vrijdag 7 augustus 2020

Review: Sephora Rouge Satin Lipstick

Review Sephora Rouge Satin LipstickIn januari ben ik een dagje gaan shoppen in Aken. Natuurlijk ben ik ook naar de Sephora gegaan om daar te shoppen. Een van mijn aankopen daar was, je raadt het vast wel, een lipstick! Ik koos nu eens niet voor een matte lipstick, maar voor een rode (dat dan weer wel) lipstick uit de Rouge Satin lijn. Benieuwd of dit een goede keuze is geweest? Als je verder leest, kom je daar snel genoeg achter!

Sephora Rouge Satin lipstick
Iedereen die mij kent weet dat ik dol op ben op matte lipsticks. En helemaal als ze rood zijn! Maar deze keer stapte ik een klein beetje uit mijn comfortzone. Ik kocht bij Sephora namelijk een Satin lipstick. Sephora beloof dat deze lipstick voor een stralende effect zorgt, een intense kleur heeft, langhoud en hydraterend is: De sterk gepigmenteerde textuur zorgt voor een hoge dekking en een heldere, intense kleur bij het eerste aanbrengen. De formule met een cocktail van druivenpitolie en abrikozenzaadolie zorgt voor comfort voor de lippen.


Review Sephora Rouge Satin LipstickDat klinkt goed, niet waar?

De kleur lipstick die ik koos, heet Drifting Away en het is een roze/rode tint.  De lipstick zit in een zwarte glanzende huls. Op de zijkant staat de merknaam Sephora gegraveerd en op de deksel zie je een kleur sample van de lipstick. Dit vind ik praktisch en stijlvol. Zo zie je gelijk welke kleur je hebt en het staat mooi als je meerdere lipsticks uit deze lijn hebt.


De Rouge Satin lipstick is gemakkelijk aan te brengen: de lipstick glijdt over de lippen. De pigmentatie is erg goed. Zelfde geldt voor de houdbaarheid. Na een kopje thee met een koekje zit mijn lipstick nog netjes. Dat geldt ook na een lichte lunch. Al is de lipstick dan wel iets minder fel als wanneer je de lipstick net hebt opgebracht. Ik adviseer daarom ook, om na een uitgebreide maaltijd de lipstick bij te werken voor het mooiste resultaat.

Mijn mening
De Rouge Satin lipstick van Sephora heeft mij verrast. Ik had verwacht dat ik elke keer als ik iets zou eten of drinken, mijn lipstick weer direct bij zou moeten werken. Dit is niet zo. Na een maaltijd is de lipstick op zijn hoogst minder fel, maar zit nog netjes op de lippen. Als ik weer een keer in Duitsland ben, dan ga ik zeker kijken voor andere kleuren in deze lijn!

Wat is jouw favoriete Sephora product?

Verkrijgbaarheid: de Rouge Satin lipstick is te koop bij Sephora voor €11,99. Je kunt de lipstick bij de Franse Sephora website bestellen of bij een Sephora winkel in Duitsland of Frankrijk kopen.

21 opmerkingen:

  1. Ooooh wat een mooie kleur! Deze zou ik zeker wel kopen prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf gebruik bij geen lipstick 😀, maar mijn vrouw heeft deze ook( en nog een hele serie)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de muziek wereld in de jaren 70 was het voor mannen heel gewoon om make up te dragen. ;) Tegenwoordig zijn er ook aardig wat mannen die grote beauty accounts hebben

      Verwijderen
  3. Ik ben vorig jaar voor t eerst bij Sephora geweest. Heb alleen oogschaduw van hun. Zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hun oogschaduw is ook erg fijn Ik hoop dit jaar nog een keer naar Sephora te gaan, maar ik vrees dat die kans klein is

      Verwijderen
  4. Superleuk item. Onlangs kocht ik ook nieuwe lipsticks, ook een rode zat erbij. Hoe blij kan je dan zijn. Deze is erg mooi ook, de Rouge Satin.
    Veel plezier en grtss, Annette ( boekblogger)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt wel! Ik hoop dit jaar nog een keer naar Sephora te gaan. Qua oogschaduw hou ik van nude, maar qua lipstick mag het erg knallend zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow! Heftig kleurtje! Leuk om te lezen al ben 8k meer van de rustige kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dat qua oogschaduw, mijn lippen mogen altijd lekker knallen

      Verwijderen
  7. Sephora! Lievelings! Wat goed trouwens dat je je comfortzone uit bent gegaan en voor de satin gegaan bent. Deze vind ik ook echt heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dit jaar nog een keer naar de Sephora te kunnen gaan. Ik wil nog meer tinten uit deze lijn!

      Verwijderen
  8. Ik ben gek op rode lipstick...k vind dit dus een prachtig kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie kleur, maar ik houd dan ook van rood hahah.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De kleur is super mooi ik wil hem zeker hebben. Wauw gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wauw gevoel had ik ook toen ik deze in de winkel zag

      Verwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: MAC Connect in Colour Future Flame

Een tijdje geleden heb ik een make up session gevolgd bij de MAC Pro Store in Amsterdam. Ik wilde graag leren om een smokey eye te maken (bi...