maandag 8 mei 2023

Review: Too Faced Teddy Bare

Review Too Faced Teddy Bare

Too Faced staat bekend om de super schattige vormgeving van hun fijne producten. Toen ik van de zomer in London was, kocht ik het te schattige oogschaduw palette Teddy Bare van ze. De vormgeving is niet alleen te leuk, maar de kwaliteit van de oogschaduw van Too Faced is altijd erg goed. Benieuwd hoe dit oogschaduw palette van Too Faced mij bevallen is? Dat lees je in deze review!


Too Faced Teddy Bare

Review Too Faced Teddy Bare

Voordat ik vertel wat mijn ervaringen zijn met het oogschaduw palette, vertel ik eerst wat Too Faced zelf zegt over het oogschaduw palette: 

Cuddle up with these warm, luxurious colours and slip into the sexiest version of yourself with shadows inspired by cuddles from your softest Teddy Bear. These sensual shades were formulated to feel smooth and buttery against your skin while they deliver high-impact seductive colour for looks that range from bare-ly there to pawsitively sexy.


Review Too Faced Teddy Bare

Het palette bevat creamy oogschaduw poeders waar van de matte tinten zo zacht zijn als boter. Ook zitten er een aantal metallic tinten in. Dit zegt Too Faced over deze bijzondere soort oogschaduw:

Extremely unique, speckled metallics are formed with varying types of pigments and pearls to deliver a one-of-a-kind multi-dimensional look. The metallic formula feels smooth while providing a glistening effect.

Ook geven ze een tip hoe je de verschillende kleuren kunt gebruiken om een mooie ooglook te maken: 

Apply a matte shade from lash line to brow bone using a large shader brush to neutralize the lid. Apply a deeper shade using a fluffy blender brush to sculpt the crease. Blend softly upward and outward to diffuse edges. Apply a shimmer shade on the eyelid using a small shadow brush with a pressing technique to deliver the richest shimmer payoff.


De meeste Too Faced producten hebben ook een geur. Zo ook het Teddy Bare palette. Deze zou naar honing moeten ruiken. Persoonlijk ruik ik maar weinig bij dit palette.


Review Too Faced Teddy Bare

De verpakking van het Teddy Bare palette is echt super schattig. Zo de kartonnen buiten verpakking licht bruin met in het midden het hoofdje van een teddy beer. Bovenop de verpakking zijn een soort swatches te vinden van het palette. Het palette zelf is langwerpig (maar smaller dan de andere Too Faced oogschaduw palettes) en heeft dezelfde tint bruin als de kartonnen verpakking. In reliëf staat er Too Faced en Teddy Bare. En bovenop het palette ligt een teddy beer. Super schattig. Het palette heeft een spiegel en telt 14 pans, waarvan 2 grote pans die een imprint hebben. In de ene pan staat Too Faced en in de andere staat een beren hoofdje. Bijna zonde om te gebruiken! Niet alleen de vormgeving is schattig, ook de namen van de oogschaduw kleuren zijn super schattig en teddy beer waardig:
The Snuggle Is Real (light peachy taupe)
Fur Real (champagne, goud en paarse vlokken)
Teddy Bare (licht geel/bruin)
Pot Of Honey (shimmering goud brons)
Embareassed (medium peachy roze)
Lace Teddy (maroon met witte en gouden vlokken)
Boop (donker plum bruin)
Bare It All (warm alabaster)
Mama Bear (warm licht bruin)
Gild A Bare (peachy roze met roze vlokken)
Fuzzy Wuzzy (donker rood bruin)
Press Paws (koel shimmering roze)
Stuffed (rijk medium bruin)
Sharing is Caring (medium terracota roze)


Review Too Faced Teddy Bare

Het zijn niet direct de meest spannende kleuren: allerlei tinten bruin en roze. Maar dit zijn wel de kleuren die ik graag en het meeste draag. Daarbij maken deze tinten dit palette tot het perfecte every day oogschaduw palette.


De kwaliteit en pigmentatie van dit Too Faced oogschaduw palette is erg goed. Daarbij zijn de poeders boter zacht (kwast even goed aftikken voordat je de oogschaduw op jouw ooglid gaat aanbrengen: anders zit de oogschaduw overal, behalve op jouw oogleden) en zijn gemakkelijk in elkaar over te blenden.


Wat vind jij van dit oogschaduw palette?


Helaas is het Teddy Bare oogschaduw palette  niet meer te koop in de winkels. Met een beetje geluk is het palette nog wel online te vinden. Zoals bijvoorbeeld bij Sephora France.

13 opmerkingen:

  1. Leuk dat pallet. Mooie kleuren ook. Alleen vraag ik mij af, gebruik jij al die kleurtjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoef eigenlijk niet de meest spannende kleuren, want ik ben echt fan van de meer bruine en neutrale tinten. Deze ziet er echt wel leuk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik houd van warme kleurtinten zoals oranje en bruin, in combinatie met de beer vind ik het er zeer schattig uitzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Smelt! Wat een geweldig lief en mooi pallette!! Deze zou ik ook wel willen hebben. Ik vindt alle tinten ook enorm mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een grappig doosje! Ik gebruik veel bruintinten en hier zitten mooie kleuren tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het inderdaad een hele leuke verpakking! De kleuren van het pallet zijn inderdaad mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het erg leuk en kunstzinnig eruit zien. Ook zijn het wel mijn favoriete kleuren denk ik (de bruintinten in ieder geval). Erg leuk bedacht. Iets om te bewaren. Maar uiteindelijk moet je het weg doen en dat vind ik dan weer erg jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het erg leuk en kunstzinnig eruit zien. Ook zijn het wel mijn favoriete kleuren denk ik (de bruintinten in ieder geval). Erg leuk bedacht. Iets om te bewaren. Maar uiteindelijk moet je het weg doen en dat vind ik dan weer erg jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alleen voor die verpakking zou ik het al willen kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, ik word al verliefd op het doosje van de palet! Wat ontzettend lief met dat beertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er echt wel ontzettend leuk uit, zowel de verpakking als de tinten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig design! Daar is goed over na gedacht, echt heel leuk, en het palet is ook nog eens heel netjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad, die doos is heel leuk gedaan. Mocht ik het in de rekken zien staan zou ik echter niet denken dat het om cosmetica gaat.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Masterclass: Nude look met By Dash Beauty

Een tijdje geleden ging By Dash Beauty live op Instagram. MUA Julia ging met verschillende By Dash Beauty producten een nude make up look ma...