vrijdag 2 februari 2024

Review: Alka Huidverzoring

Review Alka Huidverzoring

In deze koude wintermaanden kan de huid wel wat extra aandacht en liefde gebruiken. Vorig jaar heb ik van Alka een mooi pakket gehad met een aantal huidverzoringsproducten: een deo, een body scrub en een body cream. In dit artikel deel ik mijn ervaringen met deze drie producten. Benieuwd of mijn gevoelige huid blij wordt van deze producten? Dan moet je zeker verder lezen! 


Alka Deo

Laat ik beginnen met de Deo van Alka. Dit is wat ze zelf zeggen over hun Deo:

Review Alka Deo
Alka Deo is een deodorant en crème in één. De basische formule bevat alle huidverzorgende ingrediënten van Alka Crème, waardoor gebruik bijdraagt aan het beschermen en gezond houden van de huid. Tegelijkertijd voedt de hygiënische deostick de huid met heerlijke oliën, boters en basische mineralen. Zo werkt olijfolie herstellend en beschermend, jojoba-olie ontstekingsremmend en kokosolie helend. Zonnebloemolie voorkomt huidveroudering, zoete amandelolie is kalmerend en verzachtend en Shea boter staat bol van de vitamine A en E en werkt als een natuurlijke antioxidant, co-enzym Q10 werkt tegen huidveroudering. Ondertussen helpen olijfwas, zonnebloemwas, carnaubawas en squalaan de huid te beschermen. Alle ingrediënten zijn plantaardig, zo ook zink dat niet alleen onaangename geurtjes tegengaat maar ook bijdraagt aan de celvernieuwing. Fris en vegan!

Review Alka Deo

Dit klinkt allemaal veel belovend niet waar? De deo crème komt in een mooie blauwe verpakking met in witte letters de naam van het product en het merk. Op de achterkant is meer informatie te vinden over de deo. Normaal gebruik ik een deo rollor (thuis) of een spuit deo (op werk). Het was dus even wennen om een crème deo te gebruiken. De eerste keer voelde de stick wat hard en stevig aan. Maar dat is normaal. Je moet de stick circa tien seconde tegen jouw oksel houden. Door jouw lichaamstemperatuur wordt de Alka Deo zachter en kan je hem gemakkelijk uitsmeren. In het begin was het wel even wennen. Waarbij je bij een deo roller altijd nog even een nat gevoel hebt, dat de deo nog moet opdrogen. Is dat bij deze niet het geval. Je kunt dus gelijk jouw kleding aantrekken zonder bang te zijn de de deo lelijke vlekken of strepen achterlaat.


De Alka Deo heeft een basische pH-waarde van 8,2. Dit betekend dat de deo nare geurtjes die ontstaan door de zure afvalstoffen van de bacteriën geneutraliseerd wordt. De magnesium en plantaardige zink zorgen ook voor de geurneutralisatie, zonder dat jouw huid wordt afgesloten. Als het erg warm is, tijdens het sporten of op werk, dan ga ik nogal snel en veel zweten. Erg vervelend gevoel is dat (ondanks dat zweten een erg belangrijke functie heeft: het koelt jouw lichaam namelijk af). Ik heb de Alka Deo nu enige tijd in gebruik en ik moet zetten: na een flinke sessie in de sportschool ruik ik geen zweet en voelen mijn oksels ook niet zo heel nat en zweterig aan! Wat mij betreft is dit by far de beste deo ooit die ik gebruikt heb!


Alka Scrub

Een keer per week vind ik het fijn om mijn lichaam te scrubben. De laatste tijd heb ik hiervoor de Alka Scrub gebruikt. Dit is niet zo maar een body scrub:

Review Alka Scrub
Het geheim van een volledig vernieuwde huid? Zout en olie. Alka Scrub is een unieke combinatie van ongeraffineerd Himalayazout en natriumbicarbonaat om zure afvalstoffen te neutraliseren en vijf natuurlijke oliën om de huid te voeden, te verzachten en te herstellen. Zo’n basische scrubbeurt doet wonderen voor je vel. En dat voel je.


Scrubben met Alka geeft niet alleen een weldadig gevoel, het heeft ook een diepwerkend effect. Het is de enige zout-en-olie formule met natriumbicarbonaat – ook wel bekend als zuiveringszout – en ongeraffineerd zout uit de Himalaya. Natriumbicarbonaat is een lichaamseigen stof die werkt als een zuurbuffer. Het roze zout uit de Himalaya bevat meer dan tachtig natuurlijke mineralen die tijdens het scrubben door de huid worden opgenomen. Ze dringen diep door in de cellen, houden daar de vochthuishouding op peil en stimuleren de celdeling. Met een basische pH-waarde van 7.6 is het geschikt voor het gehele lichaam en wordt de gezonde zuurgraad van de huid ondersteund.

Wat ik erg fijn vind, is dat de scrub is vrij van dierlijke producten, aluminium, parabenen, conserveringsmiddelen, kleurstoffen, siliconen en minerale oliën. Het is dus geschikt voor mensen die ee vegan lifestyle hebben.


Review Alka Scrub

De scrub komt in een grote blauwe pot met draai dop. In witte letters staat de merknaam en productnaam. Alsmede wat informatie over het product. Toen ik de dop van de pot draaide, werd ik verast door de laag olie die op de scrub ligt. Deze had ik namelijk niet verwacht, omdat het een scrub is. Je moet voordat je de scrub gaat gebruiken de olie even goed doorroeren, anders blijf je een wat gladde/olieachtige huid houden. Je maakt eerst jouw huid nat en daarna breng je de scrub aan met ronddraaiende bewegingen. Vervolgens spoel je alles af. Resultaat: een heerlijk gladde huid.


