vrijdag 14 april 2023

Make Up Zuster: Zelf een oogschaduw palette maken bij MAC

Zelf een oogschaduw palette maken bij MAC
Ik ben echt dol op oogschaduw paletten. Een groot nadeel van een palette is toch wel vaak dat je maar enkele kleuren van het palette vaak gebruikt en dat er altijd kleuren zijn die je nooit gebruikt. MAC heeft daar een oplossing voor: zelf je eigen oogschaduw palette maken. Natuurlijk wilde ik dat een keer doen. Kijk je mee naar het ontstaan van mijn persoonlijke oogschaduw palette?


Het leuke van een oogschaduw palette bij MAC maken is, dat je zelf niet alleen de tinten oogschaduw kan kiezen, maar ook hoe groot je jouw oogschaduw palette wilt hebben. Maak je simpele ooglooks? Dan is een klein oogschaduw palette met 2 of 4 kleuren wat voor je. Hou je van meer keus? Dan is het medium palette met 6 kleuren perfect voor je. Ben je professioneel bezig met make up of je kunt gewoon niet kiezen, dan is het grote palette wel wat voor je. Daarin kunnen 15 of 30 oogschaduw tinten.


Zelf een oogschaduw palette maken bij MAC
Ik maakte mijn eigen oogschaduw palette tijdens een make up les die ik bij MAC gevolgd heb. In mijn palette zitten de twee kleuren oogschaduw die we gebruikt hebben voor mijn look plus twee tinten die daar mooi bij passen. De volgende kleuren zitten in mijn eigen oogschaduw palette: Shell Peach (soft peach), Pale Ripened (lila), Vex (beige w/pink-green pearl) en Tutu (Duo chrome gold pink)
Ik ben erg blij met dit palette, want het is niet heel groot en de kleuren passen erg goed bij elkaar.

Het concept van een eigen gemaakt oogschaduw palette vind ik zo leuk, dat ik zeker nog een keer een oogschaduw palette ga maken.
Welke kleuren zou jij gebruiken als een oogschaduw palette zou maken?

Verkrijgbaarheid

Je kunt een eigen oogschaduw palette online maken of in de winkel. De prijzen liggen tussen de €35 voor een palette met 2 kleuren oogschaduw tot €454 voor 30 kleuren oogschaduw.


14 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee dat je zelf je palette kan samenstellen. Inderdaad gebruik je anders een groot deel niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een psychedelische look heeft het doosje. Ik word er duizelig van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie en zachte tinten. Ideaal voor dit seizoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik niet zo vaak meer make up, maar vroeger vond ik dit echt ideaal! Leuk dat het er nog is

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja is wel leuk als je het zo zelf kan samenstellen - je hebt een leuke keuze gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is inderdaad een heel goed idee want vaak gebruik je maar enkele kleurtjes uit een palet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat je zelf je eigen kleuren kan kiezen. Zo koop je telkens echt de kleuren die bij je teint passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goede tip, het lijkt me ideaal om je eigen palette zelf samen te stellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Op deze manier ben je in ieder geval wel verzekerd van een palette met kleuren die je ook gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou dit nog zo graag willen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is wel prijzig maar je doet er lang mee en gebruikt dan ook alle kleuren, aangezien je ze zelf kunt kiezen. Ik vind het ideaal klinken. En het doosje is tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat je zo je eigen palet kunt maken. Ik zou denk ik voor zachte tinten gaan voor een palet voor mij. En eentje met een klein glimmertje ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie warme tinten, ideaal voor de lente en de zomer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk dat je dat kunt doen! Dat zou voor mij een echte aanrader zijn. Helaas vind ik het wel wat prijzig.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: ELF Bite Sized Eyeshadow Mini Palette

De laatste paar jaar is het Amerikaanse merk ELF bezig met een opmars te maken in Nederland. En dat is niet zo gek ook. ELF (wat staat voor ...