vrijdag 6 augustus 2021

Review: NYX Matchy-Matchy Monochromatic Palette

Review: NYX Matchy-Matchy Monochromatic Palette
Zoals jullie weten is NYX Professional Makeup een van mijn favoriete make up merken. Over alle producten ben ik tevreden (nou ja, de Can't Stop Won't Stop Foundation niet. Maar ligt niet aan het product zelf, maar aan mijn huid. Deze foundation is niet geschikt voor een droge huid). Een tijdje geleden kocht ik mijn allereerste miskoop bij NYX Professional Makeup. Benieuwd welk product dat is en waarom het een miskoop is? Lees dan vooral verder!

NYX Professional Makeup Matchy-Matchy Monochromatic Palette
Review: NYX Matchy-Matchy Monochromatic Palette
Het is geen geheim dat ik dol ben op mooie oogschaduw paletten. Toen ik de Matchy-Matchy Monochromatic Palette zag, moest ik er gewoon een hebben. Na lang twijfelen, heb ik gekozen voor het Berry Mauve palette. Een mooi berry toned palette met zes tinten oogschaduw, een blush en een highlighter. Alleen mooi op elkaar afgestemd. Het lijk mij een perfect palette om mee te nemen op vakantie. Voordat ik vertel waarom ik dit palette niet prettig vind, vertel ik eerst wat NYX Professional Makeup zelf zegt over het palette: 
Review: NYX Matchy-Matchy Monochromatic Palette
Deel uw color story met behulp van het nieuwe NYX Matchy-Matchy Monochromatic Palette. Met zes oogschaduws, een blush en een illuminator met een zijdezachte textuur, heeft elk van de vijf zorgvuldig samengestelde collecties een verbluffende familie van tinten en een verscheidenheid aan afwerkingen. Deze stijlvolle paletten brengen de monochrome obsessie van de modewereld naar uw make-upset.

Het palette is langwerpig met een doorzichtige deksels. Op deze deksel staat in witte (naast de merknaam) Matchy-Matchy Monochromatic Palette. Ik vind doorzichtige deksels altijd prettig, omdat je zo in één oogopslag ziet welke kleuren je hebt. Links in het palette zit de illuminator en rechts is de blush. Dit zijn ook gelijk de twee grootste pans in het palette. In het midden zitten de zes oogschaduw pans. Deze zijn kleiner als de blush en de illuminator. Ik vind de kleuren echt super mooi in de pans, maar helaas zie je dat niet heel erg terug in de swatches en al helemaal niet terug in de ooglook. Je moet de kleuren van de oogschaduw heel erg opbouwen, maar daardoor worden ze een beetje patchy, korrelig. Ook het blenden gaat niet erg goed: je kunt de kleuren nauwelijks in elkaar laten over blenden. En dan de houdbaarheid: die is slecht. Na een paar uur zijn de kleuren aan het vervagen, ondanks het feit dat ik een goede oogschaduw primer had gebruikt. De illuminator is eigenlijk het enige uit het palette dat mooi aan te brengen is. De blush is ook wat korrelig.

Mijn mening
Review: NYX Matchy-Matchy Monochromatic Palette
Hoe mooi ik het NYX Professional Makeup Matchy-Matchy Monochromatic Palette er ook uit vind zien, is het een miskoop. Iets wat ik maar zelden heb bij NYX Professional Makeup.

Wat vind jij van dit palette?

Verkrijgbaarheid: Het NYX Professional Makeup Matchy-Matchy Monochromatic Palette is onder meer te koop bij Douglas en Wehkamp voor ongeveer €20

14 opmerkingen:

  1. Ik vind natuurlijke tinten altijd mooi, deze kleuren vind ik erg fel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat jammer dat de kwaliteit zo tegen valt en het daardoor een misoop is. de kleuren zijn erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat is een illuminator? waar gebruik je die voor? nog nooit van gehoord

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou het gewoon een slechte versie kunnen zijn, of denk je dat het gewoon een miskleun van ze is?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelf meer van lichtte tinten en felle tinten lipstick

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het er eigenlijk een beetje goedkoop uitzien, tenminste wat het doosje betreft bedoel ik dan. Daarnaast spreken deze kleuren mij sws niet aan, mij te fel, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Balen zeg dat het een miskoop is, maar een goede review! Anderen zijn nu gewaarschuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat is een ulliminator?

      jammer dat het zo tegen valt...gelukkig is dit merk wel budgetproof toch?

      Verwijderen
  8. Wat jammer dat dit pallet een beetje tegen valt ik vind de kleuren namelijk echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hun wenkbrauwpotlood is zo goed en verslavend. Nu moet ik dit ook een keer uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor die prijs een miskoop lijkt mij heel erg balen. Het zijn wel kleuren die ik zelf niet uit zou kiezen moet ik je eerlijk zeggen. Ik ben meer van de bruine tinten (van zacht bruin tot donkerbruin), maar dat past nu eenmaal beter bij de kleur van mijn ogen en huid. Ik vind het wel heel goed dat je een miskoop ook deelt (en goed beargumenteerd) want daar hebben anderen weer heel veel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor die prijs een miskoop lijkt mij heel erg balen. Het zijn wel kleuren die ik zelf niet uit zou kiezen moet ik je eerlijk zeggen. Ik ben meer van de bruine tinten (van zacht bruin tot donkerbruin), maar dat past nu eenmaal beter bij de kleur van mijn ogen en huid. Ik vind het wel heel goed dat je een miskoop ook deelt (en goed beargumenteerd) want daar hebben anderen weer heel veel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat jammer dat het resultaat niet is wat je er van verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat jammer dat het tegenvalt! Ik heb nog niet eerder van het merk gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...