay voor €25,95 of in een set voor €69,95 De palette zijn ook te koop bij Ici Paris. Zowel in de winkels als online. De paletten worden daar alleen los verkocht voor €24,95

9 opmerkingen:

  1. Ik zou dan zelf voor het eerste pallet gaan, mooie warme kleuren die ook vrij neutraal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie warme en basic kleuren..k vind ze allemaal mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van dit merk heb ik nog nooit gehoord. Ken ik zelfs niet. Maar het pigment ziet er inderdaad goed uit. Ziet er qua look wat uit als Colourpop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik bijna nooit oogschaduw en als ik het doe bruintinten. Dan vind ik de eerste de mooiste kleuren hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nummer 2 zou mijn favoriet zijn gr corrina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om te weten dat de oogschaduw lang blijft zitten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit zijn kleuren waar ik heel erg blij van wordt!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: By Dash Beauty Mysterious Lip Gloss

Toen ik een klein meisje was, had mijn oma een groene lipstick maar als ze die op deed werden haar lippen niet groen, maar rood. Ik vond dat...