vrijdag 1 oktober 2021

Review: MAC Art Library Nude Model

Review MAC Art Library Nude Model oogschaduw palette
Het is denk ik geen geheim dat ik dol ben op oogschaduw paletten. Vooral als een oogschaduw palette bruine en nude tinten hebt. Dat zijn echt mijn go to kleuren. Wat mij betreft kan je nooit genoeg van dit soort oogschaduw paletten hebben. Het is daarom denk ik geen verassing dat toen ik het Art Library Nude Model oogschaduw palette van MAC zag, dat ik die graag wilde hebben! Waarom dat zo is en of het een goede aankoop is geweest, dat lees je in deze review!

Art Library Nude Model
Review MAC Art Library Nude Model oogschaduw palette
Ik zag dit oogschaduw palette op de Instagram pagina van MAC PRO Leidsestraat en ik wist dat ik dit palette moest hebben. Gelukkig stond er een dagje Amsterdam op de planning. Het zal dus ook geen verassing zijn, dat ik dit palette gekocht heb.


Op de website van MAC staat het Art Library Nude Model oogschaduw palette als volgt omschreven: Bare your soul with the 12 intensely pigmented neutrals of Nude Model developed by M∙A∙C Pro Artists. Een sterk gepigmenteerd poeder dat gelijkmatig wordt aangebracht en zich goed laat blenden. Kan zowel nat als droog worden gebruikt. Verkrijgbaar in een grote verscheidenheid aan texturen en finishes.

Review MAC Art Library Nude Model oogschaduw palette
Het oogschaduw palette bestaat uit de volgende twaalf kleuren:
Shroom: Soft beige with shimmer (Satin)
L.E.S. Artiste: Metallic silver grey (Frost)
Sandstone: Cool grey beige (Matte)
Dance In The Dark: Deep blackened plum (Matte)
Sugar Plum: Cool plum (Matte)
Nude Model: Metallic taupe (Frost)
Drop the Robe: Beige with gold pearl (Frost)
TetATint: Peachy soft neutral (Matte)
Pleasing To The Eye: Midtone rose (Matte)
Outre: Mustardy brown (Matte)
Espresso: Muted golden brown (Matte)
Gogh Lightly: Khaki with pearl (Frost)

Leuke namen he?!  

Review MAC Art Library Nude Model oogschaduw palette
Het oogschaduw palette is van zwart plastiek. Op de dekstel staan allemaal bruine en nude verfstrepen (de kleuren komen overeen met de oogschaduw tinten) met daarop in witte letters MAC. Op de achterkant van het palette staan alle kleurnamen en de naam van het oogschaduw palette. Ik vind de vormgeving erg mooi. En het past ook goed bij de naam. Wanneer je het palette open maakt, valt de grote spiegel op. Ik vind het altijd handig zo'n spiegel. Iedeaal als je dit palette mee op vakantie neemt. Een nadeel van zo'n spiegel is, is dat het palette daardoor ook gelijk wat zwaarder is. Op de oogschaduw pans ligt een transpart vel met daarop de kleurnamen. Handig en praktisch: zo zie je gelijk de naam van de kleur oogschaduw en het vel beschermt gelijk de oogschaduw.

De pigmentatie van de oogschaduw is goed. De enige tint die wat wegvalt is Schroom. Dit is dan ook gelijk de lichtste tint uit het palette. De kleuren zijn mooie diepe en rijke tinten waarmee je veel verschillende looks mee kunt maken. Maar ook dankzij de verschillende soorten finishes is dit palette veelzijdig. Er is maar weinig fall out en de poeders zijn heerlijk zacht. Hierdoor zijn ze goed in elkaar over te blenden. Ook de houdbaarheid is erg goed.

Mijn mening
Ik ben erg blij dat ik het MAC Art Library Nude Model oogschaduw palette gekocht heb. Ondanks het een nude oogschaduw palette is, zijn de kleuren toch net weer wat anders dan mijn andere nude oogschaduw paletten. Ik ben ook zeer tevreden over de kwaliteit van de oogschaduw. Ik ga in de toekomst zeker nog een oogschaduw palette bij MAC kopen!

Wat is jouw favoriete nude oogschaduw palette?

Verkrijgbaarheid: het MAC Art Library Nude Model is te koop in de diverse MAC stores (ik kocht de mijne bij MAC Pro op de Leidse Straat in Amsterdam) en bij geselecteerde filialen van Douglas en de Bijenkorf. Ook is het palette te koop online bij de genoemde winkels. Het palette kost €46.

19 opmerkingen:

  1. Wat zitten er lekker veel kleurtjes in. Vooral die groene tint vind ik leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kleuren en wat fijn dat het zo goed bevalt! Ik ga 'm onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie (herfst)kleuren, ik gebruik weinig oogschaduw maar ik vind de kleuren prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, en wat zitten er mooie kleuren in! Eerlijk gezegd ben ik geen kei met oogschaduw en ik gebruik het ook niet zo vaak. Dit lijken me wel mooie tinten om het te leren, minder opvallend dan bruin of blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is inderdaad een palette met mooie warme kleuren die zeker nu in de herfst erg mooi zijn. Een collega van mij heeft deze laatst ook gekocht en is er ook erg enthousiast over.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige kleurtjes zeg, daar valt vast lekker mee te combineren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een mooie kleuren zitten er in dit palette. Ideaal voor het najaar ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleuren zitten er in dit palette. Heb je er al veel looks mee gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Interessant om te lezen dat deze oogschaduw zo goed is bevallen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh wat een mooie kleurtjes. helemaal mijn ding want ik gebruik bijna enkele zo'n tinten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit zijn niet helemaal mijn kleuren maar ik kan me voorstellen dat het een fijne palette is. Je kunt er wel veel kanten mee op.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat een prachtige kleuren weer, vooral de onderste rij vind ik heel mooi. Ik houd van die donkere, warmere kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb er nu 1 van Catrice en bevalt me super! Qord altijd wel heel hebberig als ik jouw artikelen lees met al die prachtige producten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb helaas te weinig palettes om daar over te kunnen oordelen. Zelf heb ik wel een palette van UNG Cosmetics met 4 kleuren die ik bijna elke dag gebruik. Ik houd zelf veel van shimmers in mijn oog make-up. Onlangs kreeg ik ook een palette van Pupa en daar ben ik ook heel blij mee. Allemaal bruin tinten. Daar houd ik ook het meeste van trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb helaas te weinig palettes om daar over te kunnen oordelen. Zelf heb ik wel een palette van UNG Cosmetics met 4 kleuren die ik bijna elke dag gebruik. Ik houd zelf veel van shimmers in mijn oog make-up. Onlangs kreeg ik ook een palette van Pupa en daar ben ik ook heel blij mee. Allemaal bruin tinten. Daar houd ik ook het meeste van trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, zeker hele leuke namen. Mooie warme kleuren voor in de herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat een mooie warme kleuren i love it

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een originele verpakking met die verfstrepen op de voorkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze spreekt me aan vanwege de tekst 'library' ; ) Ik heb niet zoveel met make up maar wel met bibliotheken en boeken!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: MAC Connect in Colour Future Flame

Een tijdje geleden heb ik een make up session gevolgd bij de MAC Pro Store in Amsterdam. Ik wilde graag leren om een smokey eye te maken (bi...