dinsdag 29 juni 2021

Make Up Must Have's: Full Face

Eerder dit jaar deelde ik al welke producten ik gebruik voor voor een simpele look. Vandaag laat ik jullie zien welke producten ik allemaal gebruik wanneer ik een full face look maak. Net zoals bij mijn vorige artikel, is dit een ge-update versie van mijn artikel uit april 2019.

Wanneer ik all out ga, dan gebruik ik veel verschillende producten om een mooie look te creëren. De soorten producten die in in 2019 gebruikte, verschillen niet met de producten die ik nu gebruik. Het enige verschil is de merken die ik nu gebruik. Een aantal merken waar ik in 2019 dol op was, die vind ik nu wat minder prettig. Ook heb ik in die twee jaar diverse nieuwe merken ontdekt die tot mijn favorieten zijn gaan behoren.

Primers
De basis van elke look is voor mij een primer. Als oogschaduw primer gebruik ik nog altijd de HD Studio Photogenic Eyeshadow Primer van NYX Professional Makeup. Ik heb ook wel eens die van Urban Decay gebruikt en die was ook goed, maar wel wat prijzig. Qua gezichtsprimers gebruik ik elke keer een andere: ik heb inmiddels een stuk of 8 primers in huis. Elk met verschillende eigenschappen. Welke primer ik gebruik, hangt af van welk effect ik wil en welke foundation ik gebruik. Maar er is altijd één primer die ik standaart gebruik en dat is een groene primer om de roodheid in mijn gezicht te verminderen.

Oogschaduw paletten
Nadat ik mijn primers heb aangebracht, is het tijd voor oogschaduw. Welke kleuren en welk palette ik gebruik, hangt af van mijn kleding. Ik vind het altijd leuk om mijn look te matchen met mijn kleding. Enkele merken waar ik dol op ben zijn (nog steeds) NYX Professional Makeup en Urban Decay. Andere merken waar ik dol op ben zijn Olcay Gulsen Beauty, Morphe, Pixi, Iconic London en Too Faced.

Dankzij de onregelmatige uren die ik draai, heb ik wel eens last van wallen. Deze verdoezel ik met behulp van een concealer. De Can't Stop, Won't Stop concealer van NYX Professional Makeup is al jaren een favoriet van mij vanwege de goed dekking. Verder gebruik ik Born To Glow concealer (ook van NYX Professional Makeup), de concealer van Blezi en die concealer van Olcay Gulsen Beauty. Welke concealer ik gebruik, hangt af van de matte van dekking die ik op dat moment nodig heb.

Concealer zorgt niet alleen voor een wakkere oogopslag, mascara helpt daar ook bij. Ik heb vele mascara's gebruikt, maar ik heb zo wel mijn favorieten: Worth The Hype en Liftscara van NYX Professional Makeup, Lash Goals van Olcay Gulsen Beauty en Bad Gal Bang van Benefit.

Foundation
Toen ik net foundation gebruikte had ik er twee: HD Studio Photogenic en Stay Matte, Not Flat Powder Foundation. Beiden van NYX Professional Makeup en beiden niet meer te koop. Tegenwoordig heb ik een aardige collectie van foundations, elk met een andere dekking/finish. De meeste zijn van NYX Professional Makeup. Maar ik heb ook foundations van Benefit, Deborah Milano  en Olacy Gulsen Beauty. Welke foundation ik gebruik, hangt af van mijn bui en wat voor soort dekking ik wil.

Om mijn foundation  te setten gebruik ik een setting poeder. Nog steeds gebruik ik dezelfde poeders hier voor: #No Filter en de lichtste poeder uit het 3 Steps To Sculp palette. Het is denk ik geen verassing dat beide poeders van NYX Professional Makeup zijn?!

Bronzers
Mijn bronzer is nog steeds het zelfde: een matte bronzer van NYX Professional Makeup. Al heb ik er inmiddels wel twee andere bij: Hoola van Benefit en een bronzer van Deborah Milano.

Toen ik net begon met make up te gebruiken, had ik een paar blushes. Mijn collectie is ondertussen flink gegroeid. Mijn voorkeur gaat uit naar blushes met een roze toon of met een oranje/peach toon.

In 2019 gebruikte ik af en toe een highlighter van NYX Professional Makeup of eentje van I heart Revolution. Tegenwoordig gebruik ik maar zelden highlighter. En als ik dat doe, is die van NYX Professional Makeup of Olacy Gulsen Beauty.

Mijn wenkbrauwen tekende ik altijd bij met een potloodje van Max & More (te koop bij de Action). Tegenwoordig geef ik de voorkeur aan een wenkbrauw gel van Deborah Milano of  NYX Professional Makeup. Heel soms teken ik mijn wenkbrauwen wat bij met een potloodje van NYX of eentje van Benefit.

