maandag 12 augustus 2019

Make up en goede doelen: Revolution Beauty

Maatschappelijke verantwoordelijkheid gaat een steeds grotere rol spelen, ook in de beauty industrie. Denk maar aan de vegan vriendelijke producten, verpakkingen van karton en geen producten meer die op dieren getest zijn. Maar wist je dat een aantal merken ook sociaal betrokken zijn bij diverse maatschappelijke organisaties? Met deze artikelen reeks wil ik hier bij stil staan. Zo stond het eerste artikel in deze reeks stil bij Viva Glam van Mac. Vandaag staat Revolution Beauty centraal. 

Pride Month en Revolution Pride Collection
Eerder deze maand was het Pride Week in Amsterdam en eerder dit jaar was het Pride Month in Engeland. Speciaal voor deze bijzonder maand heeft Revolution een aantal producten op de markt gebracht onder de naam Revolution Pride Collection. Voordat ik al deze mooie producten laat zien, vertel ik wat meer over de achtergrond van deze collectie. Bij Revolution staat gelijkheid, diversiteit en inclusiviteit voorop. Ze zijn trots op alle vrienden, families, fans en personelsleden die LGBTQIA community horen. Daarom doneert Revolution  £ 25.000 aan  The Human Dignity. Dit is een Britse organisatie die zich inzet voor de mensenrechten van de LGBT community wereldwijd. Een erg mooi doel, maar erg dat het in deze tijd nog nodig is. Dat je niet kunt zijn wie je bent.

De collectie die Revolution ontwikkeld heeft bestaat uit vier kleurrijke producten: gezichtsverf, oogschaduw palette, glitter oogschaduw en de welbekende highlighter in de vorm van een hartje.

I Heart Revolution Inspired By Love Marie Curie Heart 
I Heart Revolution Inspired By Love Marie Curie Heart
De Revolution Pride Collection is niet de enige collectie die gekoppeld is aan een goed doel. Het andere goede doel dat gesteund wordt door Revolution Beauty is het Britse Marie Curie. Speciaal voor dit goede doel hebben ze een limited edition van de iconisch hartvormige highlighter ontworpen. Maar wat doet Marie Curie? Het is een Britse liefdadigheid organisatie  die zich inzet voor de zorg en ondersteuning van mensen die een terminale ziekte hebben en hun naaste. Om het beste te halen uit de tijd die ze nog samen hebben. Waarom dit goede doel? Dat is een persoonlijk verhaal van Adam Minto. Hij is de oprichter van Revolution“I was first aware of Marie Curie when we found out the sad news that my Father was suffering from cancer. It goes without saying their support of my Father, how they cared for him with such dignity was truly amazing, but it’s also the support that Marie Curie Nurses give to the families…I’m not sure we would have got through those days. It’s an amazing comfort, when your world is being turned upside down.”

Van elk verkochte highlighter gaat er  £ 1,00 naar Marie Curie. Het doel is om  £ 10.000 bij elkaar te halen. Ik vind het een prachtig doel dat ze gekozen hebben. Door mijn werk in de ouderenzorg weet ik hoe belangrijk het is om te zorgen voor terminale mensen én hun naasten.

* Disclaimer: alle foto's bij dit artikel komen van de website van Revolution Beauty *

6 opmerkingen:

  1. Mooi als bedrijven ook met goede doelen bezig zijn, vooral Marie Curie spreekt mij heel erg aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja he?! Marie Curie spreekt mij ook het meeste aan, maar dat komt denk ik vanwege mijn werk

      Verwijderen
  2. Wat prachtig zeg...dat heb ik nooit geweten van revolution. Beide zijn erg goede doelen en prachtig dat dit merk zo'n groot gebaar doet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he?! Revolution is een merk dat erg betrokken is in de samenleving. Dat zouden meer merken moeten doen

      Verwijderen
  3. een fijn merk en een goed doel! Echt top!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Preview: Catrice beauty trends lente zomer 2020 Clean and Simple

Het nieuwe beauty seizoen staat al bijna voor de deur. Dat kan maar één ding betekenen: de halfjaarlijkse collectie updates druppelen langza...