maandag 17 juni 2019

Review: Polly by Ted Baker

Ted Baker Ted's Sweat Treat parfum Polly

Ted Baker is een Britse ontwerper waar ik echt heel dol op ben. Vooral zijn tassen (zowel handtassen als make up tassen) vind ik echt prachtig om te zien. Maar wisten jullie dat Ted Baker ook een parfum collectie heeft? Als Ted Baker én parfum liefhebber hoort er natuurlijk een Ted Baker eau de toilette in mijn collectie te zitten. Maar welke? Gelukkig zit de Douglas vlakbij mij. Dus ben ik daar langs gegaan om er achter te komen welke Ted Baker parfum het beste bij mij past. Benieuwd welke dat is? Lees snel verder en je komt er achter!


Ted's Sweet Treat

In Nederland is er één Ted Baker parfum lijn te koop. Dit in tegenstelling tot Engeland waar er ook andere lijnen te koop zijn. Hopelijk komen deze lijnen ook nog een keer naar Nederland.

De eau de toilette lijn heet Ted's Sweet Treat en is in 2012 uitgebracht. Het mag denk met de naam Sweet Treat geen verassing heten dat de eau de toilette zoet ruiken! Er zijn drie geuren in de Ted's Sweet Treat lijn met elk een meisjes naam: Mia, Ella en Polly. De lijn wordt omschreven als uniek en heerlijk, klassiek, maar toch modern, zachte vrouwelijkheid en doelgericht, glamour en geraffineerd.


De verpakking van Ted's Sweet Treat

Alle drie parfum flesjes hebben dezelfde mooie, maar simpele vormgeving: een langwerpig transparante flacon met een gouden dop waar een diamantje op zit. Elk geur heeft haar eigen kleur flacon. Zo kan je ze makkelijk uit elkaar houden, maar zie je in één oogopslag dat ze uit dezelfde Ted's Sweet Treat lijn komen. De eau de toilette Mia heeft een licht roze, nude flacon, Ella een zwarte flacon en Polly zit in een donker/fel roze flacon. Alle kleuren van de flacons zijn typerend voor Ted Baker. Maar dat is niet de enige link met de kledingcollecties van Ted Baker. Ook de koepeldop is kenmerkend voor Ted Baker. Deze dop is namelijk geïnspireerd op de bobbelgesp uit de handtassencollectie. Zo zie je maar, mode en beauty gaan hand in hand samen.


Polly

Na alle geuren uitgebreid getest te hebben, koos ik voor Polly. Deze geur wordt omschreven als: volwassen, maar toch meisjesachtig, het typische buurmeisje en een hopeloze romanticus. De geur is opgebouwd uit de volgende noten: mandarijn, rode bessen en perzik als topnoten. De hartnoten zijn jasmijn, kamperfoelie en pioenroos. De basisnoten bestaan tot slot uit amber, vanille en witte musk. Een bijzondere combinatie van onverwachte noten. Persoonlijk doet mij deze geur denken aan een roze overheerlijke suikerspin. Iets wat ik erg lekker vind om te ruiken én te eten!


Conclusie

De geur Polly is in het begin wat aanwezig, maar vervliegt in de loop van de dag. Als je van zoete parfums houdt, dan is Polly echt een aanrader!


Verkrijgbaarheid

Alle drie de eau de toilette uit Ted's Sweet Treat lijn zijn te koop bij Douglas en zijn verkrijgbaar in 30ml, 50 ml en 100 ml. De prijzen liggen tussen €29,99 voor 30 ml en €49,99 voor 100 ml.


11 opmerkingen:

  1. Ohh ik ben gek op zoete parfums! Deze ga ik even onthouden x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat moet je zeker doen. Hij is echt heerlijk! Ik kan ook niet wachten totdat ik in Liverpool ben en daar andere Ted Baker parfums kan kopen die niet in Nederland te koop zijn

      Verwijderen
  2. Ow heerlijk! Ik hou van poederige, maar ook zeker van zoete parfums! Mijn wens is om ooit zo een mooie Ted Baker tas te kunnen aanschaffen, die zijn zo mooi!(en dan koop ik deze parfum erbij om het te vieren ;))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ted Baker tassen zijn niet goedkoop, maar ze zijn prachtig en elke euro waard

      Verwijderen
  3. Nog nooit van Ted Baker gehoord, we leren weeral bij. Ik gebruik niet meer vaak parfum nu ik in Zuid Spanje op het platteland woon.
    Nu met de feestdagen echter terug een beetje. Ik koop dus enkel een kleine verpakking.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ken de ontwerpen van Ted Baker wel, toen mijn dochter afstudeerde heb ik haar een zwart jurkje van Ted Bakker gegeven

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe vind je ze in vergelijking met andere merken die je gebruikt? Een aanrader of niet echt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uniek overnachten28 december 2020 om 10:22

    Bedankt voor de tip! Ik kende Ted Baker nog niet. Zal eens kijken of dat hier in België verkrijgbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wist niet dat Ted Baker ook parfum was. Mijn favoriet is momenteel Enrico Rodriguez.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat handig! Ik ben binnen 3 weken jarig, zal zeker weten mijn man een "hintje" geven. Ik hou van lekker parfums, en ik wissel graag van geur. Die ga ik zeker eens zoeken hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had nog nooit gehoord van dit merk
    Maar lijken mij lekkere geuren
    Gr corrina

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: MAC Connect in Colour Future Flame

Een tijdje geleden heb ik een make up session gevolgd bij de MAC Pro Store in Amsterdam. Ik wilde graag leren om een smokey eye te maken (bi...