dinsdag 27 december 2022

Schoonheid in de kunst: MAC Tempting Fate

MAC Tempting Fate

Wie mij al langer volgt weet dat ik, voordat de zorg in ben gegaan, kunstgeschiedenis heb gestudeerd. Ik word dan ook altijd extra blij als een make up product een link heeft met kunst. Als je de verpakking ziet, dan snap je dat ik heel enthousiast werd toen ik in Engeland een lipstick uit de Temping Fate collectie van MAC tegen kwam. Benieuwd hoe deze verpakking er uit ziet? Lees dan snel verder! 


MAC Temping Fate

MAC Tempting Fate

In de herfst van 2021 kwam MAC met de Tempting Fate collectie. Deze collectie bestond uit een prachtig oogschaduw palette (ik hoop deze ooit nog eens tegen te komen), setting spray, eyepencils, highlighters en lipsticks. Voordat ik wat meer vertel over waarom ik deze collectie zo mooi vind, vertel ik eerst wat MAC zelf heeft gezegd over de collectie:

Discover a fall colour collection so decadent, it should be forbidden. Feast your eyes on the succulent flavours of autumn, dripping in temptation. Surrender to your cravings with plush pigments and tantalizing textures – all enrobed in luxurious special-edition, gilded baroque packaging.


Ik heb in London de lipstick Bitter Sweetie gekocht. Dit is een fuchsia tint. Erg mooi en de kleur past perfect bij de herfst.


MAC Tempting Fate

De verpakking waar de lipstick in zit, is al een kunstwerkje op zich. Er staat een prachtig fruit stilleven op. Normaal zijn de kartonnen verpakkingen van MAC glad van textuur, maar deze keer niet! De verpakking voelt wat ruw aan. Het lijkt heel erg op canvas waarop schilderijen worden geschilderd. Door de combinatie van het stilleven en de textuur van de verpakking, lijkt het net een echt kunstwerkje! De lipstick zelf is ook een heus kunstwerk. Op het onderste gedeelte van de huls staat hetzelfde fruitstilleven als op de verpakking. De dop heeft een diep paarse kleur met een gouden barok (floraal) motief. Dit zelfde motief is zichtbaar op get gouden gedeelte van de lipstick als je de dop verwijderd. Ik vind dit een van de meest chique verpakkingen die MAC ooit heeft uitgebracht.


Wat vind jij van deze verpakking?



16 opmerkingen:

  1. Wat mooi zeg, die gooi je niet zo direct in de vuilbak als ze op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een prachtige verpakking! Mooi ook om cadeau te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begrijp heel goed dat als je van kunst houdt, dat je deze lipstick in je collectie wilt hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem schitterend Tessa! Ik koop nooit lippenstift maar deze zou ik bijna willen alleen maar vanwege de mooie verpakking.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat bijzonder ook dat ze de verpakking zelfs een speciale structuur hebben meegegeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waan-zin-nig mooi! Toevallig heb ik een MAC-lipstick gegeven aan een vriendin van mij. Wel een 'gewone' verpakking. Deze is echt prachtig. Heel bijzonder en een ware eyecatcher die je alleen daarom al zou willen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waan-zin-nig mooi! Toevallig heb ik een MAC-lipstick gegeven aan een vriendin van mij. Wel een 'gewone' verpakking. Deze is echt prachtig. Heel bijzonder en een ware eyecatcher die je alleen daarom al zou willen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh prachtig zeg! Die je zou je alleen voor de looks al in je collectie willen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben dol op dit soort ontwerpen en wat een vondst om dat als make-up decoratie aan te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie lippenstift. Ik houd van Mac spullen.
    Ik ga deze ook kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie verpakking, deze is te mooi om na gebruik weg te gooien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige diepe kleur! En die verpakking, te mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie lipstick zeg! En die verpakking ook, prachtig. Ik ben daar zelf ook heel gevoelig voor, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oeh, heel tof. Ik houd ook erg van kunst en van 'mooie dingen' dus ik kan dit soort producten erg waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige verpakking heeft deze lipstick. Die gooi je niet zomaar weg!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Preview: Olcay Gulsen Beauty Cappuchino en Baked lipproducten

Het is geen geheim dat ik een grote liefhebber ben van de producten van Olcay Gulsen Beauty. Recentelijk heb ik een viertal (nieuwe) product...