woensdag 10 mei 2023

Geshopt in: Parijs

sephora
Altijd als ik in het buitenland ben, dan koop ik make up als souvenirs. Zo ook toen ik afgelopen april in Parijs was. Helaas heeft Parijs niet echt winkels zoals Kruidvat (wel veel pharmacies waar je de meest geweldige huidverzorging kan kopen). Maar ze hebben wel Sephora. Er zijn maar liefst meer dan 25 vestigingen in Parijs. Dus altijd wel eentje in de buurt! Ik had zo veel verhalen gehoord over Sephora, dat ik blij was dat ik er eindelijk heen kon gaan. Nu ben ik in wel twee keer bij een Duitse Sephora geweest. Maar dat was een shop-in-shop. Dat is toch net een andere beleving dat een echte standalone store! Benieuwd wat ik gekocht heb? Dat lees en zie je in dit artikel!


tarte

Een van de merken die ik tof vind, maar niet in Nederland te koop is, is tarte. Dit is een Amerikaans merk. Een paar jaar geleden heb ik er een oogschaduw palette van gekocht. Daar ben ik zo blij mee, dat ik een andere oogschaduw palette wil. Toen ik een van Sephora's liep, viel mijn oog op een super leuk tarte setje: make sparks fly. must-haves collection. In dit setje, wat maar €28 kost, zitten drie must have producten van tarte: het tartelette spark oogschaduw palette, een mascara en de maracua juicy lip (dit is een getinte lipbalm). Een super leuk setje dus waarmee je een complete look kunt maken.


tartelette spark Amazonian clay palette

De volledige naam van het oogschaduw palette is eigenlijk tartelette spark Amazonian clay palette. Een hele mond vol. De verpakking van het palette is klein en langwerpig en gemaakt van karton. Een beetje het formaat van een credit card. Ook heeft het palette een spiegel. Hiermee is het de perfecte reispartner dankzij het formaat en de spiegel. Het palette heeft een roze/wit/gouden marmeren print. In gouden letters staat de merknaam en de naam van het palette er op. Het palette bevat neutrale mauve tinten. Perfect voor een dagelijkse look. Er volgt nog een uitgebreide review later dit jaar.


tartelette tubing mascara

Mascara's. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Om de drie maanden wissel ik mijn mascara om vanuit hygiënische oogpunt. Dan is zo'n klein mascara perfect, aangezien ik niet elke dag mascara draag. De tartelette tubing mascara beloofd jouw wimpers lengte, volume en een krul te geven. Ik ben benieuwd. Hou mijn blog in de gate voor de review van deze mascara!


maracuja juicy lip balm

Ik gebruik graag een lip balm. De maracuja juicy lip balm wordt omschreven als een hybrid gloss balm. Iedereen is super enthousiast over deze hydraterende lip balm die ook de lippen voorziet van een glans. Ik ben benieuwd



Sephora Collection

Sephora heeft ook een eigen betaalbare lijn (prijzen zijn vergelijkbaar met drogisterij merken zoals Rimmel London en L'Oréal Paris). Ik had op Instagram al de nieuwste blushes en highlighters voorbij zien komen en die riepen gewoon mijn naam. Super mooie tinten. Ik heb drie filialen moeten aflopen eer dat ik ze tegen kwam. Overal waren ze uitverkocht. In het filiaal waar ik was, hadden ze ook nog maar een paar tinten. Gelukkig zaten er twee bij die mijn direct aanspraken.


Colorful Luminizer

De highlighter Sparkling Honey stralende mij gelijk toe toen ik voor het schap stond. De highlighter is een beetje roze/brons-achtig van kleur. Het is volgens de website van Sephora een hybride gel-poederformule versmelt met de huid en een langdurige glow geeft. Ik kan niet wachten om deze highlighter te gaan gebruiken!


Colorful blush

Natuurlijk wilde ik ook de nieuwste blush proberen. Van de paar kleuren die ze nog hadden, spraak de tint Heated mij het meeste aan. Het is een oranje/roze-achtige blush met subtiele gouden shimmering er in. Perfect voor de zomer lijkt me zo!


Wishing You oogschaduw palette

Toen ik in de rij bij de kassa stond, viel mijn oog op het Wishing You oogschaduw palette. Dit palette was uit de kerstcollectie van 2022 en was daarom voor de helft van de prijs. Daar word je toch blij van?! Als je de kleuren ziet, dan zou je niet zeggen dat het een palette is speciaal voor de feestdagen: het palette bestaat uit alleen maar bruin/nude tinten. De verpakking ziet er wel iets kersterig uit, maar als je snel kijkt, dan zie je dat niet eens. Voor mij is dit echt een palette met de perfecte kleuren voor dagelijkse looks. Dit palette is zo geproduceerd om de inpak op het milieu zo klein mogelijk te houden. Zo heeft het palette geen magneten om het dicht te houden, maar een elastiek. De verpakking is van karton en dat is gemaakt van duurzaam beheerde bossen. En de inkt is gemaakt op plantaardige basis.





5 opmerkingen:

  1. Wauw wat een prachtige producten! De tinten zijn echt schitterend! En super leuk dat je in Parijs bent geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, maar liefst 25 vestigingen! Dan is er inderdaad altijd wel eentje in de buurt denk ik. Leuke dingen heb je gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das inderdaad een serieuze lange naam voor zo een klein oogschaduw palette, maar de kleuren zien er wel best leuk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sephora is zo'n fijne winkel, ik loop ook altijd even binnen wanneer in Parijs. De tartelette spark Amazonian clay palette ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Ik vind het ook altijd heerlijk om in andere landen te shoppen. Zo leuk om nieuwe producten te ontdekken die niet in Nederland te verkrijgen zijn! Ik vind die oogschaduw kleuren van het eerste palette heel erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Masterclass: Nude look met By Dash Beauty

Een tijdje geleden ging By Dash Beauty live op Instagram. MUA Julia ging met verschillende By Dash Beauty producten een nude make up look ma...