vrijdag 16 juli 2021

Review: Iconic London Prep Set Glow Original Setting Spray

Review Iconic London Setting PREP-SET-GLOW Original Setting Spray
Jullie weten inmiddels denk ik wel dat ik niet zonder een goede setting of fixing spray kan. Zo'n spray zorgt er niet alleen voor dat jouw make up netjes de hele dag blijft zitten, het verzorgt vaak ook nog eens jouw huid. Een van mijn favoriete merken Iconic London heeft meerdere van zulke sprays in hun collectie. Vorig jaar heb ik al kennis mogen maken met de 
Prep-Set-Glow Spray en dit jaar zat er in de LookFantastic X Iconic London beauty box de Prep Set Glow Original Setting Spray. Ik ben benieuwd of ik deze spray net zo fijn vind als de glow variant! 

Iconic London Setting Prep Set Glow Original Setting Spray
Review Iconic London Setting PREP-SET-GLOW Original Setting Spray
Dit is wat Iconic London op hun website zegt over de Prep-Set-Glow: It's time to get glowing! Prep-Set-Glow is a gorgeous hydrating mist that feels refreshing and contains light reflecting properties that leaves the skin with ICONIC's glow. This stunning multi-use spray can be used to prep the skin before applying make-up, set a finished look or add a radiant gloss to a bare face and it's 100% Vegan. This wonder spray has extracts of cucumber and chamomile which will give you a stand out gloss. If that isn't enough its also rich in Antioxidants, Green Tea and Vitamin E which helps to condition your skin and not forgetting caffeine which can aid in combatting dark circles around your eyes. This hero product is going to leave your skin revitalised and glowing.

Volgens Iconic London kan je de spay voor verschillende doeleinden gebruiken:
  • Spritz Prep-Set-Glow onto bare skin, before makeup application. This will ensure skin is hydrated and add a little glow before foundation application.
  • Apply foundation and all base makeup once the spritz has dried.
  • For intense pigment payoff from your eyeshadow, spray your eyeshadow brush before you pick up the product. In one-swipe you will get gorgeous and highly-pigmented eyeshadow payoff.
  • Once you have applied your full makeup look, give Prep-Set-Glow one final spritz over the top to finish and add that EXTRA glow.
  • Spritz your body for ultimate glam babe!
Zelf gebruik ik de Prep-Set-Glow na het aanbrengen van al mijn make up om er voor te zorgen dat alles netjes op zijn plek blijft zitten.

De Prep Set Glow Original Setting Spray wordt qua kleur omschreven als a perfect champagne glow to make any skin tone radiant and glossy.

Review Iconic London Setting PREP-SET-GLOW Original Setting Spray
Als ik al mijn make up heb opgebracht, spray ik de Prep Set Glow Original Setting Spray over mijn aangebrachte make up. De spray zorgt er niet alleen voor dat mijn make up de hele dag mooi en netjes blijft zitten. Het smelt ook mijn foundation, bronzer en blush samen. Ook geeft de Prep Set Glow Original Setting Spray mijn huid een mooi gezonde glans. Daarbij voelt mijn huid ook gehydrateerd en verzorgd aan. Mijn make up overleeft met gemak de hele dag, inclusief het dragen van een mondkapje. 

Mijn mening
De Iconic London Prep Set Glow Original Setting Spray vind ik een echte aanrader: de spray doet wat die beloofd. Na gebruik van deze spray blijft mijn make up de hele dag door netjes op zijn plek en heeft mijn huid een gezonde glow.

Ben jij al bekend met de setting sprays van Iconic London?

Verkrijgbaarheid: de Iconic London Prep Set Glow Original Setting Spray is te koop via verschillende websites, waaronder LookFantastic en de website van Iconic London zelf. De spray kost rond de €24 voor 75 ml en rond de €29 voor 120 ml.

17 opmerkingen:

  1. De setting sprays van Iconic London ken ik niet, ik heb er hier thuis een van het Kruidvat en ik moet zeggen dat het me wel goed bevalt, wel merk ik dat nu ik duurdere make-up gebruik dit eigenlijk de hele dag ook wel mooi blijft zitten, anders dan goedkopere merken die ik voorheen gebruikte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog nooit zo'n spray gebruikt maar ik gebruik ook weinig make-up. Wel fijn dat het bestaat voor een drukke werkdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben er nog niet bekend mee moet ik zeggen. Ik gebruik wel make up, maar niet bijzonder veel. Gebruik dus ook niet echt iets om het 'langer op zn plek te laten zitten'. Misschien eens aan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoewel ik de laatste tijd niet veel make-up meer gedragen heb, bezit ik best een grote collectie. In deze collectie zitten uiteraard ook primer sprays en fixing sprays. Gebruik ik deze altijd als ik make-up op doe? Nee, soms vergeet ik deze gewoon. Om eerlijk te zijn heb ik nog niet zozeer het verschil gemerkt. Maar toch blijven ze leuk om te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo te zien zit er een fijn glittertje in. Super voor de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ideaal lijkt het me, dat je met zo'n spray je make-up als het ware fixeert en dat je er dan de hele dag goed uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ken dit soort sprays nog niet. Ik meer van natural make-up, en vooral niet teveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ken het echt niet 🙈 maar er is hoop. Ik kreeg de BFF box van Boots toegestuurd en daar zit een fixing spray in van No7. Dat ga ik eens uitgebreid uitproberen. Nu is het dan wel handig als ik ook foundation en concealer en dergelijke aanbreng alleen heb ik dat nu net niet bij mij. Hmmmmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ken het echt niet 🙈 maar er is hoop. Ik kreeg de BFF box van Boots toegestuurd en daar zit een fixing spray in van No7. Dat ga ik eens uitgebreid uitproberen. Nu is het dan wel handig als ik ook foundation en concealer en dergelijke aanbreng alleen heb ik dat nu net niet bij mij. Hmmmmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahaha, het is dus eigenlijk een soort van lijm? grapje hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ken ze wel, maar nog nooit zelf geprobeerd. Ik blijf groot fan van de sprays van MAC.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je het zo'n goed product vindt. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt dat je make-up de hele dag door netjes blijft zitten. Scheelt bijwerken tussendoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superfijn dat deze spray ook echt doet wat hij belooft! Dat geldt zeker niet voor alle producten helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat klinkt er goed en fijn! Duidelijke review heb je geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoe ouder ik word, hoe meer ik zin krijg om me meer te verdiepen in make up. Zo'n spray heb ik nog nooit gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb nog nooit zo'n spray gebruikt wat fijn dat je er tevreden over bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik gebruik zelf heel weinig make up maar dit lijkt me inderdaad wel erg handig als je het wel gebruikt zodat je in ieder geval ervan verzekerd bent dat je make up ook goed blijft zitten gedurende de dag.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Review: Lumene Natural Glow Multi-Stick

Vorig jaar kreeg ik van vrienden uit Finland een prachtig pakket met verschillende producten van het mooie Finse merk Lumene . Een van die p...