vrijdag 30 juli 2021

Review: NYX Can't Stop Won't Stop Mattifying Powder

Review NYX Can't Stop Won't Stop Mattifying Powder
De Can't Stop Won't Stop lijn van NYX Professional Makeup is uitgebreid met een nieuw product: de Can't Stop Won't Stop Mattifying Powder. Als lid van het NYX Professional Makeup Test Squad mocht ik maar liefst twee poeders uit deze lijn ontvangen. Benieuwd hoe ik deze poeders vind? Lees dan vooral verder!


NYX Professional Makeup Can't Stop Won't Stop Mattifying Powder
Maar was is de 
Can't Stop Won't Stop Mattifying Powder nu precies? Online lees je het volgende: De Can't Stop Won't Stop matterende poeder laat de huid er onmiddellijk ultra-mat uitzien en minimaliseert het verschijnen van olie en glans. Deze lichtgewicht formule biedt de hele dag een gladde, matte finish zonder er droog, cakeachtig of ashy uit te zien voor een perfecte huid. De translucent maar opbouwbare tinten zijn makkelijk te blenden zonder in fijne lijntjes te nestelen voor een gelijkmatige, gladde afwerking. Dit matterende poeder vertraagt make-up slijtage en geeft een matte afwerking van foundation zonder af te geven. Dit poeder minimaliseert het uiterlijk van olie en glans de hele dag voor een ultra-matte finish die de hele dag niet hoeft te worden bijgewerkt. De poeder laat de huid er onmiddellijk ultra-mat uitzien en minimaliseert het verschijnen van olie en glans.

Review NYX Can't Stop Won't Stop Mattifying Powder
Het is dus een getinte setting poeder die je zowel onder als over jouw make up kunt aanbrengen. Er zijn twaalf tinten verkrijgbaar. Dat is inclusief de 'kleur' translucant. Deze tint is speciaal voor mensen met een fair to medium skintone.  En voor de mensen met een tan tot deep skintone is er de kleur peach. De andere tien kleuren zijn lopen van fair tot rich. Weet je niet welke tint je moet hebben en gebruik je de Can't Stop Won't Stop foundation? Neem dan een kijkje op de Amerikaanse site van NYX Professional Makeup. Daar is een lijstje te vinden met welke tint foundation het beste past bij welke poeder tint. Ook kan je op de website een virtuele try on doen.

Review NYX Can't Stop Won't Stop Mattifying Powder
Ik heb naast translucant ook de kleur light gekregen. Deze tint past perfect bij mij. Voordat ik mijn ervaringen deel, vertel ik eerst nog wat over de vormgeving. De verpakking past perfect bij NYX Professional Makeup: een vierkant plastiek doosje met een doorzichtige deksel. Op de deksel staat de gebruikelijk informatie. Op de onderkant van het doosje staat de kleur vermeld en de ingrediënten. Het poeder zelf heeft een imprint van een hartje. Erg schattig. Al zal deze wel snel vervagen bij gebruik. Ik heb de poeders op verschillende manier gebruikt: zonder foundation (dit deed ik op een warme dag), onder mijn foundation en over mijn foundation. Mijn voorkeur gaat uit naar het poeder te dragen over mijn foundation. Hierdoor blijft mijn foundation niet alleen netter, maar gaat het blenden van bronzer en blush ook gemakkelijker. Persoonlijk zie ik maar weinig verschil tussen de twee tinten die ik heb. Maar misschien komt dat ook doordat de tint light de een na lichtste tint is en dus vrij dichtbij de tint translucant ligt. De Can't Stop Won't Stop Mattifying Powder doet wat het belooft: mijn huid ziet er mat uit, maar zonder er cakey uit te zien.

Mijn mening
Ik vind de NYX Professional Makeup Can't Stop Won't Stop Mattifying Powder een fijne poeder om mijn foundation te setten op een warme zomerse dag. Wanneer ik de poeder gebruik, ziet mijn huid er mat uit.

Gebruik jij een poeder om jouw foundation te setten?

Verkrijgbaarheid: de NYX Professional Makeup Can't Stop Won't Stop Mattifying Powder kost rond de €10 en is onder meer te koop bij Etos, Wehkamp, Douglas, Bol.com en Boozyshop

* Disclaimer: dit artikel bevat producten die ik ontvangen heb van een merk/bedrijf. Dit beïnvloed mijn mening nie
t*

19 opmerkingen:

  1. Ik gebruik op warme dagen geen foundation dus ook geen poeder :) maar mocht ik ze gebruiken dan lijken deze me super fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oehh die klinkt goed, ja dat gebruik ik om er kleur mee te creëren.
    Beautyn0te

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Regelmatig werk ik mijn make-up af met lichte poeder.
    Toch merk ik dat ik dan steeds mijn gezicht extra dien te hydrateren anders voelt het niet zo prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik ook altijd een transparante poeder.;)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die laatste kun je gebruiken als highlighter. Leuke toevoeging aan je make up en ook een geweldig merk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie en informatieve blog. Zelf gebruik ik het niet maar desondanks leuk om te lezen. Zo leer je toch telkens een beetje bij 🐝

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruik nooit dit soort producten, heb er ook gewoon geen geduld voor, dus een dagcreme en heel af en toe een foundation, maar verder niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleuren voor als je wilt stralen in de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik gebruik het niet maar het ziet er wel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vraag me af, want ik heb hier niet zo veel verstand van: wat doet dit op termijn met je huid?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lange naam heeft dit product. Dat is een hele mond vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wist niet eens van het bestaan af, maar ik kan me voorstellen dat dit handig is bij een feest of zo. Dan wil je dat je make up de hele avond goed uit ziet. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een hoop keuze qua kleuren! Dan zit er voor iedere teint iets tussen. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi dat er zoveel tinten van zijn. Mooi met dat hartje erin ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik gebruik het af en toe, maar ook zonder foundation. Onlangs werd er een foto van mij gemaakt thuis (voor in de krant) zonder visagie en de fotograaf adviseerde mij om wat poeder op te doen om glimmen te voorkomen. Toen maakte ik er ook gebruik van. Glimmen op een foto kan zo niet mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik gebruik het af en toe, maar ook zonder foundation. Onlangs werd er een foto van mij gemaakt thuis (voor in de krant) zonder visagie en de fotograaf adviseerde mij om wat poeder op te doen om glimmen te voorkomen. Toen maakte ik er ook gebruik van. Glimmen op een foto kan zo niet mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik leer zoveel van make-up door jouw artikelen! Dit heb ik nog nooit gebruikt, maar het klinkt als heel handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heb weleens poeder over mijn foundation gebruikt, maar dat zag er gelijk heel 'zwaar' uit. Als het warm is misschien wel een optie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat handig dat er een lijst met tinten is zodat je precies weet welke foundation je nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: dagje Parijs de voorbereidingen

Vorig jaar ben ik een midweek naar Parijs geweest. Dat was me zo goed bevallen, dat ik dit jaar terug wilde. Nu is het met de Olympische Sp...