MAC en Viva Glam
Tien jaar na de oprichting in 1984 hebben MAC oprichters Frank Toskan en Frank Angelo de Viva Glam lipstick lijn in het leven groepen: een vurig rode lipstick. Sinds 1994 zijn er al 19 miljoen levens verandert in 92 landen dankzij 1810 organisaties. In de begin jaren lag de focus op HIV en AIDS bestrijding en awareness, terwijl tegenwoordig het breder is: gezondheid en rechten voor vrouwen, kinderen, LGBTQ, ongeacht de leeftijd of culturele achtergrond.
I'm the MAC Girl!
Dit was de uitdagende slogan die in 1994 wed aangekondigd door het legendarische drag-idool RuPaul. Door de jaren heen bleef de campagne lef hebben, een extravagante stijl en een onbedwingbare lust voor het leven. In die 25 jaar tijd is er elkaar jaar een bekend persoon die het gezicht van de lijn is. Dit kunnen ontwerpers zijn, maar ook muzikanten, vrouwen én mannen, opkomende artiesten, ervaren artiesten, LGBTQ artiesten. Een kleine greep uit de vele namen: Dita von Teese, Elton John, Christina Aguilera, Debby Harry, Ricky Martin, Mary J. Blige, Fergie, Cyndi Lauper, K.D. Lang, Sia, Shirty Manson, Chloë Sevigny en nog vele andere. Al deze namen passen perfect bij de gedachte achter de Viva Glam campagne.
Viva Glam lipstick
Weet je wat MAC doet wanneer je een lipstick uit de Viva Glam lijn koopt? Een paar indrukwekkende cijfers:
- 100% van de opbrengst gaat naar goede doelen die zich inzetten voor gezondheid en rechten voor vrouwen, kinderen, LGBTQ, alle leeftijden, alle culturele achtergronden en alle leeftijden
- 75 vrouwen en meisjes krijgen een training van 45 minuten waarin ze alles leren over HIV preventie
- 5 baby's medicatie krijgen om er voor te zorgen dat zij geen HIV krijgen
- 7 dagen groente, fruit en andere boodschappen gekocht kunnen worden voor een gezin die getroffen is door HIV
- 14 zwangere vrouwen op HIV getest kunnen worden
- 252 condooms gekocht worden
- 2 volledige maaltijden voor daklozen jongeren en LGBTQ-ers
- 500 miljoen dollar is opgehaald in de afgelopen 25 jaar
Viva Glam 2019
Vandaag de dag zijn er zes verschillende tinten te koop in de Viva Glam lijn:
Viva Glam I klassiek rood, uitgebracht in 1994
Viva Glam II zacht paars met een vleugje roze, uitgebracht in 1997
Viva Glam III bruin rood, uitgebracht in 2000
Viva Glam IV authentiek roze met een vleugje rood, uitgebracht in 2002
Viva Glam V neutraal roze, uitgebracht in 2004
Viva Glam VI terracotta diep paars
En ter ere van het 25 jarige jubileum is er een speciale editie uitgebracht van de Viva Glam I. De verpakking is eentje met robijn glitters. Erg mooi al en bijzonder.
En dat allemaal wanneer je een lipstick van €19,50 koopt! Heb jij al een Viva Glam lipstick? Ik nog niet, maar daar ga ik gelijk verandering in brengen! Alleen de grote vraag is: welke van de mooie kleuren kies ik?
* Disclaimer: alle afbeeldingen uit dit artikelen komen uit het perspakket dat ik ontvangen heb *
* Disclaimer: alle afbeeldingen uit dit artikelen komen uit het perspakket dat ik ontvangen heb *
Goed bezig!Zelf zou ik kiezen voor klassiek rood, puur omdat dat het geboortejaar is van mijn zoon. Maar die met robijn glitters lijkt mij qua kleur echt prachtig!
BeantwoordenVerwijderenja he?! echt zo goed om te zien dat merken zo betrokken zijn. ik nijg ook heel erg naar de rode lipstick
Verwijderenindukwekkende cijfers, alleen ik vind het altijd lastig te geloven...100% van de opbrengst...zijn daar de kosten al af? of eemt het bedrijf die allemaalvoor haar rekening?
BeantwoordenVerwijderenDe opbrengst naar een goed doel stimuleerd mensen wel denk ik
BeantwoordenVerwijderenAltijd mooi als een deel van de opbrengst naar een goed doel gaat.
BeantwoordenVerwijderenIk heb een Viva Glam lipstick in de la staan. Die 25 jarig jubileum editie ziet er ook tof uit!
BeantwoordenVerwijderenHeel mooi die doelen, fijn dat de winst wordt gedeeld met goede doelen.
BeantwoordenVerwijderenDat is dus echt iets als je een make up iets nodig hebt om over na te denken met de informatie die jij ons geeft, Corrina
BeantwoordenVerwijderenFijn te lezen dat de cosmetica industrie hier de nodige aandacht aan geeft en dit combineert met een paar mooie doelen. Het is nu niet meer zomaar een lipstick!
BeantwoordenVerwijderenHeel fijn wanneer merken zo betrokken zijn. Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje een must in deze tijd. Koop ook zo min mogelijk van merken die het niet doen.
BeantwoordenVerwijderenIk wist niet dat er zo veel goede doelen bij betrokken waren.
BeantwoordenVerwijderenHeel goed dat hier meer aandacht aan besteed wordt! Ik kijk er ook steeds kritischer naar.
BeantwoordenVerwijderenWat een mooi doel! Daar mag zeker meer aandacht aan geschonken worden.
BeantwoordenVerwijderenWat goed dat ze hier aandacht aan besteden. Zoveel mensen kunnen hierdoor geholpen worden. Daardoor ben ik al meer geneigd van hun een lipstick te kopen.
BeantwoordenVerwijderen