Mijn huid is erg gevoelig, maar mijn huid reageerde in het begin goed op de scrub. Mijn huid voelde na gebruik inderdaad elastischer en zachter aan. Zelf heb ik geen huidproblemen zoals stiae, dus of het iets hiervoor doet, durf ik niet te zeggen. Maar na ongeveer een halfuurtje begon mijn huid onwijs te jeuken. Voor mij een teken dat mijn huid niet tegen de scrub kan. Om het echt zeker te weten, scrubde ik de week er na één been en het andere been niet. Op deze manier kon ik er snel achter komen of de jeuk klachten inderdaad door de scrub werden veroorzaakt of door iets anders. De jeuk bleek inderdaad te komen door de scrub. Erg jammer, want het is een fijn product.


Alka Crème

Na het douche gebruik ik graag een bodylotion. Gelukkig heeft Alka deze ook in het assortiment. Sterker nog, je kunt deze crème voor nog veel meer gebruiken:

Review Alka Crème
Vanwege de unieke basische pH-waarde van Alka® Crème kan de huid weer ademen en creëer je een gezond zuur-base evenwicht voor je huid. Voordelen: de huid herstelt snel na een zonnebad, schaafwond of recent litteken. Voor de beste bescherming neem je Alka® Crème mee op vakantie. De crème werkt goed bij zonneallergie en warmtebultjes.

De basische crème biedt ook een helpende hand bij vervelende insecten als muggen, wespen, dazen en de processierups. Omdat Alka® Crème basisch is neutraliseert de crème direct de geïrriteerde (zure) huid. Hierdoor neemt de jeuk vrijwel direct af. Bultjes of korstjes zijn een vorm van beschadigde huid.

De huid behandelen met basische hydraterende Alka® Crème zorgt er ook voor dat, naast het jeuk-neutraliserend effect, de huid snel herstelt. Squalaan, kokosolie, jojoba-olie, amandelolie en sheaboter geven een verzachtend en hydraterend effect.
Alle voordelen van Alka® Crème op een rij: 
  • Ondersteunt het herstel van een problematische huid
  • Biedt bescherming van de gezonde huid
  • Review Alka Crème
    Trekt snel in de huid
  • Is geschikt voor zowel de normale als gevoelige huid
  • Kunt u gebruiken voor het gehele lichaam
  • Tevens geschikt als gezichtscrème voor de dag en nacht
  • Voor de verzorging van de handen en de voeten
  • Heerlijk na het douchen of na een bad
  • Ideaal na het zonnebaden
  • Werkt tegen de brandhaartjes van de processierups, zowel preventief als erna
  • Neutraliseert jeuk direct na muggen-, wespen- en dazensteken

Als ik zo naar deze lijst kijk, is het de perfecte crème om mee te nemen op vakantie omdat het zo veelzijdig is.

De crème komt in een witte tube met blauwe details. Dankzij het pompje kan je gemakkelijk de hoeveelheid crème die je nodig hebt doseren. De crème zit qua textuur in tussen vloeibaar en stevig. Hierdoor kan je de crème gemakkelijk uitsmeren en trekt de crème snel in. Ik gebruik de crème zoals eerder gezegd als body lotion. Na het insmeren voelt mijn huid heerlijk zacht en gehydrateerd aan.


Welk product spreekt jou het meeste aan?


Vekrijgbaarheid

Alle producten zijn te koop online bij Alka. Ook is er op de website een lijst te vinden met winkels die de producten van Alka verkopen. De Alka Deo kost €9,75 de Alka Scrub kost €24,95 en de Alka Creme kost €16,96

* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet*

13 opmerkingen:

  1. Ik vind de verpakking niet aantrekkelijk maar het merk staat wel al jaren op mijn verlanglijstje om eens uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kende het merk niet maar die Alka crème lijkt me een geweldig product dat voor veel inzetbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het leest alsof het een fijn product is. Zeker tegen de bultjes op het lichaam. Door de chemo is mijn huid snel geïrriteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben altijd zo verrast wanneer ik een merk zie die ik helemaal niet ken :) leuke n de producten zien er goed uit en wat ik zo lees werken ze ook prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De vegan scrub lijkt me heerlijk voor een fijn ontspan momentje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben dus echt slecht in huidverzorging. Wat goed dat je zo duidelijk de functies hebt uitgeschreven van de producten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Interessant, ik ken dit merk al heel lang. Ze hebben ook thee en voedingssupplementen om de zuurgraad van je lichaam te verbeteren. Klinkt goed die huidverzorging. De deo spreekt me het meeste aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De crème ken ik nog niet, de deo vond ik erg fijn en deze scrub is echt mijn absolute favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ken dit merk nog niet, maar vooral de creme spreekt mij wel aan. Omdat het veelzijdig is en het handig verpakt is, want een tube met een pompje vind ik fijner in gebruik dan een potje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat je niet tegen de scrub kon. Het is altijd even zoeken met een gevoeligere huid. Ik kende het merk helemaal niet, maar het ziet er verder goed uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De Alko-deo wil ik wel eens uitproberen, goede tip ivm sporten. Veel deo's voldoen inderdaad niet na een pittige sportsessie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had van dit merk nog niet gehoord. Wel vervelend dat je een allergische reactie op de scrub kreeg

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ken het merk niet maar ben wel fan van de neutrale verpakking!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: Londen vervoer en overnachten

In 2006 bezocht ik voor het eerste Londen. Ik ging toen samen met mijn moeder 'even' een dagje op en neer vanaf Hoek van Holland me...