Rode lipstick
Nog steeds gebruik ik geregeld een lippotlood als ik lipstick draag. Meestal is het merk van het potloodje hetzelfde merk als de lipstick. Ik hou nog steeds van opvallende lipsticks, waarbij rood nog steeds favoriet is. Mijn favoriete merken voor lipsticks zijn NYX Professional Makeup (erg verassend niet waar?!), Urban Decay en Olcay Gulsen Beauty. In de zomer wil ik nog wel eens een lipgloss dragen. Meestal zijn dit de lipglossen van Olcay Gulsen Beauty.

Tot slot gebruik ik een spray om te zorgen dat al mijn make up mooi blijft zitten. Ik heb sprays van verschillende merken in mijn collectie: Urban Decay, Olcay Gulsen Beauty, NYX Professional Makeup en Pixi.

Welke producten gebruik jij als je een full face look maakt?

13 opmerkingen:

  1. Ik stem mijn kleuren voornamelijk af op het seizoen (winter/zomer) en de kleur van mijn haren op dat moment. Omdat ik mijn grijze haren wou laten doorgroeien heb ik alles laten kort scheren (1,6mm). Het was me snel duidelijk dit ik mijn make-up diende aan te passen. Ik ben nu benieuwd welke aanpassingen ik zal moeten doen als mijn haren langer zijn en dus grijs met witte stukken. Het zal terug wat uittesten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voordat ik borstkanker kreeg gebruikte ik eigenlijk alleen een mascara, oogschaduw en lipgloss. Maar toen alles uit viel heb ik een hele tas vol met make-up gekregen van mijn schoonzusje. Alles is van essence en ik ben er super blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen wat
    je toen gebruikte en nog steeds gebruikt. En wat er nieuw bij is gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe eigenlijk nooit een full face, als ik make up op heb gebruik ik een wenkbrauwpotlood en gel, mascara, oogpotlood en eyeliner. Cc cream en concealer en af en toe bronzer. Maar ik kan er altijd wel van genieten als mensen een prachtige look hebben gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, ik denk dat menig meisje en vrouw verliefd is op jouw make-up collectie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een grappige uitdrukking 'full face' : ))) Die kende ik nog niet. Ik had wel heel graag jouw full face gezien. Komt dat misschien nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben wel benieuwd naar het resultaat van al dit werk! om je vraag te beantwoorden: bij mij is full face : oogpotloodje, mascara, lippenstift.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga nooit full make up maar altijd enkel lipstick maar dan graag een felle lipstick

    BeantwoordenVerwijderen
  9. er zijn eigenlijk 2 producten die ik nooit gebruik en dat is eyeliner en blush

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om zo je makeup collectie eens te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Woooooow, wat een producten allemaal! Ik heb laatst alles wat ik tot nu toe echt daadwerkelijk gebruikte goed moeten opruimen (man wilde de wasbak echt door laten lopen, dus de kasten van het meubel moesten helemaal leeg). Uren verder heb ik alles goed uitgezocht en toch heel veel make-up eruit gehaald wat ik of heb weg gegooid (te oud) of heb weg gegeven (amper gebruikt). Voor een echte full face - op mijn manier dan - gebruik ik de serum foundation en concealer van Clinique. Maar zo uitgebreid als jij het doet, heb ik het denk ik nog niet gedaan. Ja, wel door een MUA maar die kan het echt beter dan wanneer ik het doe...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Woooooow, wat een producten allemaal! Ik heb laatst alles wat ik tot nu toe echt daadwerkelijk gebruikte goed moeten opruimen (man wilde de wasbak echt door laten lopen, dus de kasten van het meubel moesten helemaal leeg). Uren verder heb ik alles goed uitgezocht en toch heel veel make-up eruit gehaald wat ik of heb weg gegooid (te oud) of heb weg gegeven (amper gebruikt). Voor een echte full face - op mijn manier dan - gebruik ik de serum foundation en concealer van Clinique. Maar zo uitgebreid als jij het doet, heb ik het denk ik nog niet gedaan. Ja, wel door een MUA maar die kan het echt beter dan wanneer ik het doe...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn look is nooit compleet zonder een primer. Full face: dagcreme, primer, clarins foundation matte, blush oriflame.wenkbrauw poeder Christian Faye.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je reageert op mijn artikel. Ik zal je reactie zo snel mogelijk plaatsen. Met een persoonlijke reactie van mijzelf. Laat je wel je naam achter? Anonieme reacties vind ik zo onpersoonlijk en plaats ik daarom niet.

Citytrip: dagje Parijs de voorbereidingen

Vorig jaar ben ik een midweek naar Parijs geweest. Dat was me zo goed bevallen, dat ik dit jaar terug wilde. Nu is het met de Olympische Sp...