dinsdag 12 maart 2024

Geshopt: kringloopgeluk 2

Ik winkel graag in de kringloopwinkel. Je kunt er soms echte pareltjes vinden. Meestal vind ik er (cd) singles van artiesten waar ik als tiener dol op was en van artiesten waar ik nu nog doel op ben. Maar soms vind ik erg mooie beauty en fashion vondsten. En die laat ik je nu graag zien. Kijk je gezellig mee? Deel 1 van deze reeks kan je hier terug vinden.


Ted Baker

Regelmatig zie ik merktassen liggen, maar het zijn eigenlijk altijd fakes. Toen de lokale kringloop verbouwd was, ging ik er heen op de dag van de opening. Bij binnenkomst viel mijn oog gelijk op een kleine baby roze Ted Baker boodschappentas. Met iconisch strikje. Ted Baker is een van mijn favoriete merken dus ik weet precies waar ik op moet letten. Na een grondige inspectie bleek het een authentieke Ted Baker te zijn. Natuurlijk ging de tas mee. En dat voor maar €17,50 Terwijl dit soorten tassen al snel het dubbele zijn. En extra leuk: dit model is niet meer te koop.



Vintage reissetjes

Wat ik regelmatig tegen kom zijn zogenoemde reissetjes. De prijzen van deze sets variëren enorm: van een paar euro tot €30. Hoe completer de set is, hoe hoger de prijs. Er zijn ook verschillende soorten voor heren (met een schoenlepel, scheermesje of zelfs een heus scheerapparaat) en voor dames (met nagelverzorging of naaibenodigdheden). Wat bijna elke set wel heeft zijn een kam, borstel, spiegel, zeepdoosje en kleine opbergdoosjes. De meeste sets die ik heb zijn vrij compleet. Ik spaar namelijk alleen (bijna) complete sets.



Spiegels

Iets wat ik ook geregeld bij de kringloop koop, zijn vintage spiegels. Zo heb ik een mooie handspiegel gekocht met een paarlemoer print met daarop roze bloemen. Maar mijn favoriete spiegelvondst is een kleine staande spiegel waarvan het glas helemaal mat is geworden. Wat ik zo leuk vind aan deze spiegel, is de houder waar de spiegel in zit. Deze is van metaal en heeft een hartje in het missen en eromheen cirkels. Echt zo schattig.


Benieuwd naar mijn andere vondsten? Deel 1 van deze reeks vind je hier

Wat koop jij graag in de kringloop?


10 opmerkingen:

  1. Eigenlijk koop ik alles graag bij de kringloop. Kleding, boeken serviesgoed noem maar op. Je Ted Baker tas vind ik een superleuke vondst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke tas heb je kunnen scoren bij de Kringloop ik vind de pareltjes eigenlijk nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Corrina in de tijd tornnik nog op een braderie stond maakte ik leuke kadootjes en gebruikten veel spulletjes van de kringloop
    Was echt leuk dat struinen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je zo goed geslaagd bent! Ook voor je tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een top vondst die tas! Zeker als je er zo'n fan van bent. Ik kom zo vaak in de kringloop, maar ik ga wel eens naar de Noordermarkt voor fijne vintage vondsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je reissets spaart! Ik kom zelf af en toe bij een kringloopwinkel, meestal koop ik dan boeken of leuke vazen of schalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een bijzondere verzameling! Hoeveel heb je er al? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hou ervan.. items 2de kansen geven.. wij struinen ook kringloopwinkels af!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het vintage reissetje vind ik wel schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een goeie kringloopvondsten! Wij zijn vorig weekend nog wezen kringlopen en wat leuke vondsten gedaan. Wij zoeken altijd toffe items voor in onze 'rariteitenkabinet'.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: Nishi een stukje Japan in Rotterdam

Wist je dat in Rotterdam een stukje Japan te vinden is? Ik heb het over Nishi. Dit is een kleine warenhuis geheel in de populaire Kawii stij...