dinsdag 26 maart 2024

Review: MAC Connect in Colour Future Flame

Review MAC Connect in Colour Future Flame
Een tijdje geleden heb ik een make up session gevolgd bij de MAC Pro Store in Amsterdam. Ik wilde graag leren om een smokey eye te maken (binnenkort komt daar nog een artikel over online). Maar niet een klassieke smokey eye met zwart of grijze oogschaduw, maar een bruine smokey eye. En dat was geen probleem! Benieuwd welk palette gebruikt is? Dat lees je in dit artikel.


MAC Connect in Colour Future Flame

Vorig jaar kwam MAC met een nieuwe collectie oogschaduw palettes: MAC Connect in Colour. Deze collectie bestaat uit drie grote oogschaduw palettes elke met 12 tinten oogschaduw en vier palettes met elk 6 tinten. In mijn collectie zitten al twee van deze palettes: Embedded in Burgundy en Rose Lens. Laura, de MUA die mij ging opmaken, koos het MAC Connect in Colour Future Flame om een bruine smokey eye te maken.

MAC zegt het volgende over Future Flame op hun website:

Fiery hues: intensified. Set caution aside with this blazing 12-pan eye shadow palette innovated with one-swipe, pure pigment payoff for limitless chic to heated looks. This sizzling selection of warm coppers, ochres and ambers features a lightweight, silky-smooth texture in a range of matte, shimmer, glitter and metallic finishes. Our first-of-its-kind formula seamlessly melts across lids – allowing for effortless application, buildability and blendability as you customize your eyes your way. Our most pigmented eye shadow to date is formulated with up to 25% higher pigment load compared to previous M·A·C Eye Shadow palettes. Plus, this Artist-curated palette is your portal to an ever-changing online universe of inspiration with a scannable QR code.

Review MAC Connect in Colour Future Flame
De verpakking van het oogschaduw palette is echt geweldig: het is een dromerig woestijnlandschap met een soort poort naar een zeeachtig landschap (althans daar vind ik het op lijken, misschien zie jij er iets anders in?). Daarboven op in witte letters MAC. Deze letters lijken wat te zweven, omdat de deksel een soort koepel heeft. Erg bijzonder. Op de achter kant staat een QR code. Als je deze scant, kom je op de website van MAC waar je allerlei looks met het genoemde palette ziet en hoe je deze kan maken. Een erg leuk detail is dit.


Furture Flame bestaat uit de volgende kleuren:

Review MAC Connect in Colour Future Flame
Amber Lights: Peachy brown with shimmer (Frost)
Louvre At First Sight: Cool terracotta red (Matte)
Rule: Burnt orange (Matte)
Samoa Silk: Warm peach-beige (Matte)
Embark: Intense red-aubergine (Matte)
Coppering: Warm radiant reddish copper (Frost)
World Wide Wine: Warm wine-burgundy (Matte)
La Vida Mocha: Brown with lustrous bronze (Lustre)
What’s The Pointilism: Lustrous white with gold shimmering pearlescent particles (Lustre)
Da Da Issues: Peachy brown (Matte)
Flameboyant: Metallic red (Lustre)
Blockchain Brick: Burnt brick orange (Matte)


Review MAC Connect in Colour Future Flame
Wat fijn is aan het palette is dat ze verschillende finishes heeft, waardoor je veelzijdige looks kunt maken. Wat ik echt super vind aan dit palette is hoe gepigmenteerd alle kleuren zijn. En dan de intensiteit van de kleuren. Die is ook echt top. Hetzelfde geldt voor de blendbaarheid: je kunt de verschillende kleuren prachtig in elkaar laten overlopen.


Ik ben erg blij met dit oogschaduw palette, ondanks dat het wat heftigere tinten zijn die ik normaal gebruik.


Wat vind jij van dit oogschaduw palette?


Verkrijgbaarheid

MAC Connect in Colour Future Flame kost €55 en is te koop bij de MAC Pro Store in Amsterdam. Maar natuurlijk ook online bij MAC. Verder verkoopt Douglas, de Bijenkorf en Zalando dit oogschaduw palette.

11 opmerkingen:

  1. Het ziet er inderdaad prachtig uit! Een lust voor het oog. Ik kan me voorstellen dat je al helemaal blij wordt van het openen van die doos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super mooie case komt dit palet in zeg. Wauw! Daarnaast vind ik ook de veelzijdigheid van de looks / kleuren erg top.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er erg luxe uit, die sprekende kleuren in zo'n mooie verpakking. Ideaal om cadeau te geven ook. Nu vraag ik me af of ze ook in andere kleuren palletten bestaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het heel mooi, al zijn het niet mijn kleurtjes. Mac heeft altijd zulke mooie kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  5. corrina; prachtig palette normaal koop ik altijd yves laurent maar qua prijs valt dit in zelfde categorie en ik hou van die kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ikvind het altijd erg kunstig hoe mensen smokey eyes kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gevaarlijk leuk ook hoe ze die pallets altijd verpakken, vind je niet? Het enige nadeel vind ik dat er altijd kleuren zijn die overblijven. Ik koop ze liever los

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige box! Super mooie tinten ook om mee te experimenteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie kleuren zitten er in dit oogschaduw palette van MAC.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kleuren heeft het oogschaduw palette, daar kan je alle kanten mee op

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat een prachtige box. Wat zijn de verpakkingen toch altijd super mooi van make-up he.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: Nishi een stukje Japan in Rotterdam

Wist je dat in Rotterdam een stukje Japan te vinden is? Ik heb het over Nishi. Dit is een kleine warenhuis geheel in de populaire Kawii stij...