maandag 18 maart 2019

Oogschaduwpaletten als kunst

Veel oogschaduw paletten zijn echt pareltjes om te zien. Het zijn net kunstwerken. Zonde om in de la te laten liggen,  niet waar?! Ik heb een paar mooie paletten die ik mooi vind om te zien. Al lange tijd had ik de wens om deze paletten ten toon te stellen. Maar hoe?



Mijn make up hoekje
Een paar paletten lagen op mijn make up tafel, maar dat was niet echt praktisch. Ik wilde ze ophangen. Maar hoe? Wat voor systeem? Bij de Ikea zag ik een kruidenrekje, dat leek me handig. Zo doende nam ik bij mijn volgende bezoekje twee oogschaduwpaletten mee. Vol enthousiasme zette ik mij paletten in het kruidenrekje. Maar helaas, het paste niet. Het rekje was te groot, of mijn paletten te klein. Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.

In elke woonwinkel waar ik kwam, hield ik mijn ogen open om te kijken of ze een mooi rekje hadden voor mijn paletten. Telkens zonder succes. Totdat ik vorige week bij de Action was. Ze verkopen daar mooie houten rekjes. Ik nam een rekje mee naar de make up gang om te kijken of er oogschaduwpaletten er in passen. En dat was zo!

Thuis gekomen gelijk de rekjes laten ophangen. En toen kon het leukste gedeelte beginnen: het inrichten. Ik koos een paar paletten uit die ik mooi vind. Na wat te puzzelen, passen en meten ben ik gekomen tot een mini tentoonstelling waar ik blij van word. Ik ben van plan af en toe de paletten om te wisselen.
Too Faced Flower Beauty
Pink is the new black:
doosje met kwasten,
Funfetti van Too Faced
Flower Beauty oogschaduw palette



NYX professional Make Up oogschaduw
Ode aan NYX:
Steam, Cosmic Metals, Ignite

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee en een goede tip om zo je paletten uit te stallen! Zeker die heel mooie paletten, zonde om ze altijd maar weg te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Het is de bedoeling dat de palette regelmatig wisselen.

      Verwijderen
  2. Ben benieuwd naar het Too Faced palette heb je die al laten zien op je blog?
    X Robin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet, maar eind mei/begin juni komt er een uitgebreid artikel over Too Faced online, waar ik dit palette laat zien

      Verwijderen
  3. Wat een leuk idee voor je make-up paletten! Ik ben nog aan het kijken wat ik op de muur wil en dit is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Geshopt: Le Pliage tas van Longchamp

Al geruime tijd zat ik er aan te denken om de iconische Le Pliage tas van Longchamp aan te schaffen. Toen ik de tas bij een collega zag, was...