vrijdag 5 mei 2023

Review: Mac Paint Pot

Review Mac Paint Pot
Er wordt wel eens gezegd: it's a crime not to prime. Of te wel: het niet gebruik van een primer is zonde. Dankzij een primer blijft alle make up de hele dag netjes zitten. Altijd als ik oogschaduw gebruik, breng ik eerst een primer aan. Dit voorkomt dat oogschaduw in de fijne lijntjes gaat zitten, het verlengt de levensduur van de oogschaduw én het zorgt dat de oogschaduw tinten net wat helderder/feller zijn. Kortom: een primer heeft veel voordelen. Momenteel gebruik ik de Mac Paint Pot als een oogschaduw primer. Benieuwd hoe mij dit bevalt? Dat lees je ik deze review!


De Mac Paint Pot is echt een icoon in de beauty wereld. En toch heeft het jaren geduurd eer dat ik deze primer ging kopen. Waarom? Geen enkel idee. Maar ik ben blij dat ik eindelijk deze legendarische oogschaduw primer heb gekocht. Nou ja, primer....


Mac Paint Pot

Wat is een Paint Pot? MAC legt het mooi uit op hun website: 

Een langdurig houdende oogschaduw met een hoog pigmentgehalte die crèmeachtig is bij het aanbrengen en intens en levendig zodra het is opgedroogd. Deze innovatieve formule voelt als een tweede huid en glijdt moeiteloos over de oogleden voor een naadloze dekking die niet zwaar of klodderig lijkt. De superieure kleur blijft kleurvast en zal niet uitlopen of ophopen in de plooien van je ooglid. 

 

Review Mac Paint Pot

Het is dus officieel niet een oogschaduw primer, maar een oogschaduw. Maar waarom wordt het dan vaak verkocht als primer? Dit komt door de textuur, hierdoor blijft de poeder oogschaduw beter hechten en daardoor blijft de oogschaduw ook de hele dag netjes zitten zonder in de fijne lijntjes te kruipen. Er zijn maar liefst 15 tinten Paint Pot. Zowel matte tinten als shimmer tinten. Ik heb de kleur Art Thera-Peachy. Dit is een zachte perzik tint die mooi bij mijn huidtint past. Maar er zijn ook genoeg andere tinten. Wat te denken beige en bruin tinten.  Ze hebben zelfs een zwarte en witte Paint Pot. En zelfs een veelkleurige holografische tint!


Review Mac Paint Pot

De Paint Pot, komt zoals de naam al doet vermoeden, in een klein doorzichtig glazen potje met zwarte deksel. Op het potje zelf staat MAC en op de onderkant kan je de kleurnaam vinden. De textuur is cream-achtig. Hierdoor blend je de oogschaduw/primer gemakkelijk uit. Je hebt ook maar een klein beetje nodig. Dus je doet erg lang met zo'n potje. Je kunt de het product aanbrengen met een kwastje of schone (!!!) vinger. Zelf gebruik ik mijn vingers om het aan te brengen, omdat door de warmte van je vingers de primer makkelijker kan uitblenden. De kleur die ik heb, vermengt zich goed met mijn huid. Je ziet de primer wel iets zitten, maar dat is geen ramp, aangezien er oogschaduw overheen gaat. De primer heeft geen invloed op hoe de kleuroogschaduw er uit gaat zien. Als in: het wordt een hele andere tint. De oogschaduw wordt wel feller dan zonder de primer. Ook blijft mijn oogschaduw de hele dag netjes zitten zonder in de fijne lijntjes te gaan zitten.


Kende jij de Paint Pot al?


Verkrijgbaarheid

Review Mac Paint Pot

De Mac Paint pot kost €28 en is te koop bij de Mac winkels in Amsterdam en Den Haag, maar ook online bij Mac. Bij geselecteerde filialen van de Douglas ene online is de Paint Pot te koop. Je kunt ook terecht bij de Bijenkorf voor de Paint Pot.

7 opmerkingen:

  1. Een oogschaduw welke heel de dag goed blijft zitten, dat lijkt me ideaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit lijkt me wel een fijn product om te gebruiken. Zeker wanneer de oogschaduw inderdaad beter blijft zitten zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de naam geweldig! Wat een leuk product trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat moet toch de ideale oogschaduw zijn haha, zeker het proberen waard dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kende de paint pot niet maar het klinkt zeker als een fijn product.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt mij ideaal voor mensen die inderdaad elke dag make up gebruiken, want dan weet je tenminste dat het de hele goed dag goed blijft zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als het echt de hele dag blijft zitten dan is dit ideaal natuurlijk! De naam doet me alleen wel denken aan "Mac" van "Apple" :P

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Masterclass: Nude look met By Dash Beauty

Een tijdje geleden ging By Dash Beauty live op Instagram. MUA Julia ging met verschillende By Dash Beauty producten een nude make up look ma...