dinsdag 7 juni 2022

Make Up Zuster: Make Up Session bij MAC

MAC Amsterdam

Het zal jullie vast niet ontgaan zijn dat ik een groot liefhebber ben van MAC en dat ik met heel veel plezier altijd shop in de MAC Pro Store in de Leidsestraat. Toen ik er vorige maand was, vertelde een van de lieftallige MUA's over de make up services die ze aanbieden. Dat leek me erg leuk om een keer te doen, dus boekte ik een sessie voor begin deze maand. Benieuwd hoe ik dit ervaren heb? Dat lees je in dit artikel!



MAC AmsterdamMAC biedt verschillende make up services aan: variërend van 15 minuten focus feature tot een full make up van 60 minuten. Toen ik boekte was er alleen een mogelijkheid voor een make up service voor 30 minuten: de Focus Feature Lesson. Ik koos er voor om de focus te leggen op mijn ogen. De make up service vind plaats in de kelder van de winkel (hier zijn ook alle gezichtsproducten te vinden: foundations, concealers, primers, bronzers, blush en highlighters)


Aangekomen bij de MAC winkel werd ik hartelijk ontvangen door Hilda. Voordat we aan de slag gingen met een ooglook, vroeg Hilda mij wat ik graag zou willen leren (een simpele symmetrische ooglook voor het dagelijks leven, geen Instragram ooglook), wat voor kleuren ik graag gebruik (heel spannend: bruin en nude tinten en af en toe roze) en hoe lang ik bezig ben met een ooglook (tussen de 10 en 20 minuten). Met deze informatie ging Hilda de winkel in om de producten te halen voor mijn look. Ze kwam met veel prachtige producten terug om een geweldige look te maken: Paint Pot in de perzik kleur (oogschaduw primer), Veluxe Brow Liner (wenkbrauw potlood), losse oogschaduws (Shell Peach en Pale Ripened), pigment (ben de kleurnaam vergeten), Prep + Prime Highlighter Radiant Rose (als concealer), MAC Stack Mascara en de Prep+ Prime Fix+ Makeup Setting Spray in de geur lavendel.

Tijdens het aanbrengen van de make up, legde Hilda stap voor stap wat ze aan het doen was. Waarna ik hetzelfde deed bij mijn andere oog. Ik kreeg diverse handige tips en tricks over hoe ik mijn ooglook naar een next level kan tillen. Waarbij het allemaal om techniek: om breng je jouw producten aan? Verschillende kwasten gebruiken, want elk type kwast heeft een andere functie. Maar ook hoe je de kwast vast houdt is erg belangrijk. En dat is mijn grootste uitdaging: ik hou mijn kwasten vast op dezelfde manier als ik een injectienaald vast hou. Ook de manier hoe je in de spiegel kijkt speelt een zeer grote rol in hoe je look uiteindelijk wordt.

Ik vind de uiteindelijke look erg mooi geworden. De kleuren zou ik niet zelf direct gekozen hebben, omdat ik vaak denk dat zulke tinten (peach en mauve) niet bij mij staan. Maar wat blijkt: ze staan prachtig bij mijn ogen. Dit komt omdat perzik en blauw complementaire kleuren zijn. Ze staan tegenover elkaar in de kleurcirkel, waardoor ze elkaar versterken. Ook vind ik het leuk dat Hilda een pigment (in het midden van het bewegend ooglid) in deze look heeft gebruikt. Ik heb zelf één potje pigment in mijn collectie die ik niet heel vaak gebruik, omdat ik het lastig vind om aan te brengen. Maar dankzij Hilda haar goede tips, ga ik het pigment vaker gebruiken, omdat het echt een toevoeging is aan een look!

MAC cosmetics
Natuurlijk heb ik ook een aantal producten van deze look gekocht: de twee oogschaduws (plus nog twee andere tinten: Tutu Good en Vex) en de highlighter. Als mijn huidige collectie mascara en mijn huidige oogschaduw primers op zijn, dan ga ik zeker de Paint Pot en de MAC Stack mascara kopen. Verder kocht ik nog een lippotlood in de kleur Beet. Daarnaast kreeg ik nog twee prachtige lipsticks: Maison Rouge en Mandarin O). Natuurlijk komen van al deze producten reviews online.

Ik vond deze make up service erg interessant en heel leerzaam. De eerst volgende keer dat ik weer naar Amsterdam ga, wil ik weer een make up service volgen!

Heb jij wel eens een make up les gevolgd?

De kosten van de 30 minuten durende Focus Feature Lesson is €35. Tijdens deze lesson kan je kiezen uit de volgende onderwerpen: ogen, wenkbrauwen, gezicht controuring en lippen.

13 opmerkingen:

  1. Wat leuk om hier meer over te lezen! Ik wil dat eigenlijk ook wel eens doen maar heb tot nu toe nog niet echt gedurfd. Maar eens kijken of over die drempel (letterlijk en figuurlijk) kan stappen binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leerzaam, zo leer je de truckjes van de professionals. Ik denk dat je daar erg veel aan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, nog nooit maar dat zou best nuttig zijn voor mij. Want ik weet totaal niet hoe zoiets moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig dat dit kan. Het is altijd goed om tips en tricks te leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn liefde voor het merk M.A.C. deel ik graag met je! Leuk dat je dit hebt ervaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je op deze wijze ook kan leren welke kleuren goed bij je gezicht passen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er leuk uit zo'n dag en zeker mooie kleuren. Ooit wel eens gedaan, maar dat was lang geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk dat ze dat doen zeg! Ik gebruik alleen budget producten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit heb ik nog nooit laten doen. Wel ging ik vroeger naar een kapper en daar kwam je altijd buiten met lichte make-up. Was wel leuk! Ik vind het resultaat je echt wel staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb wel eens een make-up les gevolgd, ik vond het heel interessant maar niet echt mijn ding haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk hoor, lijkt me echt iets voor mij. Ik ben zo slecht in make uppen! En ik vind de prijs ook erg meevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je trouwens een leuke jurk of top aan met die bloemetjes! Ik houd erg van die stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb nog zo veel te leren op het gebied van make-up. Ik heb geen idee welke kwast ik waarvoor moet gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: By Dash Beauty Mysterious Lip Gloss

Toen ik een klein meisje was, had mijn oma een groene lipstick maar als ze die op deed werden haar lippen niet groen, maar rood. Ik vond dat...