vrijdag 16 september 2022

Review: Olcay Gulsen Beauty Room Spray Palm Springs

Review Olcay Gulsen Beauty Room Spray Palm Springs
De zomer is nu echt voorbij. Maar wil je, net zoals ik, nog wat langer van de zomer geniet? Dan is de nieuwste Room Spray van Olcay Gulsen Beauty in de geur Palm Springs echt wat voor jou! Benieuwd waar deze naar ruikt of geen idee wat een room spray is? Dat lees je allemaal in deze review. Plus mijn ervaringen met de room spray!


Review: Olcay Gulsen Beauty Room Spray Palm Springs

Voordat ik mijn ervaringen deel met de room spray, leg ik eerst uit wat een room spray is. Je gebruikt een room spray als je een lekker geurtje wilt hebben in een kamer. Of te wel: het is een parfum voor jouw huis. Hou je van een subtiele geur? Dan spray je de room spray verspreid door de kamer. Wil je een wat aanwezige geur? Spray dan een aantal keer op dezelfde plek.


Review Olcay Gulsen Beauty Room Spray Palm Springs
Dit is wat Olcay Gulsen Beauty zelf zegt over hun Room Spray Palm SpringsDe Home Spray brengt Golden Hour naar het comfort van je eigen huis en kun je het hele jaar door van vakantie vibes genieten. Geïnspireerd op de flora en fauna van Palm Springs wordt de geur gekenmerkt door sprankelende topnoten van bergamot uit Calabrië en roze grapefruit. Na een heldere opening laten frisse akkoorden van petit grain, neroli en geraniumblad zich zien om vervolgens te blenden met groene basis noten van theebladeren, rabarbersap en vetiver.




Net zoals een traditioneel parfum, bestaat een room spray uit topnoten, hartnoten en basisnoten. De topnoten zijn de eerste kennismaking met de geur. Het is dominant aanwezig, maar blijft vaak maar enkele minuten hangen. De hartnoten zijn, zoals de naam al aangeeft, het hart van het parfum. Deze blijven enkele uren hangen. Tot slot heb je de basisnoten. Deze ruik je als laatste.

De Olcay Gulsen Beauty Room Spray Palm Springs is als volgt opgebouwd: Calabrische bergamot en roze grapefruit vormen de topnoten, het hart van de spray wordt gevormd door petit grain, neroli, geraniumblad en tot slot bestaan de basisnoten uit theebladeren, rabarbersap en vetiver.

De Palm Springs geur doet me echt denken aan een vakantie op een tropische eiland. Echt heerlijk. Hoe lang de geur blijft hangen, is afhankelijk van een aantal zaken. Hoe groot is de ruimte waar je het parfum sprayt en hoe vaak je sprayt. Hoe kleiner de kamer, hoe aanweziger de geur is en hoe vaker je sprayt, hoe intenser de geur is en ook hoe langer de geur blijft hangen. Zelf spray ik het parfum in mijn huiskamer, rondom de plekken waar ik zit. Dan blijft de geur ruim een uur hangen en vervaagd geleidelijk.

Verkrijgbaarheid:

De Olcay Gulsen Beuaty Room Spray in de geur Palm Springs is te koop op de website van Olcay Gulsen voor €24,95 Je kunt de Room Spray ook kopen bij Glow Institute in Rotterdam.

13 opmerkingen:

  1. Ik gebruik af en toe geurkaarsjes maar ik hebnog nooit een room spray gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een vakantie op een tropische eiland; daar ben ik hard aan toe! Je hebt mij heel nieuwsgierig gemaakt naar de geur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit lijkt me wel een goede roomspray omdat ik meestal niet zo fan ben van de standaard geuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk een roomspray! Ik gebruik meestal de roomsprays van Rituals, maar deze klinkt ook erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een room spray lijkt me heerlijk voor de herfst en de winter, een goede tip

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ik hou echt van roomspray haha. Het geeft altijd zo'n extra schoon gevoel met een lekker geurtje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet het niet. Aan de ene kant vind ik het niet zo goed klinken, in die zin dat ik liever de deuren en ramen openzet voor echte frisse lucht. Alleen krijg ik steeds de kat van de buren binnen. Aan de andere kant gebruik ik wel geurstokjes en dat is eigenlijk hetzelfde. Meer on topic klinkt dit wel als een fijne geur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb nog niet eerder van een roomspray gehoord. Met drie dochters ruikt ik de hele dag door verschillende geurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat de collectie van Olcay ook roomsprays heeft! Ik wist dat nog niet en deze lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik las je stuk en dacht jaaaa die ga ik uitproberen en toen zag ik de prijs haha. Nee dat wordt hem dus niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan zelf niet zo goed tegen geurkaarsen, dus ik weet niet of ik dit zo snel zal proberen, zeker ook omdat de prijs best aan de hoge kant is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb meestal geurstokjes op in mijn kamer staan. Zo af en toe wordt er op mijn kamer, ook wel eens een spray gespoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo'n room spray lijkt mij wel wat! Misschien dat ik dan ook eindelijk eens zo'n heerlijk geurend toilet kan hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Geshopt: Le Pliage tas van Longchamp

Al geruime tijd zat ik er aan te denken om de iconische Le Pliage tas van Longchamp aan te schaffen. Toen ik de tas bij een collega zag, was...