vrijdag 8 december 2023

Review: Olcay Gulsen Beauty Contour Stick

Review Olcay Gulsen Beauty Contour Stick

Veel make up liefhebbers vinden het altijd wat spannend om te gaan contouren. Ik behoorde ook tot die groep. De eerste keer dat ik mijn gezicht ging contouren was geen succes. Ik was zo enthousiast geweest dat ik meer op een vis leek dan op mezelf. Daarna heb eigenlijk nooit meer een contour stick of palette aangeraakt. Maar begin dit jaar werd ik toch wel weer nieuwsgierig en volgde ik een masterclass waar ik heb leren contouren op een manier waarbij ik mijn beste features extra benadruk en nog steeds op mezelf lijk. Ook tijdens de Olcay Gulsen Beauty masterclass kwam contouren uitgebreid aan bod. Sinds kort heeft Olcay Gulsen Beauty ook een contour stick in het assortiment. Natuurlijk wilde ik deze gaan testen. Benieuwd of deze contour stick een aanrader is? Dan moet je zeker verder lezen. Helemaal als je ook nog contour tips wilt!


Controur versus bronzer

Voordat ik meer vertel over de contour stick, wil ik eerst het verschil tussen contour en bronzer uitleggen. Veel mensen denken namelijk dat contouren en bronzer hetzelfde is. Dat is niet zo. Bij contouren verander je optisch je gezichtsvorm en gebruik een koele tint. Terwijl je bij bronzer een warme tint gebruikt om jouw gezicht wat kleur te geven.


Olcay Gulsen Beauty Contour Stick

Nog niet bekend met een contour stick? Dit is wat Olcay Gulsen Beauty zegt over de contour stick:

Leg de nadruk op jouw features met de eenvoudige en veelzijdige Olcay Gulsen Beauty Contour Stick. Of je jouw gezicht nu optisch wilt liften, accentueren of een sunkissed kleur wilt geven: deze stick met subtiele kleur doet het allemaal.


Review Olcay Gulsen Beauty Contour Stick
Met een boterzachte textuur en een buildable, matte finish blendt het product naadloos in de huid voor een natuurlijk, sculpted effect. De formule is super gepigmenteerd en bevat soft focus-deeltjes voor een gladde huid zonder poederwaas of invloed op de rest van je look. De cream stick glijdt zijdezacht over de huid om natuurlijke schaduwen of een bronzed effect te creëren. Verzorgende ingrediënten zoals sojaboon extract en zoethoutwortel extract verzachten, hydrateren en verhelderen je huid tijdens het dragen voor nóg mooiere resultaten.


De contour komt in een stickvorm. De vormgeving is in de welkbekende OGB kleuren: crème met gouden details en de OGB wax seal op de dop. Het eerste wat mij opviel was het gewicht van de stick: hij is zwaarder dan verwacht. En wat ook gelijk opviel was de magnetische dop. De textuur van de contour is erg romig. En dat is erg fijn wanneer je de contour wilt blenden met jouw huid. Dat gaat echt super makkelijk! Daarbij kan je de contour ook gemakkelijk opbouwen. Wanneer je wilt gaan beginnen met contouren, dan raad ik je deze stick aan. Waarom?  Cream producten zijn gemakkelijker om mee te werken dan poeders wanneer het gaat om contouren.


De Contour Stick is te koop in twee kleuren: light/medium en medium/dark. Zelf heb ik de light/medium stick, omdat deze beter bij mijn huidtint past. Hij lijkt qua tint erg donker, maar als je hem dun op de huid aanbrengt en goed uitblend, dan zie je daar niets meer van.


Review Olcay Gulsen Beauty Contour Stick
Er zijn diverse technieken (elk met een ander effect) om de contour stick te gebruiken:

- met jouw vingers. Dit geeft het meest natuurlijke effect

- met een fluffy kwast. Dit zorg er voor dat op de hele kwast product gelijkmatig is aangebracht

- strepen aanbrengen op jouw gezicht. Veel mensen doen deze manier, maar dan is de kans erg groot dat je te veel product gebruikt en het er onnatuurlijk uit ziet.


Maar waar breng je de contour nu precies aan? Daar is een handig trucje voor: zoek met je vinger jouw jukbeen en daar boven breng je de contour aan tot ongeveer de buitenste ooghoek. Het is belangrijk om naar boven toe de contour uit te blenden. Hierdoor lijkt het of je gezicht gelift wordt. Je kunt ook een beetje aanbrengen bij jouw haarlijn.


Heel belangrijk is om maar weinig product te gebruiken en in laagjes te werken voor het meest natuurlijke resultaat. En dat je de contour aanbrengt met goede licht (maar dat geldt voor alle make up).


Gebruik jij wel eens een product om te contouren?


Verkrijgbaarheid

De Olcay Gulsen Beauty Contour Stick kost €21,95 en is online te koop bij Olcay Gulsen. Maar ook bij de shop in shop in de Glow Instituut in Rotterdam.


Als je via deze link wat besteld, dan krijg je maar liefst €5 korting op jouw eerste bestelling.


* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet*

10 opmerkingen:

  1. Ik probeer wel eens te contouren, maar ik ben er echt niet goed in. Ik weet niet goed waar ik het precies aan moet brengen en hoeveel enzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben hier eigenlijk nog helemaal niet bekend mee. De verpakking is erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat ze een lichte en donkere variant heeft ontwikkeld! Contouren is echt een kunst. Te vaak zie ik buiten en op tv vrouwen met 2 Twixen op hun gezicht 😜😂

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er mooi uit, en fijn dat hij ook goed te blenden is. Soms kan dat nog wel eens een werk op zich zijn, dat goed blenden haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet eruit als fijn spul. Ik gebruik eigenlijk vrijwel nooit make up maar ben de laatste weken aan het experimenteren geslagen. Msschn ook eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat duidelijk uitgelegd hoe je de contouren stick moet gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hihi, hier waag ik me echt niet aan. Ik hou me wel bij mijn eyeliner en mascara...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet eruit als een erg fijn en handig product! Zelf contour ik vaak lichtjes met mijn matte poeder bronzer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Handige tip om te vertellen waar je de beauty contour het beste kan aanbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi product. Ik contour zelf nooit, maar deze lijkt me de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Preview: Olcay Gulsen Beauty Cappuchino en Baked lipproducten

Het is geen geheim dat ik een grote liefhebber ben van de producten van Olcay Gulsen Beauty. Recentelijk heb ik een viertal (nieuwe) product...