dinsdag 26 september 2023

Review: Mac Viva Glam X Keith Haring lipstick

Mac Viva Glam X Keith Haring lipstick

In 2021 heeft MAC een bijzondere lipstick collectie uitgebracht:de Viva Glam x Keith Haring lipstick. Als lipstick liefhebber die dol is op kunst, moest ik gewoon een lipstick uit deze bijzondere collectie hebben. Het is denk ik geen verassing dat ik de rode lipstick gekozen heb! Benieuwd wat er zo bijzonder is aan deze lipstick collectie? Dat lees je allemaal in dit artikel!


MAC Viva Glam

Voor wie niet bekend is met MAC en de jaarlijkse Viva Glam collectie zal ik kort vertellen waarom deze lipstick lijn zo belangrijk is. Op 1 december is het wereld Aids dag. Op deze dag wordt er aandacht gevraagd aan deze verschrikkelijke ziekte. Omdat MAC een sociaal betrokken merk is, heeft het in 1994 de Viva Glam lipstick collectie ontwikkeld. Als je een VIVA GLAM Lipstick koopt, doneer je 100% (excl. BTW) van de verkoopprijs aan lokale organisaties die vrouwen en meisjes, de LGBTQIA+ gemeenschap en mensen die leven met of getroffen zijn door HIV/AIDS ondersteunen. Sinds 94’ heeft M∙A∙C VIVA GLAM wereldwijd meer dan $500.000.000 opgehaald! Een hele goede reden om een lipstick uit de Viva Glam collectie te kopen lijkt me zo. Wil je meer weten over Viva Glam lipsticks, lees dan dit artikel.


Viva Glam X Keith Haring

Mac Viva Glam X Keith Haring lipstick
Art Is For Everybody” – Keith Haring. Krijg de Lipstick die 100% teruggeeft met drie speciale editie lipsticks in vivid-red Matte, true-blue Matte & sheer-yellow Frost geïnspireerd op Keith Haring's kenmerkende primaire kleuren palet. Elk Pop-art kunstwerk is geanimeerd in Keith Haring's symbolische streetstyle beeldspraak.

Het is niet verwonderlijk dat MAC een samenwerking is aangegaan met de Keith Haring Foundation. In 1988 werd Keith gediagnosticeerd met aids. Vanaf die tijd gebruikte hij deze ziekte geregeld in zijn kunst, samen met andere maatschappelijke thema's, zoals drugs en apartheid. In 1990 overleed Keith Haring aan de gevolgen van Aids.


Mac Viva Glam X Keith Haring lipstick

Er zijn drie lipsticks uitgebracht met gewaagde tinten, maar wel tinten die perfect passen bij Keith Haring zijn kunst: Haring Red (een levendig helder rood tint), Saint Marks Yellow (stralend helder geel met parelmoer) en Canal Blue (gedurfd blauw met microparel). Het leuke van deze lipsticks is, is dat je ze kan mixen en mengen tot andere kleuren. Als je ze alle drie hebt, kan je dus eindeloos veel lipstick kleuren maken. Elke lipstick heeft zijn eigen vormgeving, maar samen vormen ze een mooi geheel.


Mac Viva Glam X Keith Haring lipstick
Ik koos voor de tint Haring Red, aangezien ik dol ben op rode lipsticks. De verpakking van deze lipstick lijkt het meeste op de gewone MAC lipstick verpakkingen: het is een glanzend zwarte bullet lipstick. De verpakking is verder versiert met kunst van Keith Haring. Op de dop staat een hartje met een gezicht en eronder staat MAC. Op het onderste gedeelte van de lipstick staan alleemaal poppetjes, hondjes en handen getekend in de kenmerkende stijl van Keith Haring. Als je de dop van de lipstick afhaalt, komt een metallic rood deel te voorschijn waar Keith Haring zijn handtekening staat en MAC.


Ben jij al bekend met de Viva Glam collectie van MAC?

18 opmerkingen:

  1. Wat een bijzondere collectie, ik begrijp wel waarom je voor de kleur rood hebt gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend mooi en goed initiatief! Alleen jammer dat MAC op dieren blijft testen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een eyecatcher van een lipstick, zonde om te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig wat een mooie lipstick en die huls natuurlijk. Wow. Ik ken het merk MAC van toen ik ooit een workshop daar had (in de winkel aan de Heilige Weg in Amsterdam) en natuurlijk ben ik ooit los gegaan. Helaas heb ik nu niets meer in huis van dit merk. Keith Haring is iconisch trouwens, net als zijn ontwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig wat een mooie lipstick en die huls natuurlijk. Wow. Ik ken het merk MAC van toen ik ooit een workshop daar had (in de winkel aan de Heilige Weg in Amsterdam) en natuurlijk ben ik ooit los gegaan. Helaas heb ik nu niets meer in huis van dit merk. Keith Haring is iconisch trouwens, net als zijn ontwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een toffe samenwerking! Ik ben bekend met de Viva Glam collectie van MAC, heb er ook een aantal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee ik kende deze collectie nog niet, maar het ziet er mooi uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben geen lipstickdrager. Maar de. gedachten hierachter en het mooie design spreken me wel enorm aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee, maar ik vind deze collectie er erg leuk uit en bijzonder uit zien. Echt wel een collector's item.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzondere collectie en wat een mooi initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooh te gek zeg. Die lipstick ga ik misschien kopen, ook omdat ik het een goed doel vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben hier nog niet bekend mee, omdat ik eigenlijk geen lipstick draag, maar ik vind dit er wel te gek uitzien. Ik vind Keith Haring heel tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een goed doel om de opbrengst van de Viva Glam te doneren aan mensen die dat geld hard kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De verpakking, die is echt geweldig! Daar zou ik m alleen al voor kopen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik herken er goed de stijl van Keith Haring in terug. De verpakking is echt wel leuk gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik was nog niet bekend met deze samenwerking. Wat een beauty van een lipstick zeg. Maar belangrijker: het helpt ook een enorm goed doel. De tekeningen zijn zo mooi! En dat stoere hartje ook :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De verpakking ziet er heel mooi uit. Zelf draag ik nooit rode lipstick

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Preview: Olcay Gulsen Beauty Cappuchino en Baked lipproducten

Het is geen geheim dat ik een grote liefhebber ben van de producten van Olcay Gulsen Beauty. Recentelijk heb ik een viertal (nieuwe) product...