vrijdag 25 februari 2022

Review: NYX Ultimate Matte oogschaduw palette

Review NYX Ultimate Matte oogschaduw palette

Als je mijn blog al langer volgt, dan is het je zeker niet ontgaan dat ik dol ben op oogschaduw palettes met bruine/nude tinten. Een die palettes die deze bruine, neutrale tinten heeft, is het NYX Professional Makeup Ultimate Matte oogschaduw palette. Een prachtig palette met maar liefst 16 verschillende tinten bruin: van subtiel licht bruin tot steen bruin tot donkerbruin. Een droom palette voor mij of toch niet? Let's find out!


NYX Professional Makeup Ultimate Shadow Palette Warm Neutrals

Review NYX Ultimate Matte oogschaduw palette

Het Ultimate Shadow Palette Warm Neutrals van NYX Professional Makeup wordt als volgt omschreven door NYX Professional Makeup: Breng uw oogschaduw net zo aan als professionele make-up artists het doen. Het bevat 16 verschillende kleuren. Het oogschaduw palette bevat een mooie mix aan kleuren en vormt daarmee het ultieme palet om in huis te hebben. De oogschaduw heeft prachtige finishes, variërend van mat tot glanzend. Daarbij zijn de oogschaduws gemakkelijk te blenden en zijn alle kleuren oogschaduw met elkaar te mixen en matchen waardoor het ideale basis palette is voor een mooie look.

Swatch NYX Ultimate Matte oogschaduw paletteHet Ultimate Shadow Palette Warm Neutrals is wat mij betreft het perfecte neutrale oogschaduw palette. Voordat ik vertel waarom dat zo is, vertel ik eerst wat meer over de verpakking. Het oogschaduw palette heeft maar liefst 16 kleuren variërend van licht bruin tot steenbruin tot donker bruin en het heeft verschillende finishes: matte tinten en shimmers. Hierdoor is, een op het eerste gezicht 'saai' oogschaduw palette, toch een veelzijdig oogschaduw palette. Mede dankzij de verschillende finishes en grote veelzijdigheid aan tinten bruin. Het palette heeft een simpele vormgeving: vierkant, zwart met een doorzichtige deksel waarop de naam van het merk. De oogschaduw tinten hebben geen namen en ook heeft het oogschaduw palette geen spiegel. Maar dat maakt niet uit. Aangezien een spiegel een oogschaduw palette zwaarder maakt en veel beauty liefhebbers gebruiken meestal toch liever hun eigen spiegel.

De pigmentatie van de oogschaduws is goed, alleen bij de lichtste tinten is de pigmentatie wat minder. Maar dat is vaak zo bij lichte tinten. Gelukkig zitten er maar 2 echte hele lichte tinten in, dus het is geen groot probleem. Bovendien heb ik gemerkt dat ik zulke hele lichte tinten niet vaak gebruik, omdat ze ook vaak wegvallen tegen mijn huid. Het blenden van de kleuren goed met elkaar: je creëert geen nieuwe kleuren, maar je kunt erg mooie kleur overgangen maken.

Mijn mening

Het Ultimate Shadow Palette Warm Neutrals van NYX Professional Makeup is voor mij het perfecte neutrale oogschaduw palette dankzij de grote verscheidenheid aan tinten bruin en finishes. De pigmentatie, blendbaarheid en houdbaarheid zijn erg goed. 

Wat is jouw favoriete neutrale oogschaduw palette?

Verkrijgbaarheid: de NYX Professional Makeup Ultimate Matte oogschaduw palette kost rond de €20 en is onder meer te koop bij Douglas, Etos, Wehkamp en diverse andere webshops.

* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet*

6 opmerkingen:

  1. Ik houd ook wel van oogschaduwpaletten. Meestal grijp ik naar bruine kleuren of bronskleuren. Alhoewel ik de laatste weken met subtiel zilver bezig ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat dit palet zo tevreden stemt! Het heeft ook echt heel veel verschillende kleurtjes vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie tinten, wat fijn dat je tevreden bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi palet! Dit zijn absoluut mijn kleuren 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kleuren! Ik ben erg weg van het Going Coconuts palette van colourpop!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zijn mooie kleuren, evengoed kan je nog veel verschillende looks maken met bruine tinten

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: MAC Connect in Colour Future Flame

Een tijdje geleden heb ik een make up session gevolgd bij de MAC Pro Store in Amsterdam. Ik wilde graag leren om een smokey eye te maken (bi...