woensdag 15 januari 2020

Schoonheid in het verpleeghuis: foundation

Benefit Hello Happy FoundationWie denkt dat foundation alleen door jonge meiden wordt gedragen, die heeft het mis. Zoals jullie weten, ben ik werkzaam in de ouderenzorg. Een tijdje geleden ging ik voor het eerst een nieuwe dame helpen. Een dame van 100 lentes jong. Nadat ze gewassen en aangekleed was, nodigde ik haar uit om naar de huiskamer te komen voor een lekker ontbijtje. Maar dat wilde ze nog niet. Ze was nog niet klaar: ze moest haar foundation nog aanbrengen. Ze vertelde mij dat ze die rode plekjes in haar gezicht niet mooi vind en dat ze daarom foundation gebruikt. Dat had ik niet zien aankomen. Maar dat maakt het werken in de zorg juist zo leuk, het onverwachte.
Een paar dagen later had ik met een andere dame ook een gesprekje over uiterlijke verzorging en zij vertelde me dat ze ook altijd foundation draagt. Ik ben toen eens goed gaan op letten bij de dames die ik begeleid bij de zorg. En wat zag ik? Bij veel dames staat er een flacon foundation in de badkamer. Dat vond ik zo leuk om te zien. Vaak vergeten mensen, dat ouderen in een verpleeghuis ook mensen zijn die jong zijn geweest en voor wie het uiterlijk nog steeds belangrijk is. En dat is iets wat we niet moeten vergeten!

Benieuwd hoe fijn de foundation is die je op de foto ziet? De review van de de Benefit Hello Happy foundation vindt je hier.

Denk jij dat, als je 70 plus bent, nog steeds foundation gebruikt?

24 opmerkingen:

  1. Heerlijk die oudere dames die nog zo met make-up bezig zijn! Ik gebruik nu nauwelijks make-up (alleen voor een uitje) dus ik denk dat ik op die leeftijd het ook niet gebruik. Vroeger ging ik de deur niet uit zonder make-up, anders voelde ik mij zo onzeker.. Maar chapeau voor deze dames die het nog trouw doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he?!Ik ben hetzelfde als jij: alleen make up als ik een dagje uit ga. Naar mijn werk draag ik eigenlijk alleen concealer en heel soms mascara/oogschaduw. Maar vaker niet dan wel.

      Verwijderen
  2. Zeker! Mijn oma is 97 en gaat ook altijd netjes de deur uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk toch?! Ik hoop dat ik als ik die leeftijd heb, dat ik dat ook nog doe

      Verwijderen
  3. Ik ben heel benieuwd naar deze foundation!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dit persoonlijk een van de fijnste foundations die er is

      Verwijderen
  4. Wat super leuk! Zo zie je maar dat zelfs op oudere leeftijd mensen nog altijd bezig zijn met hun uiterlijk, heerlijk! Doet me ook denken aan mijn overgrootoma, die inmiddels is overleden, maar tot op de laatste dag was zij erg bezig met haar uiterlijk, altijd make-up, nageltjes altijd gelakt en 2 keer in de week de thuiskapster die haar haren netjes maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat geweldig. Ik vind het altijd zo mooi om te zien als dames op leeftijd nog de tijd nemen om make up aan te brengen.

      Verwijderen
  5. Wat leuk! Ja, ik denk wel dat ik het blijf gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder dat een dame van 100 nog foundation gebruikt. Dat had ik eigenlijk niet verwacht moet ik bekennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn oma gebruikte vroeger ook nog lippenstift en ik denk ik later ook

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat make-up betreft vind ik het vinden van een goede foundation het moeilijkste. Sommige is te vettig sommige is te droog, ...
    Soms meng ik 2 verschillende soorten voor het beste resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn zusje werkt met dementerende ouderen, maar die helpt ze ook wel eens met opmaken, crème op doen, haren doen of nagels lakken. De mensen vinden dit geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik geloof er ook zeker in dat wat oudere dames ook foundation dragen. Leuk dat je werkzaam bent in de ouderenzorg, dat wist ik nog niet! Ik heb dat trouwens ook wel mee
    Gemaakt in de ouderen of gehandicapten zorg. Ik denk wel dat vrouwen die dat doen er al heel lang aan gewend zijn. Ik denk dat als ik 70 plus ben af en toe foundation zou gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Al die ogetutte dames het lijkt me heerlijk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het doet me denken aan ons oude buurvrouwtje toen ik kind was, die smeerde wat lippenstift op haar wangen uit en zei: ik ben dan wel oud, maar ik ben nog steeds ijdel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aahw wat leuk!! Ik gebruik het het liefst ook elke dag maar kan geen geschikte foundation vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat grappig! Dat had ik inderdaad niet verwacht. Zelf ben ik al jaren gestopt met foundation en draag ik het alleen met speciale gelegenheden

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo leuk dat ze daar nog mee bezig zijn! Kan ik nog wat van leren haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik weet niet of ik het nog zou dragen. Mijn oma steeds opnieuw weer wel, dus wie weet 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha ik denk het niet, ik gebruik nu ook geen foundation dus ik denk niet dat ik dat wel doe als ik 70 ben haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. M8sschien wel! Ik draag ook altijd foundation en waarom niet op latere leeftijd?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik moet eerlijk bekennen dat ik al jaren geen foundation meer draag tenzij ik echt een groot feest ofzo heb

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: Nishi een stukje Japan in Rotterdam

Wist je dat in Rotterdam een stukje Japan te vinden is? Ik heb het over Nishi. Dit is een kleine warenhuis geheel in de populaire Kawii stij...