maandag 5 november 2018

Make up was my first love



Het mag geen verassing zijn dat ik dol ben op make up. Maar wisten jullie ook dat ik gek ben op muziek? Nu vragen jullie je zeker af wat heeft dit te maken met je blog? Ik zal je het vertellen. Dit artikel gaat over make up dat op een of andere manier gelinkt is aan muziek. Ik kwam op dit idee toen ik naar de namen op het Funfetti oogschaduw palette van Too Faced aan het bekijken was. Een van die kleuren heet Forever Young. En laat dit nu toevallig ook de titel van een song zijn van een van mijn favoriete muzikant: Bob Dylan. Ik vroeg me af of er nog meer muzikale verwijzingen in mijn make up collectie zou hebben. En dat is zo!






Zo vond ik de Britse hardrock band Deep Purple  in een oogschaduw palette. Geen verassing dat dit een prachtige diepe tint paars is lijkt me! Niet alleen in mijn kleuren oogschaduw vond ik muziek, ook bij mijn lip producten. Essence heeft een liquid lipstick waar het woord vinyl in voorkomt. En dit is alleen nog maar in mijn eigen collectie!


Het Britse merk I Revolution heeft onder de naam That’s what I call music! drie oogschaduw paletten gelanceerd die elk gelinkt zijn naar een muziekale periode: de jaren ’80, de jaren ’90 en de jaren ’00. De paletten zien eruit als een Boombox en alle namen zijn muziek gerelateerd. Zo vindt je Boyband in het jaren ’90 palette, House in het jaren ’00 palette. Mijn persoonlijk favoriet zit in het jaren ’80 palette: Let’s dance. Dit is een geweldig nummer van mijn favoriete muzikant David Bowie. De kleuren van de paletten zijn ook kenmerkend voor de desbetreffende periode. Wat voor sommige een trip down memory lane is! 



Heb jij ook muziek gerelateerde make up in je collectie?

3 opmerkingen:

  1. Wat een origineel blog. Ik heb geen make uo die je in verband kan brengen met muziek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goede tips en een leuke combi make-up en muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe leuk dit! Grappig ook dat het liedje gelijk in je hoofd kan zitten dan.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Geshopt: Le Pliage tas van Longchamp

Al geruime tijd zat ik er aan te denken om de iconische Le Pliage tas van Longchamp aan te schaffen. Toen ik de tas bij een collega zag, was...