vrijdag 28 januari 2022

Review: MAC Mineralize Skinfinish Natural

Review MAC Mineralize Skinfinish Natural

Een full face look is niet compleet zonder bronzer. Het geeft jouw gezicht definitie en wat kleur. Voor mij is het vaak een uitdaging om een geschikte bronzer te vinden voor mijn bleke Britse huidje. Voor de zomer is het nog wel te doen, maar in de winter is het een ander verhaal. Dan zijn de meeste bronzers net iets te donker. Ik vond het daarom hoogtijd om een winter bronzer te halen. Benieuwd welke dat geworden is? Dat lees je in deze review!


MAC

De laatste maanden ben ik echt dol geworden op MAC. Het was voor mij duidelijk dat mijn bronzer van dit merk moest zijn. Ik had namelijk ook al wat onderzoek gedaan en bij MAC is het kleuren palette van bronzers erg uitgebreid.  Omdat het online uitzoeken van producten voor het gezicht een echte uitdaging is, leek het mij verstandig om de bronzer in de winkel te kopen. Natuurlijk ging ik daarom naar de MAC Pro Store op de Leidse straat in Amsterdam! Ik vertelde aan de MUA wat voor soort bronzer ik zocht. Ze adviseerde mij de Mineralize Skinfinish Natural aan in de kleur Medium Tan.

 

MAC Mineralize Skinfinish Natural

Review MAC Mineralize Skinfinish Natural

De Mineralize Skinfinish Natural is meer dan gewoon een bronzer. Zo valt er te lezen op de website van MAC:
Een luxueus, slow-baked, gewelfd gezichtspoeder met lichte parelmoeren pigmenten – M∙A∙C Mineralize Skinfinish Natural geeft een dimensionale en toch natuurlijke finish. Dit poeder kan op zichzelf worden gebruikt, om de foundation te fixeren, voor het contouren of het toevoegen van dimensie aan het gezicht of om make-up gedurende de dag bij te werken.
Een luxueus, slow-baked, gewelfd gezichtspoeder met lichte parelmoeren pigmenten – M∙A∙C Mineralize Skinfinish Natural geeft een dimensionale en toch natuurlijke finish. Dit poeder kan op zichzelf worden gebruikt, om de foundation te fixeren, voor het contouren of het toevoegen van dimensie aan het gezicht of om make-up gedurende de dag bij te werken.


Een luxueus, slow-baked, gewelfd gezichtspoeder met lichte parelmoeren pigmenten – M∙A∙C Mineralize Skinfinish Natural geeft een dimensionale en toch natuurlijke finish. Dit poeder kan op zichzelf worden gebruikt, om de foundation te fixeren, voor het contouren of het toevoegen van dimensie aan het gezicht of om make-up gedurende de dag bij te werken.


Er zijn maar liefst 14 tinten verkrijgbaar van de Mineralize Skinfinish Natural: van Light tot Deepest Dark. Genoeg keuze dus! Na verschillende tinten getest te hebben, koos ik voor de tint Medium Tan. Deze is voor mij de perfecte tint om mijn gezicht een gezonde tint te geven.
 

Review MAC Mineralize Skinfinish Natural
Bovenste twee swatches 
zijn van MAC, de onderste
is mijn zomer bronzer
 van Benefit

Het poeder komt in een ronde zwarte verpakking met in witte letters MAC op de deksel. Op de onderkant staat informatie over het product: de naam, de kleur e.d. Wanneer je de deksel open maakt, zie je gelijk de spiegel. Ideaal als je de Mineralize Skinfinish Natural mee op stap neemt. Het doosje bevat maar liefst 10 gram poeder, dus je zal de Mineralize Skinfinish Natural niet heel snel opmaken! 

 

Wat erg fijn is, is dat de Mineralize Skinfinish Natural maar weinig fall out heeft. Al is het wel aan te raden om jouw kwast eerst af te tikken voordat je de bronzer aanbrengt. Just in case. De poeder blend perfect met mijn huid. Je ziet bijna niet dat ik een bronzer op heb. Je ziet wel dat ik een gezonde sunkissed huid hebt, maar het is allemaal heel natuurlijk. En daar hou ik van.

 

Mijn mening

Ik ben erg blij met de MAC Mineralize Skinfinish Natural. De bronzer is gemakkelijk in gebruik: hij blend prachtig met mijn huid en heeft maar weinig fall out. Voor mij is dit echt de perfecte bronzer voor de winter maanden!
 

Verkrijgbaarheid

De MAC Mineralize Skinfinish Natural kost €35 en is te koop bij de winkels van MAC (en op hun website). Maar de lip primer is ook (online) te koop bij geselecteerde filialen van Douglas en de Bijenkorf.


Benieuwd naar mijn ervaring met andere producten van MAC? Alle artikelen die ik over MAC heb geschreven, kan je hier terug vinden.

18 opmerkingen:

  1. Wat goed om te weten dat de bronzer ideaal voor de winter te gebruiken is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er goed uit! Zelf gebruik ik nooit MAC trouwens, ga meestal voor drogist merken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat het zo'n geschikte bronzer is voor de wintermaanden. Betekent dit dat je voor de zomer een andere kleur nodig hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik draag niet zo vaak make-up als eerst. Maar een bronzer doe ik wel altijd op. Zelf vind ik die van Chanel heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kleuren! Ik gebruik zelf de fixing spray van Mac vaak :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die verpakkingen van MAC zijn zo mooi, zo prachtig minimalistisch! En weinig fall out is what we want! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had wel een foto willen zien van hoe je de bronzer hebt aangebracht en hoe het staat. Ik heb ook een bronzer van SHAB maar ik moet nog even goed op tutorials kijken hoe ik het het beste aanbreng. MAC is een waanzinnig merk. Ik denk nog regelmatig terug aan het bedrijfsuitje dat we daar hebben gehad (workshop make-up met allerlei goodies).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had wel een foto willen zien van hoe je de bronzer hebt aangebracht en hoe het staat. Ik heb ook een bronzer van SHAB maar ik moet nog even goed op tutorials kijken hoe ik het het beste aanbreng. MAC is een waanzinnig merk. Ik denk nog regelmatig terug aan het bedrijfsuitje dat we daar hebben gehad (workshop make-up met allerlei goodies).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. !4 tinten dat is een ruime keuze, maar elke huidskleur is natuurlijk anders

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben fan van Mac. Ze hebben altijd heel mooie kleuren. Bovendien krijg je in hun winkels heel goed advies

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een collega is ook altijd erg enthousiast over dit beauty merk, ik zal haar morgen even vragen of ze ook deze bronzer heeft in haar assortiment.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een gezonde sunkissed teint is altijd prima. Klinkt goed deze.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi! Ik heb zelf altijd de bronzer van Catrice of Essence. Die doen het bij mij altijd prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Klinkt leuk. Fijn dat het goed bevalt en ook handig dat het in 14 tinten bestaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Klinkt goed! Maar is niks voor mij. Wellicht Ms een keer als iemand dat bij mij op zou doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie en subtiele kleur bronzer is dit van MAC! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een hoop keuze! Ik vind de tint die je gekozen hebt ook wel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Geshopt: Le Pliage tas van Longchamp

Al geruime tijd zat ik er aan te denken om de iconische Le Pliage tas van Longchamp aan te schaffen. Toen ik de tas bij een collega zag, was...