woensdag 3 juni 2020

Review: Balea Teint Perfektion Magic Teint Creme

Balea primer dupe voor Porefessional primer BenefitThe POREfessional primer van Benefit is een van mijn favoriete primers, maar die is niet goedkoop. Nu zag ik op Instagram dat het Duitse merk Balea een dupe van deze primer zou verkopen. Mijn interesse was gelijk gewekt! Tijdens mijn laatste tripje naar Aken, kocht ik deze primer. Benieuwd of het een goede aankoop is geweest? Lees dan snel verder om daar achter te komen!
Balea Serum Teint Perfekton Optische Sofort Zauber
Zo dat is een hele mond vol Serum Teint Perfekton Optische Sofort Zauber. Deze primer bevat SPF 10 (iets wat de Benefit primer niet heeft) en beloofd een magische mooie huid. Ook zou de primer de huidtextuur optimaliseren en poriën optisch verkleinen. Dat klinkt goed, niet waar?

Balea primer dupe voor Porefessional primer BenefitDe primer zit in een metallic roze tube zonder leuke print, maar er staat wel duidelijk op wat voor product het is en welke beloftes het doet. De tube bevat 30 ml aan primer, terwijl de Benefit primer te koop is in 3 formaten: 7,5 ml 22 ml en 44 ml. De primer zelf is wit/transparant en smeert gemakkelijk uit over het gezicht. Ook trekt de primer snel in. Qua textuur lijkt de Balea primer ook op die van Benefit. Mijn foundation (Hello Happy  Flawless Brightening Foundation van Benefit) bleef de hele dag netjes zitten. Ook niet geheel onbelangrijk: mijn huid droge en gevoelige huid reageert goed op de Balea primer.

Ik zou de Balea primer niet direct een dupe noemen. Bij een dupe verwacht ik meer een één op één kopie van een duurder product of merk. Dat is deze primer zeker niet, vooral de de kleur van de primer en het feit dat er SPF 10 in zit. 


Balea primer dupe voor Porefessional primer Benefit

Mijn mening
Ik vind de Serum Teint Perfekton Optische Sofort Zauber van Balea een aangename primer.  Ik vind het zeker een goed alternatief voor de Porefessional primer van Benefit. Helelmaal als je in het grens gebied woont

Verkrijgbaarheid: de Balea Serum Teint Perfekton Optische Sofort Zauber  is te koop in Duitsland bij de DM drogist voor €5,95

20 opmerkingen:

  1. Ik gebruik eigenlijk nooit een primer. Is het om je huid mooi egaal te maken? Wel fijn dat er SPF in zit, hier kijk ik ook altijd naar als ik een dagcrème koop. Als het net zo goed werkt, vind ik een goedkoper alternatief altijd wel erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, een primer zorgt er voor dat jouw huid egaal wordt waardoor de foundation beter blijft zitten. Sommige primer zijn ook hydraterend of verkleinen poriën

      Verwijderen
  2. Ik had nog nooit van primer gehoord. Denk niet dat ik het zelf ook gebruiken zal

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel mensen gebruiken het niet in de make up routine, voor mij is het echt een must om te zorgen dat mijn make up netjes blijft zitten

      Verwijderen
  3. Ik kan niet wachten om weer naar duitsland te gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lang geleden kocht ik nog wel eens producten van Benefit, heb er eigenlijk momenteel niks meer van.. mss deze dan eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze is echt een prima vervanger van de Benefit, alleen zonder de leuke vormgeving ;)

      Verwijderen
  5. Ik woon in Duitsland en de DM is mijn favoriete drogist. Ik koop eigenlijk nooit producten van Balea ga meestal voor een A merk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij is het altijd een mix van A merken en huismerken

      Verwijderen
  6. die ga ik noteren voor mijn volgend bezoekje aan de DM.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijne prijs! Lang leve de DM drogist!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeg dat wel! Helaas is de DM voor mij best ver weg :(

      Verwijderen
  8. Er is een site waar je producten van de DM kan kopen. Ze zijn dan wel duurder als in Duitsland

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor dat prijsverschil is het een goeie optie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik moet zeggen ik gebruik eigenlijk nooit een primer. Vroeger wilde ik het wel eens gebruiken als ik een fotoshoot had maar in dagelijks huis tuin en keuken make-up gebruik ik het niet,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan echt niet zonder meer. Als ik geen primer gebruik, blijft mijn make up minder mooi zitten

      Verwijderen
  11. Ik ben dol op Balea! Snel maar weer eens naar de DM.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: MAC Connect in Colour Future Flame

Een tijdje geleden heb ik een make up session gevolgd bij de MAC Pro Store in Amsterdam. Ik wilde graag leren om een smokey eye te maken (bi...