vrijdag 4 februari 2022

Review: Alka Deo

Review Alka Deo
Eerder dit jaar plaatste ik een preview artikel over een nieuwe soort deodorant: Alka Deo. Inmiddels heb ik deze bijzonder deo een tijdje in gebruik en deel ik mijn ervaringen met de Alka Deo. Lees je gezellig mee?

Alka Deo

Voordat ik mijn ervaringen met deze bijzonder deodorant deel, vertel ik eerst wat meer over de Alka Deo: Alka Deo is een deodorant en crème in één. De basische formule bevat alle huidverzorgende ingrediënten van Alka Crème, waardoor gebruik bijdraagt aan het beschermen en gezond houden van de huid. Tegelijkertijd voedt de hygiënische deostick de huid met heerlijke oliën, boters en basische mineralen. Zo werkt olijfolie herstellend en beschermend, jojoba-olie ontstekingsremmend en kokosolie helend. Zonnebloemolie voorkomt huidveroudering, zoete amandelolie is kalmerend en verzachtend en Shea boter staat bol van de vitamine A en E en werkt als een natuurlijke antioxidant, co-enzym Q10 werkt tegen huidveroudering. Ondertussen helpen olijfwas, zonnebloemwas, carnaubawas en squalaan de huid te beschermen. Alle ingrediënten zijn plantaardig, zo ook zink dat niet alleen onaangename geurtjes tegengaat maar ook bijdraagt aan de celvernieuwing. Fris en vegan!

Dit klinkt veel belovend niet waar? De crème deo komt in een mooie blauwe verpakking met in witte letters de naam van het product en het merk. Op de achterkant is meer informatie te vinden over de deo.


Review Alka Deo
Normaal gebruik ik een deo rollor (thuis) of een spuit deo (op werk). Het was dus even wennen om een creme deo te gebruiken. De eerste keer voelde de stick wat hard en stevig aan. Maar dat is normaal. Je moet de stick circa tien seconde tegen jouw oksel houden. Door jouw lichaamstemperatuur wordt de Alka Deo zachter en kan je hem gemakkelijk uitsmeren. In het begin was het wel even wennen. Waarbij je bij een deo roller altijd nog even een nat gevoel hebt, dat de deo nog moet opdrogen. Is dat bij deze niet het geval. Je kunt dus gelijk jouw kleding aantrekken zonder bang te zijn de de deo lelijke vlekken of strepen achterlaat. 

De Alka Deo heeft een basische pH-waarde van 8,2. Dit betekend dat de deo nare geurtjes die ontstaan door de zure afvalstoffen van de bacteriën geneutraliseerd wordt. De magnesium en plantaardige zink zorgen ook voor de geurneutralisatie, zonder dat jouw huid wordt afgesloten. Als het erg warm is, tijdens het sporten of op werk, dan ga ik nogal snel en veel zweten. Erg vervelend gevoel is dat (ondanks dat zweten een erg belangrijke functie heeft: het koelt jouw lichaam namelijk af). Ik heb de Alka Deo nu enige tijd in gebruik en ik moet zetten: na een flinke sessie in de sportschool ruik ik geen zweet en voelen mijn oksels ook niet zo heel nat en zweterig aan! Wat mij betreft is dit by far de beste deo ooit die ik gebruikt heb!


Mijn mening

Ik vind de Alka Deo een zeer fijne deo die doet wat het belooft: naturaliseert de zweet geur en verzorgd de gevoelige okselhuid. In het begin is het wel even wennen om een creme stick deo te hebben, maar na een paar dagen wil ik niets anders meer!

Ben jij al bekend met de Alka Deo?


Verkrijgbaarheid

Alka Deo is een product uit de Alka Beauty-lijn, die verder bestaat uit Alka Crème en het Alka® Badzout. De deo is verkrijgbaar bij de vakdrogist, gezondheidswinkel, reformwinkel en online voor €16,95 (75ml). Er is ook een handig tasformaat van 25ml voor €8,95.

* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening niet*

20 opmerkingen:

  1. Bij een roller denk ik meteen: 'Bah, dat vind ik niet hygiënisch.' Maar het principe dat je ook meteen je huid verzorgt spreekt me wel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om te lezen dat zo'n stick snel went. Mag ik vragen hoe je zo'n stick schoon houdt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Normaal ben ik geen fan van creme deo, maar dit leest alsof ik het een keer een kans moet geven. Fijne review, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit merk ken van de tabletjes die ze hebben om je lichaam te ontzuren. Ik denk dat dit wel een goede basis is. Want stinkend zweet is eigenlijk ook een ontlading van afvalstoffen door verzuring van het lichaam. Backing soda of zuiveringszout doet dit ook. Dus zonder deze deo geprobeerd te hebben, weet ik zeker dat het heel goed werkt zonder de porien af te sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben geen fan van een roller, maar fijn dat het voor jou goed werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat handig een deo en crème in een. Ik gebruik altijd de oldskool dove deo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt als een goede deo die ik zeker een keer moet proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke review en dit merk kende ik nog niet :) ik zelf gebruik ook graag een deo in créme vorm alleen dan die van Deoleen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Interessant om te lezen. Ik ga binnenkort op zoek naar nieuwe alternatieven voor mijn huidige deo. Ik zal deze onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oehh! Die wil ik wel proberen. Ik gebruik altijd zulke deo’s. Van andere heb ik altijd het gevoel alsof ik deo spuit na het scheren zeg maar, brand altijd en irriteert. Met deze deo’s heb ik nergens last van

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wist niet dat dit ooo bestond. Ben wel benieuwd nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik was nooit zo van de rollers, maar de laatste tijd gebruik ik steeds vaker een roller. Deze vind ik sws wel interessant om te proberen omdat je dan ook direct je huid verzorgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb die al enkele keren op social media zien voorbij komen. Dank je wel voor de interessante review. Het lijkt me een heel doeltreffend product al ben ik niet echt fan van rollers

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Yes hier ben ik mega benieuwd naar! Thnx voor de reminder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik was hier heel erg benieuwd naar! Ik merk toch dat natuurlijke deodorants - bij mij - niet altijd even optimaal werken. Alsof ik er sneller 'doorheen ga' dan bij een niet-natuurlijke deodorant. Ik probeer wel graag verschillende merken uit. Dit klinkt als een hele fijne optie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik was hier heel erg benieuwd naar! Ik merk toch dat natuurlijke deodorants - bij mij - niet altijd even optimaal werken. Alsof ik er sneller 'doorheen ga' dan bij een niet-natuurlijke deodorant. Ik probeer wel graag verschillende merken uit. Dit klinkt als een hele fijne optie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goed dat het zo bevalt. Ik houd zelf niet van sticks, vind het niet prettig, ik heb liever een spray.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat fijn dat het je huid ook gelijk verzorgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben benieuwd of ze deze nog verkopen. Het ziet eruit als een hele fijne deodorant

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Geshopt: Le Pliage tas van Longchamp

Al geruime tijd zat ik er aan te denken om de iconische Le Pliage tas van Longchamp aan te schaffen. Toen ik de tas bij een collega zag, was...